Gå til innhold

Å bestille bok fra biblioteket

Anbefalte innlegg

Jeg søkte etter en bok på nettsidene til det lokale biblioteket og det sto de ikke hadde boken, så jeg prøver nå å bestille den fra bibsok.no (biblioteksøk), noe som har fungert bra tidligere. Men nå har de endret det så jeg får opp to alternativer:   Bestill lokalt på hentebiblioteket
 eller Bestill innlån fra et annet bibliotek. Hva er forskjellen på disse alternativene? 

Anonymkode: 9746f...9d0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475444-%C3%A5-bestille-bok-fra-biblioteket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg søkte etter en bok på nettsidene til det lokale biblioteket og det sto de ikke hadde boken, så jeg prøver nå å bestille den fra bibsok.no (biblioteksøk), noe som har fungert bra tidligere. Men nå har de endret det så jeg får opp to alternativer:   Bestill lokalt på hentebiblioteket
 eller Bestill innlån fra et annet bibliotek. Hva er forskjellen på disse alternativene? 

Du er sikker på at de ikke har boken på ditt lokale bibliotek? Var litt uklar den teksten der, men kanskje de mener at du skal kontakte biblioteket for at de skal bestille den for deg? Jeg vil si det motsatte av Everybody hvis du er sikker på at de ikke har den hos deg (altså ikke at den bare er utlånt), da blir det riktig å bestille innlån fra et annet bibliotek. :)

Det er ikke mulig å reservere en bok som er utlånt på bibsok, så hvis det lokale biblioteket ikke har boken inne så må du velge alternativ 2. Det betyr at boken blir sendt fra et annet bibliotek til biblioteket ditt. Du vil få melding når du kan hente den. 

Annonse

Everybody skrev (2 timer siden):

Jeg tror den andre menes med at man kan hente den samme boken på et annet bibliotek enn ditt lokale.

På bibsok.no kan man kun bestille for henting ved sitt hjemmebibliotek, man kan ikke bestille henting på andre bibliotek.

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Du er sikker på at de ikke har boken på ditt lokale bibliotek? Var litt uklar den teksten der, men kanskje de mener at du skal kontakte biblioteket for at de skal bestille den for deg? Jeg vil si det motsatte av Everybody hvis du er sikker på at de ikke har den hos deg (altså ikke at den bare er utlånt), da blir det riktig å bestille innlån fra et annet bibliotek. :)

Ja, det kom opp at det ikke var noen treff med link til bibsok.no. Men jeg valgte det første alternativet (sendte bare inn etter at jeg fikk svar fra Everybody). Hva skjer nå da? Og hva gjør jeg?

Martine skrev (13 minutter siden):

Det er ikke mulig å reservere en bok som er utlånt på bibsok, så hvis det lokale biblioteket ikke har boken inne så må du velge alternativ 2. Det betyr at boken blir sendt fra et annet bibliotek til biblioteket ditt. Du vil få melding når du kan hente den. 

Jeg valgte det første alternativet (sendte bare inn etter at jeg fikk svar fra Everybody). Hva skjer nå da? Og hva gjør jeg?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det kom opp at det ikke var noen treff med link til bibsok.no. Men jeg valgte det første alternativet (sendte bare inn etter at jeg fikk svar fra Everybody). Hva skjer nå da? Og hva gjør jeg?

Er det ingen app til biblioteket ditt hvor du kan logge inn og se hva som står på lista over bestilte bøker? Ellers stikker du bare innom biblioteket eller ringer dem og spør i morra. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...