Gå til innhold

Hvilke forum er minst og mest interessante for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig mange som misliker autister her forstår jeg. Det passer forsåvidt også med observasjonene i det virkelige livet i virkeligheten der ute.

Anonymkode: 71ff8...209

Brukerne av Autismeforumet setter heller ikke pris på svar fra nevrotypiske på problemstillinger som typisk bare kan bli avfeid av oss, men kan være en reell utfordring for autister.

Så det kan godt tenkes at mange av de som har skjult Autismeforumet, har gjort det for å unngå å tråkke i salaten og komme med svar som virker ufine, uten at det er hensikten. Det er lett å overse forumtilhørigheten hvis man f.eks. alltid går inn fra forsiden med nylig oppdaterte tråder. 

Endret av laban

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Jeg føler meg ekskuldert fra det gode selvskap.

Anonymkode: 71ff8...209

Ok. Ja, jeg skjønner at det kan oppfattes ekskluderende, og jeg skjønner ikke alltid kritikken o.l som blir rettet mot visse diagnoser. Mennesker er jo ulike uansett felles diagnose.

Men, du kan velge å se på det som deres problem og ikke at det er noe feil på deg. Når vi unngår noe, så er det vi selv som har noe issues med det vi unngår. Det må vi ta ansvar på, så det er lurt å rette problemet dit det er. Har noen problemer med fks de med Asperger, har de nok en dårlig erfaring eller to. Det handler ikke om deg. 

hattifnattus skrev (4 timer siden):

Som en med asperger selv så syns jeg det er mye bedre at folk velger vekk emnet om det ikke skulle interessere dem. Jeg har ikke skjult det, men går sjeldent inn fordi det bare er et ekkokammer av selvmedlidenhet og sutring.

Forøvrig så er det såpass lite aktivitet på det underforumet at for min del så kan det godt flettes inn i psykiatri igjen så lenge det ikke går tilbake slik det var med spam. Det var galt da folk uten autisme våget å svare, og jaggu er det galt nå også nå som folk uten autisme ikke svarer.

Dere blir bare aldri fornøyde.

For min del blokkerte jeg ikke emneknaggen fordi jeg ikke er interessert, men fordi innlegg om autisme ble for dominerende i forhold til andre tema. I tillegg syns jeg tonen innimellom var så krass at det ikke var noe hyggelig å svare i en del av trådene.

Jeg har lært mye på dol om hvordan mennesker med autismediagnose kan tenke og føle, og det syns jeg har vært svært interessant og lærerikt, men jeg vil gjerne lese om andre problemstillinger også.  

Endret av Kayia

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...