Gå til innhold

Hvis dere fikk mulighet til å studere tre år som voksne..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hadde vært en drøm. Har alltid sagt at når jeg blir pensjonist, hvis fysisk og mental form holder, så vil jeg gå på åpne forelesninger på universitetet.

Litt usikker på hva jeg ville studert, spørs hva som var tilgjengelig. Bachelor i sosiologi hadde jo vært svært interessant.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva ville dere studert?  Ingen aldergrense oppover. Alt var lagt til rette for det mht økonomi og frigjort tid. 

Anonymkode: c7a1c...c4d

noe som ledet til sikker jobb: sykepleie (evt andre bachelorutdanninger innen helse, vernepleie, sosionom, barnevernspedagog) /+ lærer

Anonymkode: 94f23...2a1

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville dere studert?  Ingen aldergrense oppover. Alt var lagt til rette for det mht økonomi og frigjort tid. 

Anonymkode: c7a1c...c4d

Biologi, det hadde jeg valgt om jeg var 20 år og skulle velge i dag tror jeg. :) 

Skulle gjerne studert et “mykt” fag, f.eks historie, kunsthistorie, sosialantropologi, sosiologi eller kanskje til og med arkeologi. Helst uten for mye oppgaveinnleveringer eller eksamener, og helt uten ambisjoner om å dinne en relevant jobb.

Annonse

Jeg ville i likhet med @Ekstra studert et mer «mykt» fag, uten prestasjonspress og ambisjoner. Det kunne ha vært et mer akademisk fag, som fx historie eller arkeologi, men aller helst et mer kunstneriske emne som tegning, maling. Eller kanskje en «mellomting» med kunsthistorie eller drakthistorie eller egyptologi eller noe slikt. 

Jeg ville ha studert språk! Enten fransk, som jeg kan fra før men som jeg gjerne vil bli bedre i - eller f.eks. italiensk, tysk eller russisk.

Eller, kanskje jeg ville ha studert noe medisinsk, bare fordi det er spennende!

Jeg håper på å få ta master i det yrket jeg er utdannet i. Jeg kommer til å søke til våren, men det er veldig mange søkere på få plasser så jeg kommer trolig ikke inn.

Som alternativ hatt jeg tenkt religion, bare for gøy, eller ledelse fordi det kan være nyttig.

Jeg kunne muligens tenkt meg å ta komprimerte kurs innen ledelse typ Solstrand el.l., men tre års studier med innleveringer og eksamener nå frister meg null. Mulig det er fordi jeg allerede har en bredt sammensatt grad med både «myke» og «harde» fag fra før? Jeg er ikke så sikker på at jeg kommer til å gå på så mange forelesninger når jeg blir pensjonist heller, men det er masse bra foredrag på Litteraturhuset, universitetet og biblioteket jeg sikkert kommer til å bruke. 

Annonse

Nicklusheletida

Jeg ville synes det hadde vært spennende å ha en jobb som politietterforsker. Da hadde jeg gledet meg til å gå på jobb hver dag, men jeg tviler på at jeg hadde klart å legge fra meg jobben når jeg kom hjem. Studere juss hadde også vært morsomt. Jeg likte rettslære på skolen.  Historie eller arkeologi også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...