Gå til innhold

Skriveterapi / skriveoppgaver

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet dagbok i flere år og synes ofte det kan hjelpe å skrive. Har også latt tidligere behandler lese deler av dagboken og, noe hun synes var nyttig. Men nå i det siste har jeg tenkt tanken på å ta det ett steg videre, å skrive mer konstruktivt, følge en oppgave.

Er det noen som har tips til gode bøker om emnet der ute? Har foreløpig bare lest helsefremmende skriving av Kjersti Wold. Har ikke funnet flere bøker på norsk, men ser der finnes en del på engelsk (writing therapy)? Kan jeg spørre behandler om hun kan gi meg en skriveoppgave mellom hver time?

Endret av lavender
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475708-skriveterapi-skriveoppgaver/
Del på andre sider

• lavender endret tittelen til Skriveterapi / skriveoppgaver

Fortsetter under...

lavender skrev (2 timer siden):

Jeg har skrevet dagbok i flere år og synes ofte det kan hjelpe å skrive. Har også latt tidligere behandler lese deler av dagboken og, noe hun synes var nyttig. Men nå i det siste har jeg tenkt tanken på å ta det ett steg videre, å skrive mer konstruktivt, følge en oppgave.

Er det noen som har tips til gode bøker om emnet der ute? Har foreløpig bare lest helsefremmende skriving av Kjersti Wold. Har ikke funnet flere bøker på norsk, men ser der finnes en del på engelsk (writing therapy)? Kan jeg spørre behandler om hun kan gi meg en skriveoppgave mellom hver time?

Klart du kan! Glimrende ide! Lykke til🙂

Anonymkode: c3ea8...b41

Kan du anbefale boken til Kjersti Wold. Den var ganske dyr ser jeg.

Skriving kan være veldig nyttig. Jeg hadde en psykiater som syntes det var veldig lite interessant å snakke om det jeg skrev. Før henne hadde jeg en psykolog hvor jeg laget en illustrasjon til hver time. Det syntes han var veldig greit utgangspunkt for timen.

Fru2020 skrev (9 timer siden):

Kan du anbefale boken til Kjersti Wold. Den var ganske dyr ser jeg.

Skriving kan være veldig nyttig. Jeg hadde en psykiater som syntes det var veldig lite interessant å snakke om det jeg skrev. Før henne hadde jeg en psykolog hvor jeg laget en illustrasjon til hver time. Det syntes han var veldig greit utgangspunkt for timen.

Anbefaler å låne den på biblioteket 😊 Jeg synes den var grei, men der var ikke så mange skriveoppgaver som jeg hadde tenkt. 

Ja, det er vel litt individuelt hva behandlere synes. Jeg håper virkelig min nåværende behandler kan synes det er en god ide, for jeg tror det kunne hjulpet meg mye. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...