Gå til innhold

Biopolar lidelse

Anbefalte innlegg

Jeg ble utredet på DPS. Man trenger ikke være innlagt. Jeg har aldri vert innlagt. Hvordan folk med bipolar lidelse klarer seg avhenger nok av mange ting etter mitt intrykk. Hvordan sykdommen utarter seg, effekt av medisiner, alder med sykdom og diagnostisering og medisinering, ev. komorbiditet, hva slags utdanning og jobb man har, familie situasjon, nettverk, andre belastninger, evner, oppvekst, flaks/uflaks bare for å nevne noe. Noen kalles høytfungerende. De har symptomer, men klarer å håndtere det på en måte ihvertfall en stund. Men det kan jo være en enorm byrde som sliter en ned til slutt. Ved hypomani er jeg oppstemt og alt ser lyst ut, men jeg har tatt en del dårlige valg i hypomani som jeg må leve med. Ved depresjon avhenger det av intensiteten fra mild til tung. Fra å bare ikke ha lyst til noe og lite energi, til at jeg ligger i senga og ikke klarer grunnleggende ting som å gå i dusjen eller pusse tennene og selvmord ser ut som den eneste løsningen. Ved blandede episoder er jeg deprimer, destruktiv, irritabel og har energi og driv samtidig.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...