Gå til innhold

Kupton - et enkelt spørsmål bare

Anbefalte innlegg

Sett at man har tatt preparater (benzo) som gjør en sløv og tung en stund. Ikke sånn kjempemye, men litt hver dag en periode. Noen dager litt mer. 

Så kutter man det helt ut, - vil man da etter noen dager plutselig kunne føle seg lettet og glad i følelseslivet pga det? Og at det kan ligne hypomani eller være hypomani? Er det vanlig å få hypomani av slikt, eller er det rett og slett bare kroppen som har normalisert seg og ikke lenger er preget av medikamentene som gjorde en tung og sløv? Hva tror du? 

Anonymkode: e5b89...242

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475448-kupton-et-enkelt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-bare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (4 minutter siden):

Har aldri opplevd at benzo utløser hypomani.  Men større doser kan ha holdt en hypomani nede.

Takk for svar. Mente dog ikke at benzo i seg selv utløste en evt hypomani, men tiden (noen dager) etter å ha sluttet med det. 

Men får bare se videre hvordan dette går. Jeg ble bare sånn plutselig veldig opplyst inni meg helt uten grunn. Nesten som lyn fra klar himmel. Det skjedde når jeg laget middag. Kjente bare lys og en stor lykkefølelse og glede inni meg som strålte ut fra et sentrum i magen og brystet. Følte at jeg strålte ut av øyne og ører og munn. At all den lyse kraften bare strømmet ut. Kjenner meg veldig lys i hodet nå, noe som er typisk for meg ved hypomani. 

Men får ta litt ekstra AP og se om det roer seg. 

Anonymkode: e5b89...242

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...