Gå til innhold

I hvilken form er du i om morgenen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Jeg har det jævlig når klokka ringer. Når klokka ringer tar det tid før jeg oppfatter hva terroren er for noe. Jeg er i koma. Skjønner det ikke før samboeren dulter borti meg og sier : - Det er din ! Og jeg svarer : Åhhhhhhh nei ! , for et liv ! 😴 Så står jeg opp og det går over. Kaffen om morgenen er det viktigste " måltidet" på dagen. 

Jeg er i en såpass "heldig" situasjon at jeg kan stå opp når jeg vil siden jeg ikke jobber. Liker dog å stå opp i åtte-tida. Som oftest er jeg uthvilt og kjenner ikke på noen særlige symptomer på sykdommen min. Nå er jeg jo i eutym fase da, men mener det gjelder uansett. Når jeg er i en ustabil periode pleier det å komme mer symptomer etterhvert som dagen og kvelden skrider fram. Morgenene pleier for det meste å gå helt fint, mener jeg å huske. Jeg koser meg med kaffe og får lest meg opp på nyheter og diverse, i ro og fred. Så kan dagen bli verre utover (når jeg er i en sykdomsfase). Jeg liker uansett morgenene aller best av tidene på døgnet. Og kanskje også litt seint på kveld/natt sånn som nå. Det har med å gjøre at det er da det er mest fred og ro for meg. 

Jeg har det best om jeg sovner før kl 22, da går det greit å stå opp selv om jeg ikke føler meg så uthvilt når klokka ringer kl 0515 som jeg skulle ønske jeg var. Jeg må liksom presse meg til å stå opp. 

Men jeg ser alltid frem til lørdagene hvor jeg kan sove lenger og uten å ha klokka på - da sover jeg som regel til 08-0830, men jeg føler meg faktisk ikke mer uthvilt da heller 🧐🙈 

Endret av Emoji

Annonse

Hvordan jeg har det om morgenen kommer an på hvordan natten har vært.  I dag var jeg oppe kl 5 etter kun 3 timer med søvn. Så nå har jeg nok et par timer til der formen er ok ,før det begynner å gå nedover.  Får nok snart hodepine og blir uggen i kroppen av for lite søvn. 

Anonymkode: ba852...1e0

Jeg fungerer best på morgenen. Skal jeg gjøre noe på jobb som krever konsentrasjon og fokus så gjør jeg det på morgenen/formiddagen.

Når klokka kryper mot 14 så er ikke hjernen så skarp lenger, da er jeg trøtt og sliten. Er ok på kvelden som regel.

Morgenene er veldig bra, og jeg våkner alltid før alarmen. Får lagt til rette og også gjort mye viktig og nødvendig mellom 06 og 09 de fleste morgener. Liker godt rutinene jeg har. Ettermiddagen mellom 15 og 18 er jeg ofte trøtt, og så går det over på kvelden.

Jeg har det ulidelig når jeg våkner. Er ikke i jobb og tidligere kunne jeg sove og ligge i sengen og slappe av fram til 11-12, nå våkner jeg skjelven kl 07 med tankekjør og angst. Noen som har råd til hvordan å takle dette?

Anonymkode: d99f1...34c

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt svaret på spørsmålet ditt men hva gjør du når du våkner slik? Står du opp?

Anonymkode: d911c...3b6

Ja, jeg står opp. Oppleves som verre å bli liggende.

Anonymkode: d99f1...34c

Føler meg redd, stresset og håpløs. Pulsen er høy, også iflg klokkesingen og appen jeg bruker. I dag hadde jeg også en aldri så liten rage fit da noe jeg måtte stable i bilen ikke fikk plass, laptopen smalt i bakken og unger og ryggsekker også skulle på plass. Uheldig måte å starte dagen på for alle involverte. Fører til usikkerhet hos andre og veldig mye skam og tristhet hos meg utover dagen. 

Anonymkode: 30c15...c5d

Kronisk ubehandlet insomni, så formen på morgenen er veldig avhengig av søvnen. Har jeg fått sovet 6 timer så er jeg godt fornøyd, rolig og morgenblid. Har jeg sovet dårlig så er jeg sliten i hodet og utmattet, men klarer å komme meg gjennom dagen. Kroppen har dessverre blitt vant til insomnien. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...