Gå til innhold

Bytte til asperger team eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del psykisk, har bipolar og asperger og blir i dag oppfulgt av ett generelt team, dvs. de følger opp folk med alle slags ulike psykiske lidelser og problematikk. Får oppfølging 45 min 2 ganger i uka. De er ca. 14 ulike personal og det er helt tilfeldig hvem som kommer hver gang. Man har 3 primærkontakter, men det kan gå ukesvis mellom hver gang man ser noe til dem. 

Byen jeg bor i har også ett team bare for pasienter med asperger. Og jeg vurderer bytte over til dem. De skal visst, ettersom jeg har blitt fortalt, gi mer målrettet oppfølging og man følges opp av 3 faste. I tillegg til at de (naturligvis og selvfølgelig) har mer kunnskap om asperger. Jeg føler at aspgereren (jeg tror i alle fall det er den som gjør at jeg har disse problemene) står i veien for en del og tenker at å få mer behandling for den kunne være bra. Slik som når jeg forsøker være sosial er det så vanskelig for meg fordi jeg bryr meg så mye om hva folk synes om meg og er redd for å dumme meg ut og også det å bli avvist. Så jeg har ingen venner.

Men så er det det at det teamet jeg følges opp av nå har jeg blitt fulgt av i 3 år snart og det tar lang tid for meg å bli trygg på folk til å åpne meg. I utgangspunktet tenker jeg at det kanskje ville være fint å kanskje få litt mer målrettet hjelp, å bli sett på med nye øyne, få noen med mer kunnskap om asperger.

Jeg tenker i grunn det kan være fint å gi bytte en sjanse og se hvordan det går? 
Hva tenker dere? Ville der blitt værende eller byttet til asperger team?

Anonymkode: ca2a4...4a1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475798-bytte-til-asperger-team-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville ha byttet til autisme-teamet. Skjønner at det tar tid for deg å bli trygg, men ekspertisen er verdifull. 

Anonymkode: a0c09...bbd

Ja, det er ett godt poeng. Har jo tidligere egentlig bare fokusert på bipolar og medisinering og psykoedukasjon ift den. Asperger har på en måte blitt litt bortglemt, kanskje kunne jeg få det ganske så mye bedre om jeg klarer å fokusere på å bli bedre fra den? Nå vet jeg ikke hvor mye det er realistisk å bli bedre men?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er ett godt poeng. Har jo tidligere egentlig bare fokusert på bipolar og medisinering og psykoedukasjon ift den. Asperger har på en måte blitt litt bortglemt, kanskje kunne jeg få det ganske så mye bedre om jeg klarer å fokusere på å bli bedre fra den? Nå vet jeg ikke hvor mye det er realistisk å bli bedre men?

Jeg vil absolutt tro at du vil kunne få det bedre ved hjelp av terapi/miljøterapi.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil absolutt tro at du vil kunne få det bedre ved hjelp av terapi/miljøterapi.

Så bra. Jeg har fått inntrykket av at mange mener at asperger ikke kan behandles og at man bare må lære seg å leve med det. Men det er sikkert individuelt hvor mye bedre det er mulig å bli? 

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvilken by er dette som har eget asperger team? Kunne trengt selv

Anonymkode: de6f0...ac2

Ålesund. Men jeg tror de har slikt team i de fleste byer (i alle fall de litt større). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...