Gå til innhold

Hvis dere skal ut å reise, hva avgjør destinasjonen?

Anbefalte innlegg

Løpemuligheter utenom asfalt er nok det viktigste kriteriet, dvs. tilgang på parker, skogsområder eller grusveier. Dette gjelder både i inn- og utland, og jeg har fått meg noen favoritter i Stockholm, Stavanger og Trondheim.

Ellers er jeg glad i strand og  sol  - og  å sitte og kope på fortausrestaurant, drikke øl og se på folk.

Likevel er det ingenting som er bedre enn fjellferie i eget land, gå lange turer og lese bøker om kveldene.

Lange bilturer er også topp.

Storbyferie er OK hvis den ikke er for lang.

Fortsetter under...

Babette skrev (8 minutter siden):

Løpemuligheter utenom asfalt er nok det viktigste kriteriet, dvs. tilgang på parker, skogsområder eller grusveier. Dette gjelder både i inn- og utland, og jeg har fått meg noen favoritter i Stockholm, Stavanger og Trondheim.

Ellers er jeg glad i strand og  sol  - og  å sitte og kope på fortausrestaurant, drikke øl og se på folk.

Likevel er det ingenting som er bedre enn fjellferie i eget land, gå lange turer og lese bøker om kveldene.

Lange bilturer er også topp.

Storbyferie er OK hvis den ikke er for lang.

Elsker roadtrips! 🙂

Ekstra skrev (3 timer siden):

Jeg liker mange typer reiser, så jeg har ikke noe standard svar på hva jeg foretrekker.

Det mest aktuelle nå er korte ferier, og da ønsker jeg meg gjerne til Sør-Europa, gjerne Frankrike, Italia eller Spania, og gjerne steder jeg ikke har vært før, og hvor det er enkelt å komme til, gjerne direktefly. Bakgrunnen for valget av destinasjoner er både vær/temperatur, vakker natur, arkitektur /kultur/ting å se og gjøre, god mat og drikke og som sagt reisetid.

Drømmer stadig om lengre reiser til f.eks. Sør-Amerika, Japan, Korea, det sydlige Afrika med mer, men her er det både tiden som ikke strekker til og at jeg synes det er slitsomt med for lange reiser og særlig over tidssoner. I tillegg skal det jo klaffe med reiseselskap. At tinger er fremmed er et pluss, men er blitt så komfortabel at jeg gjerne vil bo noenlunde ok og ikke i telt eller på de enkleste herberger.

I sommerferien synes jeg det er aller best i Norge, og sommeren vi har er så kort at jeg ikke ønsker å reise fra den.

Her har du svart på vegne av både deg og meg ser jeg :D 

Endret av Kayia
UtakknemligDiva

Hvor jeg ønskes i jobb.

Ellers er det folka/om det er noen venner der, at jeg savner stedet/trives, om jeg bare vil oppleve noe nytt, temperatur, hva som tilbys av ting som ikke finnes i Norge. Det kan være så mye :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...