Gå til innhold

Dere som skriver her inne om at dere ikke har venner eller noe liv

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere selv for å prøve å  bli kjent, opprette vennskap med andre og komme ut av situasjonen? Hva gjør dere for å fylle dagene med  noe  innhold med eller uten andre mennesker?

Hva forventer dere av oss rundt dere? Hva ønsker dere at vi skal gjøre? Hva kan jeg gjøre om jeg f.eks blir kjent med dere?

Anonymkode: 59c7e...448

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva gjør dere selv for å prøve å  bli kjent, opprette vennskap med andre og komme ut av situasjonen?

Ingenting

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva gjør dere for å fylle dagene med  noe  innhold med eller uten andre mennesker?

Sitter på datan, gaming/youtube/etc

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva forventer dere av oss rundt dere? Hva ønsker dere at vi skal gjøre? Hva kan jeg gjøre om jeg f.eks blir kjent med dere?

Forventer ingenting :P Er jo bare å ta initiativ, spør om jeg vil finne på noe så blir jeg sikkert med

Anonymkode: 6d356...bf7

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør dere selv for å prøve å  bli kjent, opprette vennskap med andre og komme ut av situasjonen? Hva gjør dere for å fylle dagene med  noe  innhold med eller uten andre mennesker?

Jeg forforventer ingenting av andre. Vil bare ha en pille for å bli kvitt autismen.

Anonymkode: 9a3f9...953

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting

Sitter på datan, gaming/youtube/etc

Forventer ingenting :P Er jo bare å ta initiativ, spør om jeg vil finne på noe så blir jeg sikkert med

(har autisme, så kanskje ikke målgruppen for spørsmålet)

Annonse

kupton skrev (45 minutter siden):

Nå tror jeg TS tenkte på de som ikke har autisme.

Stemmer.

At de med autisme har ekstra utfordringer pga manglende forståelse på sosiale koder vet jeg, men jeg var mer nysgjerrig på de som ikke har en diagnose men likevel sliter med å ta kontakt og klare å opprettholde en relasjon.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor de ikke tar seg sammen?

Hørt om autisme?

😇

Anonymkode: 01b1d...6d3

Hadde jeg ment dere autister så hadde jeg lagt det i underforumet for autister, men jeg ser nå at jeg burde spesifisert det i overskriften at det gjelder for mennesker uten diagnosen.

De som ikke har noe liv og ikke har noen venner har det jo ikke slik av egen fri vilje, men fordi de er veldig syke. Det kan være langvarig alvorlig depresjon, alvorlig angst, psykose. Alt dette gjør at man isolerer seg. Men viktig å vite at isolasjonen er en del av sykdommen. 

Anonymkode: 50d2a...df5

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde jeg ment dere autister så hadde jeg lagt det i underforumet for autister, men jeg ser nå at jeg burde spesifisert det i overskriften at det gjelder for mennesker uten diagnosen.

Jeg har ikke autisme. Men jeg har heller ikke venner. Trives greit sånn jeg, hadde jeg ikke hatt andre symptomer som forsurer hverdagen, så hadde jeg kanskje hatt kapasitet til ett sosialt liv, men det har jeg ikke. Slik har det vært i mange år helt siden jeg var i midten av tenårene. Med unntak av ca 3 friske år i 20 årene, har jeg vært ensom ulv. 

Men det trenger ikke være negativt det. Ikke alle er så sosiale.

Anonymkode: 01b1d...6d3

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

For mennesker med autisme er det håpløst?

Anonymkode: 9a3f9...953

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer.

At de med autisme har ekstra utfordringer pga manglende forståelse på sosiale koder vet jeg, men jeg var mer nysgjerrig på de som ikke har en diagnose men likevel sliter med å ta kontakt og klare å opprettholde en relasjon.

Nå ser jeg egentlig kun at de som har autisme har skrevet om dette her?  

Ellers er det mange med veldig dårlig selvbilde og frykt for svik og avvisning, samt store tillitsproblemer som er lei seg for å ikke ha venner og et sosialt liv. 

Det som hjelper dem er jo at en viser interesse og ikke gir opp. Å gi dem oppmerksomhet uten at en vil noe, og å bare vise at en liker eller setter pris på dem- uten at de må gjøre noe spesielt, er jo en ok ting å gjøre. Akkurat som en gjør mot andre uten de problemene, men at tålmodighet er litt mer viktig. Eller, mye mer viktig 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...