Gå til innhold

Syntes du også det er lettere å koble av og slappe av om kvelden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På kvelden begynner dagens energi å tømmes så da er det lettere å slappe av, men har ingen problemer med å ligge i sofaen med en bok om jeg har mulighet til det en formiddag

Anonymkode: 2591a...00d

Annonse

Jeg slapper mer av på kvelden, spesielt om jeg har trent eller gått lang tur.  Men jeg prøver å slappe av på morgen også. Jeg har ofte full dagsprogram med avtaler, behandling, turer, trening, venner, osv, og mye av det jeg gjør er eksponering som jeg blir veldig sliten av, så derfor prøver jeg å gjøre ting hjemme som roer ned hodet før dagen starter. 

Det er situasjonsbetinget. Jeg har en jobb der vi er litt "på" hele tiden, også når vi ikke skriver timer, og dersom jeg får en mail eller sms om noe som skal løses kjapt dagen etter evt etter helga bærer jeg det med meg når hodet hviler. Er jeg i aktivitet tenker jeg ikke særlig over det, men i saofaen eller når jeg legger meg kan jeg begynne å tenke på hvordan jeg skal løse det. Jeg har også opplevd å bli stresset dersom det venter noe krevende eller litt ubehagelig, og da er tankene støy som fører til stress og dårlig nattesøvn. Men det at tankene flyter i retning løsning lever jeg fint med å ikke være i full hvilemodus. Det er på et vis i tråd med hvordan jeg er skrudd sammen, og det gir meg en følelse av å være i flyt :)

Endret av Kayia
kupton skrev (På 6.10.2023 den 18.17):

Det er vel den naturlige måten å leve på. Arbeide om dagen og hvile/slappe av om kvelden.

Ikke alle har et arbeid. Da blir det "rot" med dagens innhold.

Anonymkode: e0da3...38f

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke alle har et arbeid. Da blir det "rot" med dagens innhold.

Anonymkode: e0da3...38f

Det skal ikke så mye til for å få struktur på dagen. Du kan stå opp til fast tid og ha faste tider for måltider og diverse aktiviteter som turer/trening, husarbeid, hobby, hvile osv. Ukeplan er gull for å få det til. 

Endret av Martine
la til noe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...