Gå til innhold

"De kommer til å bli skremt. Vettskremt. Slik jeg ble", skriver Anders Magnus om den nye boken "Klanerna" og utviklingen i Sverige

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et land trygt og godt, trolig det beste landet i verdenshistorien å bo i.  Er De en UtaknemligDiva ?

Hvorfor tror du dine foreldre flyttet til Norge, isteden for Russland (eller Kina, ukraina, Israel, palestina, etc etc)? Tilfeldig, eller pga den norske kulturen som gjør dette til verdens beste land å bo i? I Kina f.eks har de millioner av muslimer i konsentrasjonsleire, det er det kulturen deres fører til. Vet ikke hvor berikende du synes det høres ut med millioner av mulsimer i konsentrasjonsleire ? Supert ?

Det virker som du har en logisk brist, hvor du ikke ser at kultur bestemmer hvilken retning samfunnet tar. Om min kultur, er pro-kommunisme, så leder det til kommunisme. Så du kan ikke bare ha en pro-kommunisme kultur, og tro at kommunismen som så kom var helt tilfeldig og ikke hadde noe med kulturen å gjøre.

Du vil ha i pose og sekk, "berikende" kultur, uten nedsidene ved kulturene. Men sånn er ikke verden.......

Anonymkode: 63a60...c18

Selvfølgelig kom den der som alltid kommer; «verdens beste land» , «trygt og godt». Det er flaut. Høres ikke ut som vi har noe motstand her i livet. 
Da finner ikke jeg oss lenger særlig overlevelsesdyktige. Jeg har bodd med østeuropeere og sør- amerikanere… hvorfor er de så mye tøffere enn norske? Heldigvis stagnerte jeg ikke i den norske bobla, med all tryggheten. 

Norsk kultur har ført med seg at vi blir svakere. Hvorfor er vi ikke sterkere? Vi lar andre overta. 

Hvor har du det fra at mine foreldre flyttet til Norge? Du vet at de begge er norske? Og Norge var ikke beste land den tiden mine besteforeldre voks opp. 

Nei jeg vil ha kultur sånn vi har det, bare mer dominant mot inntrengere. Kanskje vi hadde hatt godt av å få inn russere. Jeg tror vi har litt å lære av de. 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Hvor har du det fra at mine foreldre flyttet til Norge? Du vet at de begge er norske?

Blandet deg med Kashmir frøkena, beklager det

Anonymkode: 63a60...c18

3 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Selvfølgelig kom den der som alltid kommer; «verdens beste land» , «trygt og godt». Det er flaut. Høres ikke ut som vi har noe motstand her i livet. 
Da finner ikke jeg oss lenger særlig overlevelsesdyktige. Jeg har bodd med østeuropeere og sør- amerikanere… hvorfor er de så mye tøffere enn norske? Heldigvis stagnerte jeg ikke i den norske bobla, med all tryggheten. 

Norsk kultur har ført med seg at vi blir svakere. Hvorfor er vi ikke sterkere? Vi lar andre overta. 

Hvor har du det fra at mine foreldre flyttet til Norge? Du vet at de begge er norske? Og Norge var ikke beste land den tiden mine besteforeldre voks opp. 

Nei jeg vil ha kultur sånn vi har det, bare mer dominant mot inntrengere. Kanskje vi hadde hatt godt av å få inn russere. Jeg tror vi har litt å lære av de. 

Jeg forstår ikke hva du mener? Er du imot innvandring, eller skal vi være mer dominante og banke dem opp?

Anonymkode: 069c7...0f3

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hva du mener? Er du imot innvandring, eller skal vi være mer dominante og banke dem opp?

Sistnevnte. Det må bli mindre attraktivt å være her for de. Og vi må bli tøffere. 

Hva synes du? Skal vi få det som i Sverige, at det blir dominert av kriminelle innvandrere som gjør som de vil? Eneste «medisinen» er å oppføre seg på samme måte tilbake. Men nå er jeg individualist. Jeg dømmer ikke noen ut fra entnisitet. Jeg har venner fra muslimske land.

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (16 timer siden):

De aller fleste av innvandrerne er lovlydige. De "finnes" ikke bare. De er i absolutt flertall. 

Innvandrere i min oppgang er  suverene de er hyggelige og spør alltid hvordan det går. Slik er nok normen.

Men tar jeg bussen møter jeg ofte aggressive ungdommer som høylytt snakker om kriminalitet, og at de skal banke den og den. På ramadan har jeg sett en som ser det som sin oppgave å sørge for at fasten og anstendigheten ikke krenkes. 
Jeg har gått forbi ungdomsgjenger som står i klynger og ser etter offer å rane.

Drosjesjåfører er vennligheten selv. Det er det ingen tvil om.

Jeg beundrer også familiesamholdet. Men så er det disse sinte unge guttene da.

Derfor tenker jeg man bør stoppe ytterligere innvandring til man har fått inkludert de som faller utenfor.

Lar man det skli ut så mister man oversikten og får paralellsamfund. Slik som i Sverige. Det å ville stoppe ytterligere innvandring ser jeg ikke på som rasisme. Ser du på det som rasisme?

Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Innvandrere i min oppgang er  suverene de er hyggelige og spør alltid hvordan det går. Slik er nok normen.

Men tar jeg bussen møter jeg ofte aggressive ungdommer som høylytt snakker om kriminalitet, og at de skal banke den og den. På ramadan har jeg sett en som ser det som sin oppgave å sørge for at fasten og anstendigheten ikke krenkes. 
Jeg har gått forbi ungdomsgjenger som står i klynger og ser etter offer å rane.

Drosjesjåfører er vennligheten selv. Det er det ingen tvil om.

Jeg beundrer også familiesamholdet. Men så er det disse sinte unge guttene da.

Derfor tenker jeg man bør stoppe ytterligere innvandring til man har fått inkludert de som faller utenfor.

Lar man det skli ut så mister man oversikten og får paralellsamfund. Slik som i Sverige. Det å ville stoppe ytterligere innvandring ser jeg ikke på som rasisme. Ser du på det som rasisme?

Det skal litt til før jeg kaller noe rasisme.

Men jeg reagerer jo når det bare er en liten prosent av innvandrere som er kriminelle og at det da er kulturen som blir trukket frem som problemet. Kulturen må jo da heller være at det er typisk at de er lovlydige og har god moral, siden en liten prosent ikke kan definere et veldig stort flertal. Sånn blir diskusjonen useriøs med lite gjennomtenkte argumenter ( om det i det hele tatt kommer noen ) mange ganger. Det er også mye aggresivitet i diskusjonene, og de som ikke er enige og har motsatt syn blir veldig ofte møtt med hersketeknikk og båssetting. Veldig ofte. Så jeg har nok en sterk følelse av at de som ofte sterter slike tråder egentlig ikke vil dislutere. De vil få ut guffe og helst overbevise andre om at de har rett. Det blir anmassende 🙂

Annonse

15 hours ago, UtakknemligDiva said:

Sistnevnte. Det må bli mindre attraktivt å være her for de. Og vi må bli tøffere. 

Hva synes du? Skal vi få det som i Sverige, at det blir dominert av kriminelle innvandrere som gjør som de vil? Eneste «medisinen» er å oppføre seg på samme måte tilbake.

Du vil ha mer vold og aggresjon fra svenskene for å ta igjen mot innvandrerne?

30 minutes ago, Kashmir said:

Det skal litt til før jeg kaller noe rasisme.

Men jeg reagerer jo når det bare er en liten prosent av innvandrere som er kriminelle og at det da er kulturen som blir trukket frem som problemet. Kulturen må jo da heller være at det er typisk at de er lovlydige og har god moral, siden en liten prosent ikke kan definere et veldig stort flertal. Sånn blir diskusjonen useriøs med lite gjennomtenkte argumenter ( om det i det hele tatt kommer noen ) mange ganger. Det er også mye aggresivitet i diskusjonene, og de som ikke er enige og har motsatt syn blir veldig ofte møtt med hersketeknikk og båssetting. Veldig ofte. Så jeg har nok en sterk følelse av at de som ofte sterter slike tråder egentlig ikke vil dislutere.

Ser ikke ut som du vil diskutere ?

30 minutes ago, Kashmir said:

De vil få ut guffe og helst overbevise andre om at de har rett. Det blir anmassende 🙂

Men du da, har du forslag løsninger? Anerkjenner du at Sverige har et problem? Eller skal det bare fortsette å skure og gå som det gjøre nå?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ikke ut som du vil diskutere ?

Men du da, har du forslag løsninger? Anerkjenner du at Sverige har et problem? Eller skal det bare fortsette å skure og gå som det gjøre nå?

Nei, jeg skrev jo akkurat at jeg vegrer meg for å diskutere tråder bla her når poenget ikke er å diskutere. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vil ha mer vold og aggresjon fra svenskene for å ta igjen mot innvandrerne?

Det er kanskje en grunn til at de ikke tør oppføre seg slik i Russland for å si det sånn da.

33 minutes ago, Kashmir said:

Nei, jeg skrev jo akkurat at jeg vegrer meg for å diskutere tråder bla her når poenget ikke er å diskutere. 

Du har svart flere ganger her i tråden ser jeg. Men du klarer altså ikke engang å være enig i at Sverige har et stort problem!

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har svart flere ganger her i tråden ser jeg. Men du klarer altså ikke engang å være enig i at Sverige har et stort problem!

Jeg tror du bør lese hva jeg har svart, og ikke bare notere deg AT jeg har svart 🙂

13 minutes ago, Kashmir said:

Jeg tror du bør lese hva jeg har svart, og ikke bare notere deg AT jeg har svart 🙂

Du klarer ikke negang å innrømme at Sverige har et stort problem.

Annonse

Everybody skrev (20 timer siden):

Terroristen hadde søkt asyl i Belgia og fått avslag, men oppholdt seg ulovlig i landet. Han ble senere skutt og drept av politiet.

• 2 uker senere...

Hvis vi synker videre ned i selvgodhet og ikke tar nye grep, er ikke de svenske tilstandene så langt borte som vi tror.

Man pleier å si at i Norge ligger vi ti år etter Sverige i utviklingen. Så la oss tørre å se på faresignalene.

Skriver Jan Bøhler i Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vi-ma-se-faresignalene-ikke-skryte-av-hvor-mye-flinkere-vi-er-enn-svenskene/o/5-95-1413077

slabbedask skrev (1 time siden):

Hvis vi synker videre ned i selvgodhet og ikke tar nye grep, er ikke de svenske tilstandene så langt borte som vi tror.

Man pleier å si at i Norge ligger vi ti år etter Sverige i utviklingen. Så la oss tørre å se på faresignalene.

Skriver Jan Bøhler i Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vi-ma-se-faresignalene-ikke-skryte-av-hvor-mye-flinkere-vi-er-enn-svenskene/o/5-95-1413077

Bare en tanke når det gjelder selvgodheten om at vi er best på å vite hvordan og hvorfor andre kler seg osv- så kanskje vil politibetjenter i hijap være en god ide å ha i politiet mot fks innvandrerungdom? Det er noe jeg tror kan ha en viss effekt, uten å være sikker. Jeg tenker bla at kvinner faktisk får mer respekt når de har myndighet- som mor, som voksen og da kanskje som politi. 

Det går jo ihvertfall an å vurdere det. Hvis vi altså bør legge vekk selvgodhet og å tenke nytt. Det vil nok også sette litt annet lys på bedre forhold i andre land for kvinner i Iran, som jeg ser noen er veldig opptatt av her. 

Endret av Kashmir

Gjengkrigen terroriserer svenskene. Norsk og svensk politi frykter at de svenske gjengene skal etablere seg i Norge. 

– Vi ser at de kriminelle nettverkene vokser, og vi klarer ikke å holde følge, sier Kripos-sjefen til Aftenposten.

https://www.aftenposten.no/norge/i/8JMag1/polititopper-kritiserer-mehl-for-manglende-satsing-mot-kriminelle-nettverk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...