Fru2020 Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har datet en mann i en måned. Vi tilbrakte hele helgen sammen og er blitt veldig nære. Han er nok klar for å definere forholdet, men jeg synes det er litt for tidlig. Jeg har fortalt sønnen min om han og sønnen sier at det er helt greit om han kommer på besøk her om kveldene. Sønnen min er jo hos meg hver dag, også de ukene når han sover hos sin far. Så det blir litt utfordrende for meg å møte daten min. Det beste hadde jo vært om han kunne komme hit å være om kveldene. Da trengte jeg ikke å la sønnen min være hjemme alene. Men så er jeg redd for at det er for tidlig. Selv om sønnen min mener det er helt greit. Jeg føler liksom at de offisielle rådene er litt på at vi bør vente litt. Selv om jeg ikke har vært klar til å definere oss som kjærester enda så legger jeg forpliktende avtaler med han langt frem i tid. Vi har akkurat avtalt en helgetur i desember. Så det er ikke som om jeg ikke ser en fremtid med han. Synes dette ble vanskelig jeg. Hva synes dere? (Jeg har vært skilt i mange år og far har hatt ny samboer i mange år) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fru2020 skrev (1 time siden): Jeg har datet en mann i en måned. Vi tilbrakte hele helgen sammen og er blitt veldig nære. Han er nok klar for å definere forholdet, men jeg synes det er litt for tidlig. Jeg har fortalt sønnen min om han og sønnen sier at det er helt greit om han kommer på besøk her om kveldene. Sønnen min er jo hos meg hver dag, også de ukene når han sover hos sin far. Så det blir litt utfordrende for meg å møte daten min. Det beste hadde jo vært om han kunne komme hit å være om kveldene. Da trengte jeg ikke å la sønnen min være hjemme alene. Men så er jeg redd for at det er for tidlig. Selv om sønnen min mener det er helt greit. Jeg føler liksom at de offisielle rådene er litt på at vi bør vente litt. Selv om jeg ikke har vært klar til å definere oss som kjærester enda så legger jeg forpliktende avtaler med han langt frem i tid. Vi har akkurat avtalt en helgetur i desember. Så det er ikke som om jeg ikke ser en fremtid med han. Synes dette ble vanskelig jeg. Hva synes dere? (Jeg har vært skilt i mange år og far har hatt ny samboer i mange år) Aner ikke hvor gammel din sønn er. Forklar sønnen om begrepet dating. Dating betyr ikke at du gifter deg i morgen. Anonymkode: a09b7...b30 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fru2020 skrev (2 timer siden): Jeg har datet en mann i en måned. Vi tilbrakte hele helgen sammen og er blitt veldig nære. Han er nok klar for å definere forholdet, men jeg synes det er litt for tidlig. Jeg har fortalt sønnen min om han og sønnen sier at det er helt greit om han kommer på besøk her om kveldene. Sønnen min er jo hos meg hver dag, også de ukene når han sover hos sin far. Så det blir litt utfordrende for meg å møte daten min. Det beste hadde jo vært om han kunne komme hit å være om kveldene. Da trengte jeg ikke å la sønnen min være hjemme alene. Men så er jeg redd for at det er for tidlig. Selv om sønnen min mener det er helt greit. Jeg føler liksom at de offisielle rådene er litt på at vi bør vente litt. Selv om jeg ikke har vært klar til å definere oss som kjærester enda så legger jeg forpliktende avtaler med han langt frem i tid. Vi har akkurat avtalt en helgetur i desember. Så det er ikke som om jeg ikke ser en fremtid med han. Synes dette ble vanskelig jeg. Hva synes dere? (Jeg har vært skilt i mange år og far har hatt ny samboer i mange år) Han skal jo ikke akkurat gå inn i noen farsrolle, dere kan vel bare introdusere ham som en venn av mamma? Bare pass på at sønnen ikke føler seg tilsidesatt og oversett når daten er der. Og dere trenger jo ikke akkurat drive og kline og susse rett foran ham, men det tror jeg ikke du gjør heller. 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Det kommer helt an på. Jeg tror nok rådet om å vente handler mer om hvis brudd mellom foreldrene er ganske nytt. Da går det jo mer ut på at ungene ikke skal føle at noen tar fars/ mors plass for fort. I ditt tilfelle gjelder jo ikke det. Så er spørsmålet om den som kommer inn begynner å blande seg i ting som gjelder barn og også rutiner i hjemmet. Og ja, noen blander seg faktisk, og det er også noe barn selvsagt reagerer på. Bortsett fra det må foreldre kunne ha besøk. Om det er dater eller andre. Hvorfor skulle unger lide under det? De knytter seg heller ikke til andre så fort, så om forholdet ikke varer vil de ikke akkurat gå gjennom noen sorg. Så i ditt tilfelle, så langt jeg vet, ser jeg ikke noe problem. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke hvor gammel din sønn er. Forklar sønnen om begrepet dating. Dating betyr ikke at du gifter deg i morgen. Anonymkode: a09b7...b30 Han er tretten. Takk for svar. Det er fint at dere svarer som dere gjør. Har søkt råd hos flere venner i løpet av dagen og de sier også kjør på. At sønnen min er stor nok til å forstå begrepet dating. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fru2020 skrev (1 time siden): Han er tretten. Takk for svar. Det er fint at dere svarer som dere gjør. Har søkt råd hos flere venner i løpet av dagen og de sier også kjør på. At sønnen min er stor nok til å forstå begrepet dating. absolutt, kjør på som bare det. Du skal leve og kose deg selv om du er hans mamma. Noen ganger går kjæresterier bra, andre ganger ikke, det trenger ikke gå ut over han. Anonymkode: a09b7...b30 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fru2020 skrev (6 timer siden): Jeg har datet en mann i en måned. Vi tilbrakte hele helgen sammen og er blitt veldig nære. Han er nok klar for å definere forholdet, men jeg synes det er litt for tidlig. Jeg har fortalt sønnen min om han og sønnen sier at det er helt greit om han kommer på besøk her om kveldene. Sønnen min er jo hos meg hver dag, også de ukene når han sover hos sin far. Så det blir litt utfordrende for meg å møte daten min. Det beste hadde jo vært om han kunne komme hit å være om kveldene. Da trengte jeg ikke å la sønnen min være hjemme alene. Men så er jeg redd for at det er for tidlig. Selv om sønnen min mener det er helt greit. Jeg føler liksom at de offisielle rådene er litt på at vi bør vente litt. Selv om jeg ikke har vært klar til å definere oss som kjærester enda så legger jeg forpliktende avtaler med han langt frem i tid. Vi har akkurat avtalt en helgetur i desember. Så det er ikke som om jeg ikke ser en fremtid med han. Synes dette ble vanskelig jeg. Hva synes dere? (Jeg har vært skilt i mange år og far har hatt ny samboer i mange år) Jeg synes du bør gå litt langsommere frem når det gjelder sønnen din. Han er jo en 13-åring som har opplevd at du har vært mye syk, og det er ikke så lenge siden du ble stabilt tilstede for ham. Også tenker jeg at du beskrev at det senest i helgen hadde blitt litt for mye for deg i forhold til ham du dater, så i mitt hode vil det være klokt å utsette hans tilstedeværelse hjemme hos deg og sønnen. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 9. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2023 frosken skrev (1 time siden): Jeg synes du bør gå litt langsommere frem når det gjelder sønnen din. Han er jo en 13-åring som har opplevd at du har vært mye syk, og det er ikke så lenge siden du ble stabilt tilstede for ham. Også tenker jeg at du beskrev at det senest i helgen hadde blitt litt for mye for deg i forhold til ham du dater, så i mitt hode vil det være klokt å utsette hans tilstedeværelse hjemme hos deg og sønnen. Jeg har tenkt de tankene selv. Men i kveld spurte faktisk sønnen min om når han skulle komme. Daten min er it-konsulent og vi har mye trøbbel med nettverket så jeg har sagt at han nok kan hjelpe oss med det. Så nå ville sønnen min at han skulle komme så fort som mulig. Så da tror jeg det blir sånn. Magefølelsen min sier både at det er riktig og at det er feil. Jeg har diskutert det med flere pedagoger og de er alle enige om at sønnen min er stor nok til å forstå konseptet dating. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fru2020 skrev (17 minutter siden): Jeg har tenkt de tankene selv. Men i kveld spurte faktisk sønnen min om når han skulle komme. Daten min er it-konsulent og vi har mye trøbbel med nettverket så jeg har sagt at han nok kan hjelpe oss med det. Så nå ville sønnen min at han skulle komme så fort som mulig. Så da tror jeg det blir sånn. Magefølelsen min sier både at det er riktig og at det er feil. Jeg har diskutert det med flere pedagoger og de er alle enige om at sønnen min er stor nok til å forstå konseptet dating. jeg har tro på å ikke dating til en veldig svær greie, så jeg synes du gjør et fornuftig valg Anonymkode: a09b7...b30 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475544-introdusere-ny-mann-til-s%C3%B8nnen-min/#findComment-4211321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.