Gå til innhold

Hva menes med dersom man gjør noe for oppmerksomhet? Hva slags oppmerksomhet?

Anbefalte innlegg

Hva menes med oppmerksomhet hva ønsker man da? 

Psykologen min sa at jeg er ikke ute etter oppmerksomhet og at da blander man meg med en annen pasientgruppe. Hun sa at det finnes de som sier ting f. Eks suicidale tanker for å få oppmerksomhet, men at det gjaldt da en annen pasientgruppe. 

Anonymkode: 5c680...5f7

Fortsetter under...

Det jeg tror behandleren din kanskje mente er at det finnes pasientgrupper, mange tenker da folk med eupf, hvor de for eksempel sier at de skal ta livet sitt, men ikke utfører det. Jeg synes dog det er litt misforstått. Denne pasientgruppen har store vansker etter min mening, det er forenkling å si de bare gjør det for oppmerksomhet.

Anonymkode: cad55...448

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det jeg tror behandleren din kanskje mente er at det finnes pasientgrupper, mange tenker da folk med eupf, hvor de for eksempel sier at de skal ta livet sitt, men ikke utfører det. Jeg synes dog det er litt misforstått. Denne pasientgruppen har store vansker etter min mening, det er forenkling å si de bare gjør det for oppmerksomhet.

Anonymkode: cad55...448

Jeg er enig med deg. Jeg tror de føler det de sier, men så svinger det også veldig, så ting endres raskt. Trusselen kan lett bli virkelighet om man er i samme bølgedalen lenge nok, eller det snur og man ombestemme seg. Om noen skulle komme med en selvmordstrussel og gjør det for å få hjelp til å takle veldig vanskelige følelser, så er ikke det nødvendigvis en sånn "se på meg oppmerksomhet" de trenger, men kanskje hjelp til å få kontroll på seg selv igjen,nettopp for å ikke begå destruktive handlinger. De er ikke bra, selv om det ikke trenger ende med døden. Men noen ganger, blir det også døden, sånn ut av tilfeldighet. Man beveger seg vel på grensa mellom liv og død hele tiden i en labil episode som eupf. 

Anonymkode: 07ca8...897

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Jeg tror de føler det de sier, men så svinger det også veldig, så ting endres raskt. Trusselen kan lett bli virkelighet om man er i samme bølgedalen lenge nok, eller det snur og man ombestemme seg. Om noen skulle komme med en selvmordstrussel og gjør det for å få hjelp til å takle veldig vanskelige følelser, så er ikke det nødvendigvis en sånn "se på meg oppmerksomhet" de trenger, men kanskje hjelp til å få kontroll på seg selv igjen,nettopp for å ikke begå destruktive handlinger. De er ikke bra, selv om det ikke trenger ende med døden. Men noen ganger, blir det også døden, sånn ut av tilfeldighet. Man beveger seg vel på grensa mellom liv og død hele tiden i en labil episode som eupf. 

Når det gjelder eupf, så handler det gjerme ikke om å være nede i bølgedalen lenge nok. Det som er med eupf er at det er voldsomme følelser i sving. Føler de seg sviktet, avvist og ikke forstått eller kritisert, så kan de reagere med panikk, sterk angst og desperasjon. Når de da i tillegg har lav impulskontroll og manglende konsekvenstenking, så trenger de ikke være nede så lenge...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Når det gjelder eupf, så handler det gjerme ikke om å være nede i bølgedalen lenge nok. Det som er med eupf er at det er voldsomme følelser i sving. Føler de seg sviktet, avvist og ikke forstått eller kritisert, så kan de reagere med panikk, sterk angst og desperasjon. Når de da i tillegg har lav impulskontroll og manglende konsekvenstenking, så trenger de ikke være nede så lenge...

Neida. De trenger ikke være der nede for å gjøre en rask impulsiv handling. Men poenget mitt var i alle fall: for den det gjelder er dette ekte. Enten handler de faktisk på det, eller de klarer la være. Men hater denne fordommen. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida. De trenger ikke være der nede for å gjøre en rask impulsiv handling. Men poenget mitt var i alle fall: for den det gjelder er dette ekte. Enten handler de faktisk på det, eller de klarer la være. Men hater denne fordommen. 

*Der nede lenge 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva er oppmerksomhet? Hvis man vil ha oppmerksomhet hva vil man ha da? 

Anonymkode: 5c680...5f7

Folk vil jo ha oppmerksomhet av forskjellige grunner. Provokatører vil skape reaksjoner fordi de gjerne avslører noe og setter fingeren på ting folk helst vil ignorere. Politikere fordi de vil ha makt. Noen fordi de har noe viktig å formidle. Og noen for omsorg og hjelp. Osv osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...