Gå til innhold

Liten kuriosa. Kanskje andre kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått propofol ifb med en operasjon. Fikk noe som så ut som kramper under oppvåkning, ufrivillige bevegelser i armer og bein, noe i nakke og ansikt, beit meg ufrivillig i leppe og tunge. Men fult bevisst likevel. Øynene gled litt opp i hodet på meg. Anestesilegen forklarte meg at det er ingen fare, men sees noen få ganger, funksjonelle kramper. Fikk en medisin som fikk meg i søvn og når jeg våknet var det borte. 

Var en rar opplevelse å ha ufrivillige kramper. Men ble veldig god ivaretatt så det gikk bra. Men så leser jeg at propofol virker inn på GABA-systemet, og det gjør vel også bipolar lidelse?? (som jeg har). Kanskje det er en sammenheng, har noen vage minner om at legen nevnte dette. Men husker ikke hva han sa. 

Så ut av nysgjerrighet, andre her med likende reaksjoner på sedasjon?

Anonymkode: 1f7f2...c77

Fortsetter under...

Nei. Proppfull tåler jeg godt. Blant annet har jeg fått det ifm ECT. Har og bp. Blir helt dust av enkelte opioider, men har ikke fått kramper. Mulig @ISW  kan si mer om det nevrokjemiskwe oppi dette.

Hørtes ut som en skikkelig ekkel opplevelse. 

Endret av FjellOgDalar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...