Gå til innhold

Andre som enten har sluttet helt eller delvis å kjøre bil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjører nesten ingenting jeg heller, men det er fordi jeg har en mann som kjører. Jeg har derimot ikke pusset tennene på over 1 uke nå pga depresjonen som tar knekken på meg

Anonymkode: a0d8d...aad

Jeg slutta for ca 5 år siden, solgte bilen og har ikke kjørt siden. Jeg sluttet pga tvangstanker og panikkangst om kjøringen. Jeg ble feks redd jeg hadde kjørt på noe så så jeg for lenge i bakspeilet og holdt på å bulke i bil foran. Dette skjedde flere ganger til slutt ga jeg opp. Fikk også panikkanfall på motorvei og i tuneller. 

Skulle ønske jeg kunne kjøre men jeg tar ikke sjangser lengre.

Anonymkode: 35b8c...049

Jeg slutta for ca 5 år siden, solgte bilen og har ikke kjørt siden. Jeg sluttet pga tvangstanker og panikkangst om kjøringen. Jeg ble feks redd jeg hadde kjørt på noe så så jeg for lenge i bakspeilet og holdt på å bulke i bil foran. Dette skjedde flere ganger til slutt ga jeg opp. Fikk også panikkanfall på motorvei og i tuneller. 

Skulle ønske jeg kunne kjøre men jeg tar ikke sjangser lengre.

Anonymkode: 35b8c...049

Kjøring er terapi for meg, men  sitte på gir samme effekt. Kjører kun hvis jeg har sovet nok. Altså 5 timer eller mer. Så noen mnd kjører jeg ikke, andre kjører jeg mye.

Anonymkode: 01aa0...81a

Annonse

Liker egentlig veldig godt å kjøre. I tidligere dårligere dårlige perioder har jeg vært ute og kjørt lange turer midt på natta. Tror det var mer blandede perioder

. Nå som jeg er mer angstpreget og heller deprimert liker jeg ikke å kjøre. Er nervøs og skvetten. Men er glad jeg kan fordi jeg må hente og bringe unger osv. Kan kjøre rett ut av underjordisk garasje og trenger ikke gå ut ut. Det er verre å gå til søppelkassa enn ut med bil via garasjen. Men selve kjøringa liker jeg ikke i det hele tatt nå. 

Ikke det at jeg ikke kjører ordentlig altså men kjenner at det er ubehagelig når jeg er så nervøs og har dårlig selvtillit. Føler at andre sjåfører er hissige og presser bak meg hele tiden. Noen ganger tenker jeg at jeg har gjort et eller annet galt som gjør at de følger etter meg for å kjefte når jeg stopper et sted men hittil har det ikke faktisk skjedd. Er nok bare en følelse.  Synes også at andres billys er ubehagelig. Noen ganger ser det ut som folk blinker selv om de ikke gjør det. Det er nok humper i veien som.gjør det kanskje men jeg rekker å bli forskrekket et par sekunder. Derfor... 

Anonymkode: a45ac...631

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...