Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fra man spiser dårlig mat til man blir dårlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alt fra minutter til timer

Anonymkode: 05a47...309

Hvor mange timer? Er der noe antall timer der man er "safe"? Altså om man ikke har merket noe innen 15 timer er man trygg på at man ikke vil bli dårlig?

Anonymkode: 737cc...35b

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mange timer? Er der noe antall timer der man er "safe"? Altså om man ikke har merket noe innen 15 timer er man trygg på at man ikke vil bli dårlig?

Anonymkode: 737cc...35b

https://www.matportalen.no/matsmitte_og_hygiene/tema/syk_av_maten/

Anonymkode: e1fad...916

Annonse

UtakknemligDiva

Kommer an på hvor mye du spiser av bra mat ved siden av. 
Spiser jeg det kroppen trenger, blir jeg ikke dårlig av noe såkalt usunt. 

Og hva mener du med dårlig? Deprimert? Kvalm? Trett? Oppblåst? 

UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

Spiser jeg det kroppen trenger, blir jeg ikke dårlig av noe såkalt usunt. 
Og hva mener du med dårlig? Deprimert? Kvalm? Trett? Oppblåst? 

Jeg tror ikke dette handler om noe usunt, men mat som har blitt dårlig (slik at man blir syk / uvel av å spise den) fordi den har ligget for lenge, blitt oppbevart ved feil temperatur e.l. 

Så "dårlig" skal trolig bety "bedervet" mht. maten og "syk" mht. den som spiser den. 

UtakknemligDiva
laban skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke dette handler om noe usunt, men mat som har blitt dårlig (slik at man blir syk / uvel av å spise den) fordi den har ligget for lenge, blitt oppbevart ved feil temperatur e.l. 

Så "dårlig" skal trolig bety "bedervet" mht. maten og "syk" mht. den som spiser den. 

Åhja. Jeg misforstod. 
Nei dette har jeg ikke prøvd på mange år. Spiser aldri mat som på noen måte lukter annerledes eller ser dårlig ut. Har hendt seg jeg har fått i meg noe som smaker muggent, men det er da snakk om kanskje en jordbær som hadde litt på seg. Det blir jeg ikke syk av. 

Men jeg ble matforgiftet en gang i livet. Var 16 og hadde vært på en restaurant. Samme kveld ble jeg veldig kvalm og spydde. Men det var ikke oppkastsyke, for det var liksom på en annen måte. Og jeg kjente flere som hadde opplevd det samme etter å ha vært der.

Endret av UtakknemligDiva

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...