Gå til innhold

"Jungeltelegrafen", er det et belastende ord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var ok at de byttet navn, for nå vet jeg hva programmet handler om. Jeg trodde det var om kjendissladder 🙃 men nei, jeg ser ikke hva som er belastende med uttrykket!  Bare misvisende..

Men kanskje jeg skjønner det om jeg fikk lese klagene på de som har reagert... 

Endret av Kashmir

Mitt inntrykk er at NRK ikke har fått klager, og at navnebyttet først og fremst var for å få mer dekkende navn, ikke minst til bruk på nettradio. Og så slang de på som et tillegg at det kunne være belastende, men uten å ha fått klager på navnet. 

Det er vanskelig å se at dette skulle være et belastende ord, selv om det henviser til at tromming er blitt brukt til å spre nyheter i jungelen (ref NAOB). Det kan vel ikke være slik at enhver referanse til steder/tider/folkeslag utenfor vår egen sfære ikke kan brukes? 

morsan skrev (38 minutter siden):

Mitt inntrykk er at NRK ikke har fått klager, og at navnebyttet først og fremst var for å få mer dekkende navn, ikke minst til bruk på nettradio. Og så slang de på som et tillegg at det kunne være belastende, men uten å ha fått klager på navnet. 

Det er vanskelig å se at dette skulle være et belastende ord, selv om det henviser til at tromming er blitt brukt til å spre nyheter i jungelen (ref NAOB). Det kan vel ikke være slik at enhver referanse til steder/tider/folkeslag utenfor vår egen sfære ikke kan brukes? 

Jeg tenkte at det er litt typisk at det ikke alltid kommer frem.

Klager altså. Men du kan ha rett. 

Endret av Kashmir
18 hours ago, Kashmir said:

Det var ok at de byttet navn, for nå vet jeg hva programmet handler om. Jeg trodde det var om kjendissladder 🙃 men nei, jeg ser ikke hva som er belastende med uttrykket!  Bare misvisende..

Men kanskje jeg skjønner det om jeg fikk lese klagene på de som har reagert... 

Jeg har bare sett klager. Ingen som støtter navneendringen. Ingen som forstår hvem som blir støtt av navnet. Hvorfor tok NRK dette med i begrunnenelsen. Ingen vet.

Anonymkode: 82d86...c8f

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har bare sett klager. Ingen som støtter navneendringen. Ingen som forstår hvem som blir støtt av navnet. Hvorfor tok NRK dette med i begrunnenelsen. Ingen vet.

Anonymkode: 82d86...c8f

At "ingen" støtter navne-endringen er ikke så rart. Mange misliker navnebytte i det store og hele 😀 det spiller ilkke så stor rolle hva grunnen er, men klart at denne grunnen får det nok til å koke litt ekstra i toppen til noen. Kanskje det var et pr-triks? For jeg har hørt navnet før, men ikke ant hva programmet handler om ( les over ), så mulig det var for at flere skulle bli obs på programmet? 🙂

Endret av Kashmir
Nicklusheletida

Jungeltelegrafen, det er min mor det :) Jeg og mine søsken bruker ordet litt humoristisk om min mor. Vi behøver ikke å fortelle hverandre nyheter. Det er ofte sånn :  "Jeg vet det. Har allerede hørt det fra jungeltelegrafen " . 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...