Gå til innhold

Syn på sterkt overvektige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva tenker du når du ser en sterkt overvektige person? 

Tenker du at vedkommende er svak? Dum i hodet/mindre intelligent? Ekkel? En med lav viljestyrke? En som gir faen i seg selv?

Mer?

Anonymkode: 7273c...4b0

En som tenker slik har ikke den rette kunnskapen.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenker du at vedkommende er svak? Dum i hodet/mindre intelligent? Ekkel? En med lav viljestyrke? En som gir faen i seg selv?

Mer?

Nei, jeg tenker ingen av de delene, jeg pleier heller å tenke at det må være vondt, både fysisk og psykisk, å være så stor.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mer?

Jeg tenker ikke noe spesielt annet enn at det må være tungt for dem.  

Annonse

Det kan jo være en kombinasjon av lav frustrasjonstoleranse, det vil si at denne personen spiser for å trøste seg selv etter å ha opplevd en nedtur og at dette skjer ofte.  

Dette kombinert med at personen er genetisk disponert for å kunne legge på seg , kan medføre at vekten øker. 

Drømmeautomat

Jeg gjør meg ikke lenger noen tanker om hvorfor de har blitt overvektig, men jeg tenker noen ganger at det må være hardt, både pga. det fysiske og den sosiale skammen som mange dessverre nok føler. Til og med lett overvekt kan være temmelig skambelagt, særlig for kvinner.

Noen finner veldig mye glede i mat og noen blir lett overvektige og har naturlig høy appetitt. Andre kan også ta ulike medisiner som gjør at de blir overvektig, det tror jeg de fleste på DOL kjenner til. Det finnes også ulike preparater som gjør søtsuget mindre. Det er ikke så lett at man bare har lav viljestyrke eller er svak, det handler om mye mer kanskje du aldri vil forstå.

Jeg tenker at det må være slitsomt å være så stor. Andre dømmer en som lat, en som ikke tar vare på seg selv, stygg osv. Også er det den fysiske biten med økt sykdomsrisiko, og at det er tungt å dra rundt på en stor kropp. Jeg har selv vært ganske stor med BMI på 32, og syntes det var ugreit. Det sier meg at det må være tvers igjennom pyton for de som f.eks. ligger >40 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...