Gå til innhold

stemningsstabiliserende som ikke svekker deg kognitivt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er diagnosen din? Om du har bp2 kan det hende du ikke får litium selv om du spør om å prøve, dette fordi litium ikke er førstevalg ved behandling av bp2. Litium har som nevnt mange negative bivirkninger og flere bivirkninger generelt enn Lamictal. Om sykdommen din holdes i sjakk av Lamictal er det kanskje det beste for deg selv om det gir noen bivirkninger. Jeg vet @Glitter at du har bp2 og er fornøyd med Litium, det er likevel ikke sikkert andre med samme sykdom får den medisinen likevel av ulike årsaker. Du for drøfte med din lege ts, kanskje er vedkommende åpen for å prøve

Anonymkode: 3caa4...0f2

Jeg har bp2. Ble veldig rolig av Lamictalen og mindre irritabel. Generelt mer stabil i det hele tatt. Men så fikk jeg uutholdelige sterke nakkesmerter da jeg var kommet opp i en dose hvor jeg følte meg bra. Og så var det hukommelsetap både langtids-og korttids. Klarte ikke regne 2+2, og så fikk jeg problemer med å hente frem ord, alt sto plutselig helt stille. Pga jobben jeg har, så var ikke det rett og slett ikke forsvarlig og gå rundt slik. Jeg trodde faktisk at jeg hadde fått tidlig demens. Nå som jeg har sluttet(mars)er alt dette greit på plass igjen, men jeg sliter med depresjon, litt robot-aktig. Snakker og handler på autopilot. Ingen kreativitet på noe vis. 

Fortsetter under...

Riverblue skrev (27 minutter siden):

Jeg har bp2. Ble veldig rolig av Lamictalen og mindre irritabel. Generelt mer stabil i det hele tatt. Men så fikk jeg uutholdelige sterke nakkesmerter da jeg var kommet opp i en dose hvor jeg følte meg bra. Og så var det hukommelsetap både langtids-og korttids. Klarte ikke regne 2+2, og så fikk jeg problemer med å hente frem ord, alt sto plutselig helt stille. Pga jobben jeg har, så var ikke det rett og slett ikke forsvarlig og gå rundt slik. Jeg trodde faktisk at jeg hadde fått tidlig demens. Nå som jeg har sluttet(mars)er alt dette greit på plass igjen, men jeg sliter med depresjon, litt robot-aktig. Snakker og handler på autopilot. Ingen kreativitet på noe vis. 

Depresjoner er noe dritt og det er uholdbare bivirkninger også. Jeg vet ikke hva som er prosedyre og andrevalg for depresjonsbehandling når Lamictal ikke kan brukes pga bivirkninger ved bp2. Kan hende du hadde hatt god nytte av et antidepressiva som Wellbutrin, men det må legen din uttale seg om. Håper du lykkes med å finne en medisin som funker for deg!  

Cybele skrev (32 minutter siden):

Depresjoner er noe dritt og det er uholdbare bivirkninger også. Jeg vet ikke hva som er prosedyre og andrevalg for depresjonsbehandling når Lamictal ikke kan brukes pga bivirkninger ved bp2. Kan hende du hadde hatt god nytte av et antidepressiva som Wellbutrin, men det må legen din uttale seg om. Håper du lykkes med å finne en medisin som funker for deg!  

Tusen takk♥️

Er i sjette uke på Lamictal og føler meg så dårlig som jeg ikke har gjort på flere år. 

Vet ikke om det er bivirkning eller fortsatt manglende virkning. Tenker at jeg bare må vente til det har gått 8 uker og se. Men vet ikke hvordan det skal gå. For øyeblikket ikke-fungerende. 

Anonymkode: 4e28f...ab4

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i sjette uke på Lamictal og føler meg så dårlig som jeg ikke har gjort på flere år. 

Vet ikke om det er bivirkning eller fortsatt manglende virkning. Tenker at jeg bare må vente til det har gått 8 uker og se. Men vet ikke hvordan det skal gå. For øyeblikket ikke-fungerende. 

Dårlig av depresjon mener du? Du får snakke med legen. Kanskje har du en annen lidelse enn BP siden den ikke funker og kanskje er du en av de få den ikke har effekt på, kanskje kanskje kan du supplere med antidepressiva 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dårlig av depresjon mener du? Du får snakke med legen. Kanskje har du en annen lidelse enn BP siden den ikke funker og kanskje er du en av de få den ikke har effekt på, kanskje kanskje kan du supplere med antidepressiva 

Ja. Av depresjon ja. Ikke vet jeg. Men er ikke oppe i full dose ennå. Er sykemeldt, så legen vet jo det. Får bare se. 

Vil gjerne ha antidepressiva selv men det er man skeptisk til grunnet historikk. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Av depresjon ja. Ikke vet jeg. Men er ikke oppe i full dose ennå. Er sykemeldt, så legen vet jo det. Får bare se. 

Vil gjerne ha antidepressiva selv men det er man skeptisk til grunnet historikk. 

Du blir høy av ad? Hva har du brukt mot depresjon før da, ingen ting som har virket? 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du blir høy av ad? Hva har du brukt mot depresjon før da, ingen ting som har virket? 

Jo. Cipralex hadde virkning. Men kanskje for godt. Ble likegyldig, energisk, impulsiv, rastløs. Dessverre iblandet destruktive tanker, så det endte med innleggelse. Vet ikke om man sa grunnen var depresjon eller hypomani. Men har en del positive minner fra de dagene også. 

Remeron fikk jeg enorm apetitt på og ble også impulsiv, uten noen som helst følelse av ad virkning. 

Ville gjerne prøvd cipralex igjen med litt mer bevissthet rundt hva jeg gjør med den energien. For den virket jo. 

Mistenker at Lamictal ikke er for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...