Gå til innhold

@kupton. Opplever du jevnlig at pasienter med unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse blir bedre?

Anbefalte innlegg

Nettopp fått diagnosen. Forstår at den kan forveksles med depresjon (jeg er deprimert nå). Hvordan jobber du konkret med å oppnå bedring ved denne diagnosen? Hvordan vet man i hvilken grad man "lider" av dette? Er en pf en alvorlig diagnose?

Anonymkode: 0716b...437

Fortsetter under...

Nei, jeg opplever dessverre ikke det fordi mange unnviker det som er nødvendig for å komme seg videre/bli bedre.

Kort sagt jobber jeg med at de skal bli "tøffere" - ikke minst sosialt. Man vet det ved at man blir diagnostisert av en spesialist. Det kan være meget alvorlig, men det finnes mange alvorlighetsgrader. 

kupton skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg opplever dessverre ikke det fordi mange unnviker det som er nødvendig for å komme seg videre/bli bedre.

Kort sagt jobber jeg med at de skal bli "tøffere" - ikke minst sosialt. Man vet det ved at man blir diagnostisert av en spesialist. Det kan være meget alvorlig, men det finnes mange alvorlighetsgrader. 

Hva er nødvendig for å bli bedre tenker du? Å bli tøffere og utfordre seg selv? Jeg går i terapi primært for depresjon trodde jeg. Men kanskje er like mye for pf'en. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er nødvendig for å bli bedre tenker du? Å bli tøffere og utfordre seg selv? Jeg går i terapi primært for depresjon trodde jeg. Men kanskje er like mye for pf'en. 

Bl.a jobbe med å bedre selvtillit og selvbilde og øve på ting du er redd for.

Veldig mye av behandlingen består av å trene på ting du vil unnvike og er redd for i det virkelige liv mellom timene på kontoret. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...