Gå til innhold

En kompis jeg ikke ønsker vennskap med

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 30 år (regner med det er litt relevant?). For 2 års tid siden møtte jeg en mann som jeg ble kjent med, vi fant på ting sammen og ble vel slikt sett venner. Men så for 1 års tid siden så bestemte jeg meg for å fase han ut, rett og slett fordi vi ikke passer sammen og jeg blir sliten av å være rundt han. Men nå har han forsøkt å ringe meg 3 ganger. Hva gjør jeg?

Anonymkode: b2034...f1f

Fortsetter under...

1: Ikke ta telefonen når han ringer. Han vil etter hvert forstå at du ikke vil ha kontakt.

2: Blokk og slett han overalt. Da er han egentlig borte og han kan ikke ta kontakt med deg lenger.

Er vel litt rart å si til noen at man ikke vil være venner?

Jeg syns det er feil å ghoste han, men jeg syns også det er noe brutalt å si at du vil avslutte vennskapet fordi dere er for forskjellige. Jeg ville tatt en litt hvit løgn-variant og sagt noe ala at du har for lite fritid og må prioritere venner du har hatt lenger og har mer til felles med. At du kan ta opp kontakten med han her om det skulle bli roligere tider, men at du ikke ser for det at det skjer med det første, sånn at det er lurt av han å finne noen nye å henge med.

Husk også å si noe fint om han og ønsk han gode dager, det kan være minst like vondt å bli avvist av en venn som en kjæreste. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...