Gå til innhold

Angst og vondt i kroppen.

Anbefalte innlegg

Kan få vondt over alt i kroppen og føle meg rar både her og der,snakket om det med sykepleieren i dag. Han sa hvis jeg fikk veldig vondt i brystet,halsen,ryggen og venstre arm måtte jeg ringe 113. Han fikk meg til å laste ned en 113 app. Hva tenker dere om det? I går hadde jeg vondt i foten og,det er vel psykosomatisk? Det henger vel sammen? Kropp og psyke? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475573-angst-og-vondt-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal stole på sykepleieren. Han virker veldig flink og også at han tar det du sier på alvor.

Ja, brystsmerter og det han nevner er grunn til å ta en telefon til 113, men ellers så tror jeg angsten din snakker mye når det gjelder smerter og det å føle seg "rar" ? 🙂

Kashmir skrev (1 time siden):

Tror du skal stole på sykepleieren. Han virker veldig flink og også at han tar det du sier på alvor.

Ja, brystsmerter og det han nevner er grunn til å ta en telefon til 113, men ellers så tror jeg angsten din snakker mye når det gjelder smerter og det å føle seg "rar" ? 🙂

Ok. Ja det er sant. Tror også været spiller inn på vondter i kroppen. Og har vært rar etter jeg fikk vite om operasjon. Må prøve å slappe av og tenke at de vet hva de driver med. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Kan få vondt over alt i kroppen og føle meg rar både her og der,snakket om det med sykepleieren i dag. Han sa hvis jeg fikk veldig vondt i brystet,halsen,ryggen og venstre arm måtte jeg ringe 113. Han fikk meg til å laste ned en 113 app. Hva tenker dere om det? I går hadde jeg vondt i foten og,det er vel psykosomatisk? Det henger vel sammen? Kropp og psyke? 

Du, jeg slet med skikkelig angst i omtrent tre år. Og da hadde jeg veldig vondt i nakken og magen. Hadde også migreneanfall i denne perioden samt til tider brystsmerter. Alt ble sjekket opptil flere ganger og ingen feil ble funnet. 

Er nå behandlet for angsten, og alle disse plagene har forsvunnet. Tror veldig på psykosomatiske plager, tror også på at slike fysiske plager kan fikses når underliggende psykiske årsak er behandlet. 

Annonse

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Du, jeg slet med skikkelig angst i omtrent tre år. Og da hadde jeg veldig vondt i nakken og magen. Hadde også migreneanfall i denne perioden samt til tider brystsmerter. Alt ble sjekket opptil flere ganger og ingen feil ble funnet. 

Er nå behandlet for angsten, og alle disse plagene har forsvunnet. Tror veldig på psykosomatiske plager, tror også på at slike fysiske plager kan fikses når underliggende psykiske årsak er behandlet. 

Ok, har hatt mye vondt jeg og i årenes løp, det henger nok sammen. Tror aldri jeg blir kvitt angsten og rarheten, jeg er bare sånn. 

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Har du vært på psykomotorisk behandling noen gang @stjernestøv?

Ja jeg ble skikkelig dårlig av det og kastet opp en gang etterpå så hun avsluttet det. Men hadde kanskje vært annerledes i dag, har jo ikke ptsd lenger. 

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ja jeg ble skikkelig dårlig av det og kastet opp en gang etterpå så hun avsluttet det. Men hadde kanskje vært annerledes i dag, har jo ikke ptsd lenger. 

Yes. Man har etter-reaksjoner i en tid. Men du vet best selv hva som fungerer for deg og din kropp❤️

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Har du nicket ditt fra Dexter?

Nei da. Jeg er ikke så glad i religion. Trinity var en katolsk pikeskole som drev med mye rart og som ble eksponert for det de hadde holdt på med. Litt som prestene og stakkars ungguttene. Er ironien i religion jeg tenker litt på. All religion generelt. 

Annonse

Trinity80 skrev (40 minutter siden):

Nei da. Jeg er ikke så glad i religion. Trinity var en katolsk pikeskole som drev med mye rart og som ble eksponert for det de hadde holdt på med. Litt som prestene og stakkars ungguttene. Er ironien i religion jeg tenker litt på. All religion generelt. 

Ok. Da så. Takk for oppklaring. 

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Litt off-topic. Hvordan har du det i disse dager? Noe bedring?

Var på en liten tur i dag med en sykepleier og var til foreldrene mine en tur, føler meg rar i grunn og er redd jeg har popcorn lunger men hadde vel merket det mer da. Kanskje litt bedre. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Var på en liten tur i dag med en sykepleier og var til foreldrene mine en tur, føler meg rar i grunn og er redd jeg har popcorn lunger men hadde vel merket det mer da. Kanskje litt bedre. 

Litt bedre er helt greit til tider. Fint at du fikk gått litt tur, håper at du får litt ‘fri’ nå for å samle litt energi. Krysser alt jeg har for deg. 

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Litt bedre er helt greit til tider. Fint at du fikk gått litt tur, håper at du får litt ‘fri’ nå for å samle litt energi. Krysser alt jeg har for deg. 

Jo tusen takk for det, klarte nå å komme meg ut i dag. Det er jo noe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...