Gå til innhold

Depresjon og betablokk

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevdt å bli deprimert på betablokk? Jeg står på Emconcor og sliter med depresjon. Hadde det svakt før jeg startet på den også men har enda depresjon. Står som bivirkning på listen men virker ikke som om fastlegen mener det kommer av den. Jeg står på betablokk pga jeg har for høy puls 

Anonymkode: 296f1...67d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475547-depresjon-og-betablokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ikke helt ukjent bivirkning.

Løsningen hvis man får denne bivirkningen er å velge en betablokker som ikke påvirker hjernen. Propranolol og metoprolol gjør det i ganske stor grad (og kan av denne grunn virke angstdempende men samtidig også kunne gi energiløshet og depressivitet) - en betablokker som i veldig liten grad gjør det er atenolol.

ISW skrev (23 timer siden):

Det er en ikke helt ukjent bivirkning.

Løsningen hvis man får denne bivirkningen er å velge en betablokker som ikke påvirker hjernen. Propranolol og metoprolol gjør det i ganske stor grad (og kan av denne grunn virke angstdempende men samtidig også kunne gi energiløshet og depressivitet) - en betablokker som i veldig liten grad gjør det er atenolol.

Ja det var det jeg tenkte meg. Takk for svar

Anonymkode: 296f1...67d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...