Gå til innhold

Hvor raskt merket du effekt av remeron?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fikk forferdelige bivirkninger. Men de gikk over etter 14 dager og etter det ble livet topp. Og forble topp. Ble hypoman av de.

Anonymkode: 0f9c5...045

Såpass. Hva slags bivirkninger? Jeg merker ikke noe spesielt så langt, etter en liten uke. 
Når ble du hypoman? Etter 14 dager? Men da sluttet du vel på de? Har du noe bipolar i bunn?

Anonymkode: c8ef1...15d

Er bipolar ja, tok litt tid før jeg sluttet, jeg hadde det jo godt. Desverre får man vel si.

Lå og kastet opp, diaré ryggsmerter  og svimmelhet.

Nå var jeg ung da jeg prøvde, så falt meg ikke inn å fortelle lege stort om bivirkning eller virkning. Var jo dårlig og ble veldig bra. Så vinn vinn for alt annet enn banken min. 

Merket først hypomanien når jeg ble frisk fra bivirkninger. Men er 20 år siden, så detaljer husker jeg nok ikke lengre. Bare alle reisene, nye biler osv.

Anonymkode: 0f9c5...045

Jeg mener på det tok 3 uker om jeg ikke husker feil. Men jeg var innlagt i tillegg da så begynte forbedre rutiner, søvn, aktivitet osv også samtidig så ikke så lett å si hva som var hva. Hadde uansett ikke veldig stor effekt, så endte opp med å slutte etter 1-2 måneder.

Annonse

lavender skrev (56 minutter siden):

Jeg mener på det tok 3 uker om jeg ikke husker feil. Men jeg var innlagt i tillegg da så begynte forbedre rutiner, søvn, aktivitet osv også samtidig så ikke så lett å si hva som var hva. Hadde uansett ikke veldig stor effekt, så endte opp med å slutte etter 1-2 måneder.

Så dumt å høre at den ikke hadde effekt. Jeg er også innlagt og har fått den. De må jo ha tro på at den skal fungere da 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dumt å høre at den ikke hadde effekt. Jeg er også innlagt og har fått den. De må jo ha tro på at den skal fungere da 

Hvor stor og hvilken effekt man får er jo veldig individuelt. Jeg krysser fingrene for at den vil fungere for deg. 

lavender skrev (48 minutter siden):

Hvor stor og hvilken effekt man får er jo veldig individuelt. Jeg krysser fingrene for at den vil fungere for deg. 

Jeg hadde dårlig erfaring med ssri. 
Og det jeg har lest om remeron er jo at det ikke er like bra som ssri? Så bekymrer meg jo. Men må håpe 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde dårlig erfaring med ssri. 
Og det jeg har lest om remeron er jo at det ikke er like bra som ssri? Så bekymrer meg jo. Men må håpe 

Skjønner. Hvorvidt remeron ikke er like bra som ssri aner jeg ikke noe om, jeg fikk bare beskjed fra psykiateren om at han mente det kunne være ett bra antidepressiv for meg ut i fra det jeg hadde forsøkt før og problematikken da jeg startet opp. Har du gått på remeron lenge? 

lavender skrev (8 minutter siden):

Skjønner. Hvorvidt remeron ikke er like bra som ssri aner jeg ikke noe om, jeg fikk bare beskjed fra psykiateren om at han mente det kunne være ett bra antidepressiv for meg ut i fra det jeg hadde forsøkt før og problematikken da jeg startet opp. Har du gått på remeron lenge? 

En snau uke

De mener jo at den bør passe til min problematikk da, siden de gir meg den

Men leser jo blant annet at den ikke er så vanlig å få som eneste medikament, men virker som det er det som er planen 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En snau uke

De mener jo at den bør passe til min problematikk da, siden de gir meg den

Men leser jo blant annet at den ikke er så vanlig å få som eneste medikament, men virker som det er det som er planen 

Åja, det var jeg ikke klar over. Men det kan jo være det vil fungere for deg likevel da, må vel nesten bare vente å se. 

Endret av lavender

Annonse

lavender skrev (7 minutter siden):

Åja, det var jeg ikke klar over. Men det kan jo være det vil fungere for deg likevel da, må vel nesten bare vente å se. 

Vet ikke hvor rett Internett har i det. Må jo nesten stole på at de på sykehuset vet hva de driver med😜

AD for alltid skrev (12 timer siden):

Gått på remeron i 3,5 år nå, og har fungert veldig bra for meg. Ikke minst på søvnen. Sover man så blir livet hvertfall litt bedre. Den er verdt å gi et forsøk ift mine erfaringer med den.

Føler meg ikke noe bedre på morgenen..foreløpig.

Fikk du tilbake litt futt og glede og interesse osv? Hvordan var du før du begynte?

AD for alltid skrev (12 timer siden):

Gått på remeron i 3,5 år nå, og har fungert veldig bra for meg. Ikke minst på søvnen. Sover man så blir livet hvertfall litt bedre. Den er verdt å gi et forsøk ift mine erfaringer med den.

Tok det lang tid før du ble bedre?

AD for alltid

Tar den

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tok det lang tid før du ble bedre?

Tok noen uker før den hjalp på depresjonen og angsten,’men umiddelbart på søvnen. Men tar den i kombinasjon med zyprexa og cipralex. 

AD for alltid skrev (Akkurat nå):

Tar den

Tok noen uker før den hjalp på depresjonen og angsten,’men umiddelbart på søvnen. Men tar den i kombinasjon med zyprexa og cipralex. 

Åja, da er det vel vanskelig å vite om det var den som hjalp?

jeg er satt på remeron som eneste behandling og virker som det er meningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...