Gå til innhold

Tror dere jeg overlever dette?

Anbefalte innlegg

Om noen uker skal jeg operere ut galleblæren og tenker ikke på ant, har angst for det hver dag nå. Men hvis jeg dør er det vel meningen? Det er vel det jeg må tenke? Sykepleieren sa de utførte sånne operasjoner hver uke og var rutinerte på det, men tenk om jeg er den uheldige? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475687-tror-dere-jeg-overlever-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som min anestesilege sa til meg kvelden før operasjon: "Vi mister ikke pasienter på operasjonsbordet lenger". Da snakket han om rutineoperasjoner som er vanlig for dem men skumle for oss.

Pluss det faktum at de utreder eventuell risiko før de tar avgjørelsen om å operere. Hvis det er en reell fare for at pasienten kan dø under operasjonen så lar de som regel være. Jeg kjenner to personer som hadde trengt operasjon men som ikke får det - fordi risikoen for dem er så stor.

Så hadde risikoen vært stor for at du døde under operasjonen, så hadde de ikke operert deg. 

Du overlever nok Stjernestøv. Jeg kan nesten garantere  det 🙂

Jeg var sykt redd narkose selv. Alt med de omstendighetene = null kontroll. Passet veldig dårlig med min ocd! 

Men det var en alvorlig situasjon. Jeg måtte operere. Jeg lå våken og planla begravelsen min. Heldigvis med en tålmodig venn 😅 for en tid! 

Og den dagen jeg skulle opereres så var jeg så utslitt at jeg tenkte : å, så deilig å få sove litt 😅 

Så ja. Jeg våknet og lå på overvåkning en god stund. De tar så godt vare på deg! Dem er så utrolig dyktige og flinke ! 

Det går bra 🙂

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Som min anestesilege sa til meg kvelden før operasjon: "Vi mister ikke pasienter på operasjonsbordet lenger". Da snakket han om rutineoperasjoner som er vanlig for dem men skumle for oss.

Pluss det faktum at de utreder eventuell risiko før de tar avgjørelsen om å operere. Hvis det er en reell fare for at pasienten kan dø under operasjonen så lar de som regel være. Jeg kjenner to personer som hadde trengt operasjon men som ikke får det - fordi risikoen for dem er så stor.

Så hadde risikoen vært stor for at du døde under operasjonen, så hadde de ikke operert deg. 

Ok phu. Er bare bekymret for det lave blodtrykket mitt og. Har tatt det opp med kirurgen to ganger,han sier bare det er anestesilegen sitt ansvar. Men blodtrykket er nok høyt på sykehus men lavt hjemme. 

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok phu. Er bare bekymret for det lave blodtrykket mitt og. Har tatt det opp med kirurgen to ganger,han sier bare det er anestesilegen sitt ansvar. Men blodtrykket er nok høyt på sykehus men lavt hjemme. 

Det der har de full kontroll på.

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Du overlever nok Stjernestøv. Jeg kan nesten garantere  det 🙂

Jeg var sykt redd narkose selv. Alt med de omstendighetene = null kontroll. Passet veldig dårlig med min ocd! 

Men det var en alvorlig situasjon. Jeg måtte operere. Jeg lå våken og planla begravelsen min. Heldigvis med en tålmodig venn 😅 for en tid! 

Og den dagen jeg skulle opereres så var jeg så utslitt at jeg tenkte : å, så deilig å få sove litt 😅 

Så ja. Jeg våknet og lå på overvåkning en god stund. De tar så godt vare på deg! Dem er så utrolig dyktige og flinke ! 

Det går bra 🙂

Ok håper det stemmer. 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Uff at jeg har sånn angst. 

Akkurat på sånt er det nok ganske naturlig. Jeg sliter ikke med angst, men klarte knapt tenke på annet de siste ukene før operasjonen. Lå våken om natten og tenkte at dette kanskje var mine siste dager. Selv om jeg visste at jeg høyt sannsynlig kom til å overleve, så var det alltid den lille sjansen... 

Tror det er normalt å grue seg til en stor operasjon.

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Håper jo det men er jo redd. 

Det skjønner jeg, men forsøk tenke at du er i trygge hender? Og som sykepleieren sa så er de veldig rutinerte på dette og har god kontroll. Så vidt jeg har skjønt har man også muligheten for å snakke med anestesipersonell (lege og sykepleier) før operasjonen om man gruer seg og har spørsmål, så du kan jo vurdere å gjøre det om du tenker det kan hjelpe?

Vhanja skrev (14 minutter siden):

Akkurat på sånt er det nok ganske naturlig. Jeg sliter ikke med angst, men klarte knapt tenke på annet de siste ukene før operasjonen. Lå våken om natten og tenkte at dette kanskje var mine siste dager. Selv om jeg visste at jeg høyt sannsynlig kom til å overleve, så var det alltid den lille sjansen... 

Tror det er normalt å grue seg til en stor operasjon.

Ok da er det nok normalt. Tror ikke det er så stor operasjon men vet ikke. Kikkhull antageligvis. 

Annonse

lavender skrev (12 minutter siden):

Det skjønner jeg, men forsøk tenke at du er i trygge hender? Og som sykepleieren sa så er de veldig rutinerte på dette og har god kontroll. Så vidt jeg har skjønt har man også muligheten for å snakke med anestesipersonell (lege og sykepleier) før operasjonen om man gruer seg og har spørsmål, så du kan jo vurdere å gjøre det om du tenker det kan hjelpe?

Ja håper jo jeg er i trygge hender. Har jo snakket med kirurgen to ganger alt,uff. Han så annerledes ut andre gang så for meg var det to ilike personer. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja håper jo jeg er i trygge hender. Har jo snakket med kirurgen to ganger alt,uff. Han så annerledes ut andre gang så for meg var det to ilike personer. 

Hva mener du? At kirurgen så så annerledes ut at du tenkte det var to ulike personer du hadde snakket med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...