AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (1 time siden): Vel, nei. advokat tar ikke hvilket som helst oppdrag altså. De tenker nok veldig godt over sitt rennome. Du vet det er forskjellige advokater som tar ulike saker, men jeg tenkte at hvis denne hadde et respektfullt rennome, så ville det ligget en god grunn bak. Ja, du tenker jennta Jeg syns det er interessant. Jeg tenker det kunne vært begge- alt ettersom hvordan foreldre og omgivelsene fortsatte å behandle dem. Syntes du lager utrolig mye styr av noe som er en fillesak. Og kan du linke til det originale innlegget? Anonymkode: ebeb2...db4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2023 (endret) ColaZero skrev (49 minutter siden): Du har fått svar fra mange. Vinklet på forskjellige måter, men du vil ikke forstå. Hva er det jeg ikke vil forstå?? Jeg har absolutt ingen problemer med å forstå hva som blir svart her. Jeg vet ikke hvorfor du har det inntrykket? Det var bare litt frustrerende at jeg ikke fikk svar på hvorfor jenta burde forstå, og ikke gutten. Nå har jeg fått noen. Jeg ser at noen syns det blir flaut for ham å innrømme, samt at han ikke lenger er enig i at de var kjærester. At jenta er den som bør tåle dette. Null problem med å forstå de svarene. Jeg håper bare ikke at du mener at jeg må være enig? Siden ingen her ser det mer fra min side? Endret 26. oktober 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (1 minutt siden): Hva er det jeg ikke vil forstå?? Jeg har absolutt ingen problemer med å forstå hva som blir svart her. Jeg vet ikke hvorfor du har det inntrykket? Det er var bare litt frustrerende at jeg ikke fikk svar på hvorfor jenta burde forstå, og ikke gutten. Jeg ser at noen syns det blir flaut for ham å innrømme, samt at han ikke lenger er enig i at de var kjærester. At jenta er den som bør tåle dette. Null problem med å forstå de svarene. Jeg håper bare ikke at du mener at jeg må være enig? Siden ingen her ser det mer fra min side? Det siste avsnittet ditt…jeg synes du har fått mange gode svar og meninger om saken. Noen prøver å forstå deg, noen forstår deg ikke. Folk har forskjellige meninger. Jeg er ikke enig i at ingen ser det fra din side. Noen er bare uenig og det må være lov. Jeg mener ikke at du må være enig med noen som mener noe annet enn deg. Men det virker som om du har problemer med at folk ikke er enig med DEG. Så for meg snur du alt på hodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2023 ColaZero skrev (15 minutter siden): Det siste avsnittet ditt…jeg synes du har fått mange gode svar og meninger om saken. Noen prøver å forstå deg, noen forstår deg ikke. Folk har forskjellige meninger. Jeg er ikke enig i at ingen ser det fra din side. Noen er bare uenig og det må være lov. Jeg mener ikke at du må være enig med noen som mener noe annet enn deg. Men det virker som om du har problemer med at folk ikke er enig med DEG. Så for meg snur du alt på hodet. Nei, jeg har ikke problemer med det. Jeg ser at jeg tar dette bare mer på alvor, og flere her syns det er en merkelig problemstilling 🙂 og en tullete en også. Det er greit. Jeg skjønner jo også bedre at gutten vil få problemer her, så jeg skjønner de svarene. Det er vel naturlig at vi vil argumentere for vårt syn. Men jeg "ga opp" og takket for diskusjonen for mange kommentarer siden. Så fortsatte flere å kommentere og da svarte jeg igjen. Det er jo bare en diskusjon. Hadde vi sittet her som en gjeng lærere eller foreldre og skulle avgjort hva som burde gjøres her, så hadde jeg selvfølgelig latt flertallet her avgjøre uten å lagd noe diskusjon på det! Jeg hadde sagt at jeg var uenig, men ok- og så glemt hele greia 🙂 Eller ihvertfall ikke sagt mer om det. Folk må fint få være uenige med meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (1 time siden): Nei, jeg har ikke problemer med det. Jeg ser at jeg tar dette bare mer på alvor, og flere her syns det er en merkelig problemstilling 🙂 og en tullete en også. Det er greit. Jeg skjønner jo også bedre at gutten vil få problemer her, så jeg skjønner de svarene. Det er vel naturlig at vi vil argumentere for vårt syn. Men jeg "ga opp" og takket for diskusjonen for mange kommentarer siden. Så fortsatte flere å kommentere og da svarte jeg igjen. Det er jo bare en diskusjon. Hadde vi sittet her som en gjeng lærere eller foreldre og skulle avgjort hva som burde gjøres her, så hadde jeg selvfølgelig latt flertallet her avgjøre uten å lagd noe diskusjon på det! Jeg hadde sagt at jeg var uenig, men ok- og så glemt hele greia 🙂 Eller ihvertfall ikke sagt mer om det. Folk må fint få være uenige med meg! Det virker som du har forventninger til gutten som en voksen mann. Han er for liten til å se en sak fra flere sider. Hvis du er interessert i barns kognitive utvikling kan du google Jean Piaget. Du kan også lese om Vygotskis teorier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2023 Savannah skrev (22 minutter siden): Det virker som du har forventninger til gutten som en voksen mann. Han er for liten til å se en sak fra flere sider. Hvis du er interessert i barns kognitive utvikling kan du google Jean Piaget. Du kan også lese om Vygotskis teorier. Takk for tips, men jeg rok førskolelærerutdanning etter VGS 🙂 Jeg har som nevnt i tråden jobbet mye med barn, skuespill og teater, fordi det er den beste måten å lære barn om empati. Jeg er muligens for opptatt (?) av at vi må ta ansvar. Når vi sårer noen eller gjør feil hanďlinger så er det så utrolig viktig å ikke unnvike det, eller å skylde på andre og egne svakheter. Jeg innser at vi likevel gjør det, og at ingen er perfekte. Men jeg tror heller ikke at vi kan starte for tidlig med å lære barn det. Ikke bruke fremgangsmåte som på voksne selvfølgelig! Vi må jo ta det på barns nivå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (9 minutter siden): Takk for tips, men jeg rok førskolelærerutdanning etter VGS 🙂 Jeg har som nevnt i tråden jobbet mye med barn, skuespill og teater, fordi det er den beste måten å lære barn om empati. Jeg er muligens for opptatt (?) av at vi må ta ansvar. Når vi sårer noen eller gjør feil hanďlinger så er det så utrolig viktig å ikke unnvike det, eller å skylde på andre og egne svakheter. Jeg innser at vi likevel gjør det, og at ingen er perfekte. Men jeg tror heller ikke at vi kan starte for tidlig med å lære barn det. Ikke bruke fremgangsmåte som på voksne selvfølgelig! Vi må jo ta det på barns nivå. Det virker fremdeles som du stiller krav til gutten som en voksen. Uansett om du har tatt barnehagelærerutdanning og jobbet med barn. Du kan ha godt av å studere Piaget (på nytt hvis du har gjort det før). Som flere har nevnt her, dette er en fillesak som rører ikke spesielt ved meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2023 Savannah skrev (1 minutt siden): Det virker fremdeles som du stiller krav til gutten som en voksen. Uansett om du har tatt barnehagelærerutdanning og jobbet med barn. Du kan ha godt av å studere Piaget (på nytt hvis du har gjort det før). Som flere har nevnt her, dette er en fillesak som rører ikke spesielt ved meg. Hadde en voksen oppført seg sånn så hadde jeg nok helt direkte og ærlig sagt hva jeg mente om handlingen 🙃 Jeg hadde selvfølgelig aldri gått fram på den måten ovenfor en 8- åring. Jeg er ikke helt brutal liksom. Jeg skjønner at "dere" syns at det er en fillesak. Men du engasjerer deg jo likevel.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (4 minutter siden): Hadde en voksen oppført seg sånn så hadde jeg nok helt direkte og ærlig sagt hva jeg mente om handlingen 🙃 Jeg hadde selvfølgelig aldri gått fram på den måten ovenfor en 8- åring. Jeg er ikke helt brutal liksom. Jeg skjønner at "dere" syns at det er en fillesak. Men du engasjerer deg jo likevel.. Jeg engasjerer meg ikke. Jeg kjeder meg og dette er tidsfordriv for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 26. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2023 Savannah skrev (Akkurat nå): Jeg engasjerer meg ikke. Jeg kjeder meg og dette er tidsfordriv for meg. Okay 😄 Jeg skjønner. Men jeg lagde tråden og har jo fått noe ut av den. Også av hva du skrev... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 26. oktober 2023 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kashmir skrev (2 timer siden): Nei, jeg har ikke problemer med det. Jeg ser at jeg tar dette bare mer på alvor, og flere her syns det er en merkelig problemstilling 🙂 og en tullete en også. Det er greit. Jeg skjønner jo også bedre at gutten vil få problemer her, så jeg skjønner de svarene. Det er vel naturlig at vi vil argumentere for vårt syn. Men jeg "ga opp" og takket for diskusjonen for mange kommentarer siden. Så fortsatte flere å kommentere og da svarte jeg igjen. Det er jo bare en diskusjon. Hadde vi sittet her som en gjeng lærere eller foreldre og skulle avgjort hva som burde gjøres her, så hadde jeg selvfølgelig latt flertallet her avgjøre uten å lagd noe diskusjon på det! Jeg hadde sagt at jeg var uenig, men ok- og så glemt hele greia 🙂 Eller ihvertfall ikke sagt mer om det. Folk må fint få være uenige med meg! Her svarer du ryddig og det kommer fram at du hører hva andre sier. Diskusjonen, hvis vi kan kalle det det, har fra din side vært litt intens og rotete. Faktisk litt aggressiv. Det har folk reagert på og tonen har blitt dårlig. Svaret ditt her er noe helt annet 🙂 Ha en fin kveld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475769-hvorfor-tenker-noen-at-barn-m%C3%A5-t%C3%A5le-mer-enn-voksne/page/5/#findComment-4214657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.