Gå til innhold

Uro og angst

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei, såååå lei! Slitt med dette i hele år og har bygget seg mer opp igjen pga været og høsten ute! Dagene er like og går i det samme. Jeg har ME alvorlig grad og kommer meg ikke ut heller så fått en depresjon på toppen av alt i tillegg. Livet i år har vert det værste noen sinne. Aldri vært så dårlig fysisk og psykisk så lenge. Så lite hjelp og støtte itillegg. Så lenge man ikke kommer seg ut dørene sp er hjelpen veldig liten utenom hjemmebesøk av mestringsenheten. Men når man er så dårlig fysisk og blir dårligere av det, blir den psykiske delen også dårligere. En skikkelig ond sirkel. Jeg ønsker så å bli bedre men det er ingenting å gjør med den fysiske helsen enda. Gjør så godt jeg kan hver dag med den psykiske delen men når man tåler så lite stimuli så lurer jeg virkelig på hvordan man skal få dette til. For det som hjelper den psykiske delen, gjør ME en dårligere og hva som hjelper ME gjør den psykiske delen verre. Jeg er så lei, redd og frustrert av situasjonen og hvor ensomt dette er

Anonymkode: 630d9...e67

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475569-uro-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (13 minutter siden):

Det hørtes ikke noe greit ut. Skjønner det er skikkelig kjipt. 😕 Jeg kan ikke så mye om ME så har ingenting å komme med annet enn medfølelse. 

Tusen takk for medfølelsen❤️ dette er så umenneskeligt og det er få som klarer å sette seg inn i det pga det. Det å ikke ha energi og føle du ligge for døden hver dag

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475569-uro-og-angst/#findComment-4211599
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for medfølelsen❤️ dette er så umenneskeligt og det er få som klarer å sette seg inn i det pga det. Det å ikke ha energi og føle du ligge for døden hver dag

Nei er nok ikke så lett å sette seg inn i. Håper du blir bedre. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475569-uro-og-angst/#findComment-4211600
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er så lei, såååå lei! Slitt med dette i hele år og har bygget seg mer opp igjen pga været og høsten ute! Dagene er like og går i det samme. Jeg har ME alvorlig grad og kommer meg ikke ut heller så fått en depresjon på toppen av alt i tillegg. Livet i år har vert det værste noen sinne. Aldri vært så dårlig fysisk og psykisk så lenge. Så lite hjelp og støtte itillegg. Så lenge man ikke kommer seg ut dørene sp er hjelpen veldig liten utenom hjemmebesøk av mestringsenheten. Men når man er så dårlig fysisk og blir dårligere av det, blir den psykiske delen også dårligere. En skikkelig ond sirkel. Jeg ønsker så å bli bedre men det er ingenting å gjør med den fysiske helsen enda. Gjør så godt jeg kan hver dag med den psykiske delen men når man tåler så lite stimuli så lurer jeg virkelig på hvordan man skal få dette til. For det som hjelper den psykiske delen, gjør ME en dårligere og hva som hjelper ME gjør den psykiske delen verre. Jeg er så lei, redd og frustrert av situasjonen og hvor ensomt dette er

Du, har du fått endelig ME utredning og diagnose? Jeg trodde lenge jeg hadde det, men det var egentlig alvorlig klinisk depresjon og retardert psykomotorisk tempo (google det). Etter at jeg ble behandlet for førstnevnte så fikk jeg energien og det motoriske på plass igjen.

Bare spør, for det er litt greit å være obs på det. Men veldig ofte får man dessverre også depresjon av ME. Det er ikke naturlig for oss mennesker å ikke virke. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475569-uro-og-angst/#findComment-4211709
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (17 timer siden):

Du, har du fått endelig ME utredning og diagnose? Jeg trodde lenge jeg hadde det, men det var egentlig alvorlig klinisk depresjon og retardert psykomotorisk tempo (google det). Etter at jeg ble behandlet for førstnevnte så fikk jeg energien og det motoriske på plass igjen.

Bare spør, for det er litt greit å være obs på det. Men veldig ofte får man dessverre også depresjon av ME. Det er ikke naturlig for oss mennesker å ikke virke. 

Ja vært syk i 12 år med gradvis forverring. Aldri vært deprimert før nå og det er jo pga den lave livs situasjonen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475569-uro-og-angst/#findComment-4211847
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...