Gå til innhold

Du med selvmordstanker over lengre tid (ikke akutte)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

@kupton er det noe poeng å snakke om tankene og hva de inneholder hver gang eller heller prate om det underliggende?

Anonymkode: eabf3...24f

Det sier seg da selv. Og virker som du vet godt svaret selv siden du skriver det. 

Anonymkode: 3b90a...b57

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det feil å ta det opp? 

Å ta det opp og bruke hver eneste time på å kun snakke om at man vil dø er feil. 

Egentlig ganske rart at du får fortsette i dps systemet om det er det du snakker om og fokuserer på hver eneste time. Men du går kanskje på aap? 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å ta det opp og bruke hver eneste time på å kun snakke om at man vil dø er feil. 

Egentlig ganske rart at du får fortsette i dps systemet om det er det du snakker om og fokuserer på hver eneste time. Men du går kanskje på aap? 

Kan du utdype litt om hvorfor man ikke kan du gå til Dps og snakke om disse tingene? Jeg går på AAP ja. Hvilken forskjell gjør det egentlig?

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

@kupton er det noe poeng å snakke om tankene og hva de inneholder hver gang eller heller prate om det underliggende?

Nå er ikke jeg noe i nærheten av psykolog, men jeg tenker jo at målet ditt må være å komme ut av de destruktive tankene? Og da må vel grunnen til selvmordstankene kanskje prates mer om?  Jeg vet ikke helt hvilken behandling du er i heller da. 

Hva er grunnen  til.at du vil snakke om selvmordstankene mer enn det underliggende? 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke jeg noe i nærheten av psykolog, men jeg tenker jo at målet ditt må være å komme ut av de destruktive tankene? Og da må vel grunnen til selvmordstankene kanskje prates mer om?  Jeg vet ikke helt hvilken behandling du er i heller da. 

Hva er grunnen  til.at du vil snakke om selvmordstankene mer enn det underliggende? 

Ja, målet mitt er å komme ut av de destruktive tankene. Jeg tenker ikke at jeg skal snakke mye og lenge om tankene omkring dette, men at det kan hjelpe meg ved å sette ord på dem?

Jeg vil snakke om det underliggende.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, målet mitt er å komme ut av de destruktive tankene. Jeg tenker ikke at jeg skal snakke mye og lenge om tankene omkring dette, men at det kan hjelpe meg ved å sette ord på dem?

Ok. Da misforstp jeg, beklager det. Men du kan jo fint ta det opp og snakke om det? Det er vel bra å sette ord på ting. Kan ikke skjønne amnet 🙂

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det underliggende kan være nyttig å snakke om, men ikke i evigheter. Å snakke om fortid kan også fungere som kvikksand.

Løft blikket og bruk terapien til å se fremover

XbellaX skrev (32 minutter siden):

Det underliggende kan være nyttig å snakke om, men ikke i evigheter. Å snakke om fortid kan også fungere som kvikksand.

Løft blikket og bruk terapien til å se fremover

Så ikke snakke så mye om det som er nå men hvordan jeg kan leve i fremtiden?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du utdype litt om hvorfor man ikke kan du gå til Dps og snakke om disse tingene? Jeg går på AAP ja. Hvilken forskjell gjør det egentlig?

Hvilken forskjell det utgjør at du er på aap? Jo jeg tenkte det var derfor du fikk lov til å sitte i hver eneste time å kun snakke om selvmordstanker. Det er jo ikke særlig produktivt, men i og med at du sikkert er under utredning/behandling fordi du er under NAV så har de vel ikke annet valg enn å la deg gå der selvom du ikke nyttigjør deg av det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilken forskjell det utgjør at du er på aap? Jo jeg tenkte det var derfor du fikk lov til å sitte i hver eneste time å kun snakke om selvmordstanker. Det er jo ikke særlig produktivt, men i og med at du sikkert er under utredning/behandling fordi du er under NAV så har de vel ikke annet valg enn å la deg gå der selvom du ikke nyttigjør deg av det. 

Jeg snakker overhode ikke om selvmordstanker hver gang hele tiden. Nå misforstår du meg. 

Kashmir skrev (1 time siden):

Ok. Da misforstp jeg, beklager det. Men du kan jo fint ta det opp og snakke om det? Det er vel bra å sette ord på ting. Kan ikke skjønne amnet 🙂

Takk❤️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke noe poeng å snakke om tankene hver gang. Det er vel en grunn til at en har suicidale tanker. Det er denne en må finne og gjøre noe md.

kupton skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke noe poeng å snakke om tankene hver gang. Det er vel en grunn til at en har suicidale tanker. Det er denne en må finne og gjøre noe md.

Riktig. Det er kun om tankene blir for påtrengende at det blir viktig å ta det opp.

Har ikke så mange timene bak meg, men kommer som regel innom status på det punktet der hver gang. Hvorfor skal man ikke snakke om noe som er en pågående og vedvarende indre konflikt? Tenker at du snakker om det hvis det er et stort tema for deg, TS.

Anonymkode: f3548...aa5

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke så mange timene bak meg, men kommer som regel innom status på det punktet der hver gang. Hvorfor skal man ikke snakke om noe som er en pågående og vedvarende indre konflikt? Tenker at du snakker om det hvis det er et stort tema for deg, TS.

Anonymkode: f3548...aa5

Tusen takk for støtten. TS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...