Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå i terapi på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og hvor lenge før får man beskjed om at siste time nærmer seg?

Anonymkode: fdeab...cf1

Det kommer an på hva du er der for og en hel masse annet. Alt fra en måned til mange år.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hvor lenge før får man beskjed om at siste time nærmer seg?

Man skal få beskjed i god tid før utskrivelse nærmer seg,  sånn at det blir en myk (og ikke brå) overgang. 

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det vanlige er 4-5år fordi det er så lenge man får gå på aap. Mange slutter i terapi så fort de får uføretrygden på plass. Da trenger de hjelpen plutselig ikke lenger. 

Anonymkode: 05ec4...129

Mener du at de ikke får lengre i terapi eller at de selv ikke vil ta imot hjelpen lengre?

BP1, OCD, utredes for autisme, personlighetsforstyrrelser. Har gått kontinuerlig siden 2017, men går til FACT så vet ikke om det kvalifiseres som noe annet enn DPS egentlig, der jeg går befinner det seg på DPS i hvert fall.

Anonymkode: 41449...1b9

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vanlige er 4-5år fordi det er så lenge man får gå på aap. Mange slutter i terapi så fort de får uføretrygden på plass. Da trenger de hjelpen plutselig ikke lenger. 

Anonymkode: 05ec4...129

Det tror jeg ikke stemmer. Jeg gikk ikke på AAP. Det er vel mer slik at det er begrenset hvor mye bedring man kan forvente etter så lang tid, samt kapasitet.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅det må nok være en god ting. At man kjenner seg ferdig behandlet🙂

Ja. Men har hatt kortere behandlinger noen år etter. Da fikk jeg ikke gå lenge. Bare en 4-6 timer. Selv om jeg ville gå lenger. Man blir sikkert gitt opp. Det er jo mange som bare får gå en liten stund og aldri får gå lenge. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Wow! Er 4-5 år vanlig altså? Da kan jeg kanskje slappe av litt. Har gått i 6 mnd til nå...

Nei, 4-5 år er ikke vanlig. En venn av meg jobbet på DPS poliklinikk en periode og fortalte at det vanlige er noen måneder, til man ikke lenger er i en akutt sykdomsfase, men noen går naturligvis lenger enn bare noen måneder. Mulig det er annerledes på andre DPS-er.

Anonymkode: fe128...8db

Er det så vanskelig å forstå at behandlingstiden er ulik? Det er ulike sykdommer, ulik alvorlighetsgrad og pasientene har ulike ressurser. 
På somatisk er det lengre liggetid for de som blir hjertetransplantert enn for de som får fjernet blindtarmen. 

Endret av kupton

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...