Gå til innhold

Andre som har fotografering som hobby?

Anbefalte innlegg

Andre som har fotografering som hobby?

Hvilket kamera og objektiv har du?
Hva fotograferer du mest?
Hva gjorde at du fikk interessen?

Jeg har planer om å fotografere mer natur og fjellturer i år og neste år. Har ett canon 6D og olympus om 10 med 24-70mm og 50mm objektiv. Begynte å fotografere da jeg var 13. Fikk interessen mest fordi jeg oppdaget hvor fin måte det er å ta vare på minner på. 

Anonymkode: df8cf...683

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475449-andre-som-har-fotografering-som-hobby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som hobby. Har bla Nikon D800 og D7000 og en Canon G7X.

Til Nikon har jeg ulike objektiv som 16-28, 24-120 (som jeg bruker mest), 50, 85/1,8, 70-300 og 200-500.

Fotograferer mest natur, dyr/fugler og portrett. Trivelig å drive med 🙂

Jeg har hatt det som hobby siden jeg ønsket meg fotoapparat og fikk det i 13- årsgave. Har hatt ulike apparater opp gjennom. Nå "kun" mobilkamera! 😀 

Jeg liker kontraster. Tar ofte bilder av detaljer også, og elsker å ta bilder av mennesker. Har tatt en del bra bilder, uten å være beskjeden. 

Skal kjøpe kamera etterhvert nå, men det blir ingenting avansert. Tror jeg. 

Endret av Kashmir

Jeg liker godt å ta med meg kameraet ut og fotografere, men er på ingen måte noen fotograf som er god med tekniske ting selv om jeg av og til får til et skikkelig blinkskudd. :) Har et Canon 700 D og flere objektiver, macro, det vanlige 18-55 mm, en på 55-250 mm som er den jeg bruker absolutt mest da jeg liker å ta bilder av fugler og dyr, disse tre er Canon alle tre, og så har jeg en Tokina 80-400 mm, men den er ikke så bra og i tillegg er den såpass tung at jeg sliter litt med å holde den stødig nok så den bør egentlig brukes på stativ, noe jeg ikke bryr meg om. Ønsker meg en bedre og lettere zoom opp til 400 mm, men det koster jo skjorta.

Endret av Lillemus
Nicklusheletida

1. Ja, jeg har hatt det som hobby i mange år. Jeg har to kamera, men jeg bruker mest mitt lille lommekamera som er Sony RX 100. Jeg bruker det på tur og liker å kunne putte det i rompetaska eller i lommen. 

2. Jeg fotograferer mest natur og spesielt fjellturer, men jeg har etter hvert blitt flinkere til å ta bilder av familie. En del av hobbyen er å redigere og lage årsalbum. Lager de hos Japan foto på nettet. Jeg liker å ha bildene i bøker. Ikke bare på pc. 

3. Det husker jeg ikke. Den kom gradvis, men tok helt av da jeg ble skilt. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...