Gå til innhold

Hjelp meg til å la være spise sjokoladen jeg har i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte inn 18 stk kinder maxi sjokolader fordi jeg tenkte jeg skulle prøve den strategien med å spise litt av det du vil hver dag men har allerede spist 5 stk... Hvordan stopper jeg?

Anonymkode: 57775...f78

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg kjøpte inn 18 stk kinder maxi sjokolader fordi jeg tenkte jeg skulle prøve den strategien med å spise litt av det du vil hver dag men har allerede spist 5 stk... Hvordan stopper jeg?

Jeg så den tråden men skrev aldri det jeg tenkte, nemlig at dersom du virkelig vil slutte med søtsaker må du gjøre nettopp dét. Å spise *litt* hver dag er som å festrøyke, festsnuse, eller drikke *litt* alkohol som alkoholiker - det trigger lysten. Tenker jeg da.

Om du virkelig vil slutte putter du sjokoladen i bosset, knyter igjen og kaster det ute i boksen. Og så unner du deg *litt* godis en lørdag i ny og ne. På den måten vil suget avta etterhvert.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta alle ut av papiret og sleng dem i søppelstampen ute.

UtakknemligDiva

Som vi skal skamme oss over alt.

Kos deg og spis sjokoladene. Spis gjerne så mye at du blir småkvalm. Det funker faktisk om du vil slutte med noe. 
Så minner du deg på den følelsen neste gang. 

Annonse

UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Som vi skal skamme oss over alt.

Kos deg og spis sjokoladene. Spis gjerne så mye at du blir småkvalm. Det funker faktisk om du vil slutte med noe. 
Så minner du deg på den følelsen neste gang. 

Det har jeg prøvd ørten ganger og det funker ikke på meg iallefall...  Det beste for de aller fleste er nok og ikke ha det i hus.  Men er enig i at det ikke er noe å skamme seg over, selv om jeg gjør det selv. 

Endret av emilie321
UtakknemligDiva
emilie321 skrev (8 minutter siden):

Det har jeg prøvd ørten ganger og det funker ikke på meg iallefall...  Det beste for de aller fleste er nok og ikke ha det i hus.  Men er enig i at det ikke er noe å skamme seg over, selv om jeg gjør det selv. 

Ja ikke ha det i hus hvis du vet du tar skade av det på noen måte. Selv har jeg aldri alkohol i hus uten at jeg skal på noe. Da kan jeg fort drikke fordi jeg kjeder meg en kveld. I går klarte jeg la væte å kjøpe Snickers is. Første gang det har skjedd. Men helt uten søtsaker ble jeg ikke. Ble bare en litt sunnere variant. Banan, smeltet mørk sjoko og kremtopp😛😛 billigere og vil nok si mer ekte næring.

Jeg klarte ikke la være kjøpe meg kake i dag på kafe. sitter her enda. Kjedet meg på en fridag.. jeg synes ikke vi skal skamme oss for hver ting vi unner oss i livet. Jeg er så lei. 

Endret av UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 16.58):

18 stk?? Også liksom trappe ned? Må nok si meg enig med de andre her som sier at det kun er en ting å gjøre: la vær. Finn på noe annet. Gjerne noe som ikke har med spising å gjøre.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var et program på TV om overspising. Da ba de folk kjenne etter  om de var sulten i magen eller i hjertet. 

Anonymkode: 77ace...b24

Veldig godt råd. Man overspiser vel for å dempe følelser man ikke  takler på annen måte. Så får man finne en annen måte å møte disse følelsene på. Ikke alltid lett da. Hvis det dreier seg om alvorlig overspising bør man søke hjelp for å klare det. Om det handler om at man ikke klarer å la være å fyse på og spise de 18 kinder sjokoladene man har kjøpt, og man synes det er et problem, så får man tenke litt etter og la vær. Husker ikke hvor jeg har det fra, må være noe jeg har lest eller sett på tv: mye i livet handler om å ta seg sammen.

Endret av ColaZero
AnonymBruker skrev (På 25.10.2023 den 16.58):

Jeg kjøpte inn 18 stk kinder maxi sjokolader

La være å kjøpe sånt, i hvert fall sånne mengder. Kjøp noe som voksne regner som absolutt uspiselig hvis du må ha noe i huset til Halloween. Så styrer du unna godterihylla fra nå av. Søtsuget går over etter en stund.

Du kan f.eks. love deg selv at du skal kjøpe en pose julemarsipan når den er nedsatt etter juledagene. 

Annonse

Jeg klarer ikke å la godteri eller annen snacks bli liggende i skap eller skuff. Har jeg kjøpt det, forsvinner det kjapt. De andre i familien er likedan. Så hvis jeg ikke skal spise det, må jeg heller ikke kjøpe det. Jeg kan alltid tenke meg noe snacks, uansett tid på døgnet, hadde jeg hatt noe foran meg, hadde det alltid smakt godt (av det jeg liker da). Tror ikke det handler om sult eller trøst, det er rett og slett den gode smaken og velværet som følger med, som frister meg.

Endret av påskelilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...