Gå til innhold

Hilsen fra skogen

Anbefalte innlegg

Er det like ille at dyr som ikke er vakre (F.eks en god del fisk og dyr i havet) må bøte med livet for å bli mat?

Jeg syns det er litt spennende å diskutere. Folk sier jo ofte at de ikke vil spise eller drepe dyr fordi de er jo så søte med de store snille brune  øynene sine, men jeg hører sjeldent noe argumenterer det samme for fisk og andre mindre pene dyr.

Anonymkode: cc9cd...43c

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det like ille at dyr som ikke er vakre (F.eks en god del fisk og dyr i havet) må bøte med livet for å bli mat?

Jeg syns det er litt spennende å diskutere. Folk sier jo ofte at de ikke vil spise eller drepe dyr fordi de er jo så søte med de store snille brune  øynene sine, men jeg hører sjeldent noe argumenterer det samme for fisk og andre mindre pene dyr.

Jeg likte å fiske før, men det har jeg sluttet med. Det må jo være forferdelig for fisken og få en krok i svelget og bli halt og dratt etter denne. Jeg liker ikke fisk til mat heller da.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke såå rart da. Skjønnhet appelerer til oss på sin egen måte, og vi blir nok veldig mye mykere av det, enn av noe vi finner mindre pent og også frastøtende ( gjedder er ufyselige å se på )

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det er ikke såå rart da. Skjønnhet appelerer til oss på sin egen måte, og vi blir nok veldig mye mykere av det, enn av noe vi finner mindre pent og også frastøtende ( gjedder er ufyselige å se på )

Helt sant. Jeg syns jo en harepus med hvit myk pels og store sorte øyne som stirrer på meg er langt søtere enn gjedda som ligger og skuler på meg.

Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden):

Jeg likte å fiske før, men det har jeg sluttet med. Det må jo være forferdelig for fisken og få en krok i svelget og bli halt og dratt etter denne. Jeg liker ikke fisk til mat heller da.

Det må være smertefullt og fryktelig stressende.  Jeg er allergisk mot fisk så det er ikke noe poeng i at jeg fisker selv, men jeg husker jo fisketurene med min far og hvordan han bare slo hode til fisken i kanten av båten etter å ha vridd ut kroken av munnen på den. Det var ikke noe penere syn enn å skyte i skogen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...