Gå til innhold

Hvor mange her bruker trening som en del av behandling/tilfriskning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært opptatt av å trene mange ganger i uka, helst hver dag, men nå har jeg ikke trent siden august. Vet ikke om jeg ikke trener fordi jeg er sliten, eller er sliten fordi jeg ikke trener. Det anbefales å trene. 

Anonymkode: a411e...728

Annonse

Dette gjelder ikke meg, men en i nær fam som mistet mannen sin (og far til deres felles lille barn) i en grusom klem-ulykke. Hun har brukt trening og kosthold som terapi. Hun var sykemeldt et halvt år og sier det hjelper å ha noe fast og gå til og feste tankene på så hun ikke blir hengende fast i sorgen. For henne har det gjort underverker, og idag er hun tilbake i jobb. Så jeg har tro på det. 

Emoji skrev (3 minutter siden):

Dette gjelder ikke meg, men en i nær fam som mistet mannen sin (og far til deres felles lille barn) i en grusom klem-ulykke. Hun har brukt trening og kosthold som terapi. Hun var sykemeldt et halvt år og sier det hjelper å ha noe fast og gå til og feste tankene på så hun ikke blir hengende fast i sorgen. For henne har det gjort underverker, og idag er hun tilbake i jobb. Så jeg har tro på det. 

Jeg har også stor tro.

Ts

Anonymkode: a1de2...1b6

Annonse

Jeg er i gang igjen etter å knapt ha vært innom treningssenteret mer enn et par ganger de siste årene, og merker allerede at jeg kjenner bedring på enkelte områder. Det er jo ikke snakk om at den kurerer angsten og depresjonen, men jeg blir energisk og får derfor en liten burst med lykke og energi en liten stund etterpå.

Siden jeg ikke er i jobb så gir det meg også noe å stå opp for og gå til noen få ganger i uken 

Everybody skrev (På 12.10.2023 den 19.54):

Trening hjelper ikke på psykiske lidelser.

Det er godt dokumentert at trening virker godt på angst og depresjon.

Jeg kjenner ikke til studier (det betyr ikke at det ikke finnes studier) på autisme, ADHD og psykoser/schizofreni.

kupton skrev (5 minutter siden):

Det er godt dokumentert at trening virker godt på angst og depresjon.

Jeg kjenner ikke til studier (det betyr ikke at det ikke finnes studier) på autisme, ADHD og psykoser/schizofreni.

Jeg klarer ikke trene på litium. Medisinen gjør meg slapp og treg, kan gå rolig med mange pauser. Kjipt for klarer ikke leve uten litium uten å bli veldig syk. Forslag @kupton? Har bare serum på 0,7 så kan ikke trappe ned

Anonymkode: 365a8...95f

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg klarer ikke trene på litium. Medisinen gjør meg slapp og treg, kan gå rolig med mange pauser. Kjipt for klarer ikke leve uten litium uten å bli veldig syk. Forslag @kupton? Har bare serum på 0,7 så kan ikke trappe ned

Anonymkode: 365a8...95f

Jeg har også opplevd å bli slapp og treg på Litium. Seponerte pga dette, har startet opp igjen nå. Spent på om jeg blir like slapp og fjern denne gangen.

Anonymkode: a1de2...1b6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...