Gå til innhold

Dere som har hatt selvmordsforsøk ; har barna fått vite det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. De var små, så har jeg snakket med de i ny og ne om det til de var voksne.

Aldri blitt dømt for å ha prøvd, av noen. Var veien til å finne livet for min del. En vei jeg håpet andre slipper å ta.

Anonymkode: eaadf...6d3

Jeg vil helst skjerme barn fra å høre om selvmordsforsøk jeg har hatt. Det skal sies at jeg ikke har egne barn, men f.eks. tantebarn vet ikke noe om alt det destruktive jeg har foretatt meg mens jeg var på mitt sykeste. Jeg tror det krever en viss modenhet å forholde seg til slike historier.

FjellOgDalar skrev (1 minutt siden):

Jeg vil helst skjerme barn fra å høre om selvmordsforsøk jeg har hatt. Det skal sies at jeg ikke har egne barn, men f.eks. tantebarn vet ikke noe om alt det destruktive jeg har foretatt meg mens jeg var på mitt sykeste. Jeg tror det krever en viss modenhet å forholde seg til slike historier.

Jeg tenkte mest på om man har barn og man "plutselig" forsvinner en stund (innleggelse) etter selvmordsforsøk.

Anonymkode: 6e680...ddd

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg holdes tilbake av tanken på at barna mine skal finne meg dø...

Hvis du har barn så syns jeg det er utrolig egoistisk å ta selvmord hjemme slik at barna vil finne deg etter de har kommet hjem ifra skole eller venner. Så om du absolutt tenkte å ta selvmord så gjør det i det minste et sted der ikke barn vil være de som finner deg. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte mest på om man har barn og man "plutselig" forsvinner en stund (innleggelse) etter selvmordsforsøk.

Imotsetning til hva mange tror så behøver man faktisk ikke, dersom man er syk nok vel å merke, å utføre et "halvhjertet selvmordsforsøk" for å bli innlagt. Gå heller til fastlegen å spør om hjelp på vanlig måte. 

Anonymkode: bcb94...0d8

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du har barn så syns jeg det er utrolig egoistisk å ta selvmord hjemme slik at barna vil finne deg etter de har kommet hjem ifra skole eller venner. Så om du absolutt tenkte å ta selvmord så gjør det i det minste et sted der ikke barn vil være de som finner deg. 

Imotsetning til hva mange tror så behøver man faktisk ikke, dersom man er syk nok vel å merke, å utføre et "halvhjertet selvmordsforsøk" for å bli innlagt. Gå heller til fastlegen å spør om hjelp på vanlig måte. 

Mener du at de som skriver over her har gjort halvhjertede selvmordsforsøk?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du at de som skriver over her har gjort halvhjertede selvmordsforsøk?

Det vet jeg ikke, men når jeg leste det du skrev (det under her) så fikk jeg inntrykk av at du egentlig planla å ta et halvhjertet selvmordsforsøk for å bli innlagt

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men når jeg leste det du skrev (det under her) så fikk jeg inntrykk av at du egentlig planla å ta et halvhjertet selvmordsforsøk for å bli innlagt

Jeg håper virkelig ingen gjør det for å bli innlagt. Det kan man jo ordne via fastlege, legevakt eller behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...