Gå til innhold

Dere med bipolar lidelse som er "godt" medisinert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får fortsatt nedturer, men havner ikke like langt nede som før jeg fant den rette medisinkombinasjonen. Det varierer litt hvor ofte, sist innleggelse var i september og før det igjen var det 1 år siden. Jeg har fortsatt hatt dårligere perioder i mellom der, men ikke så alvorlig at det var nødvendig med innleggelse. Ellers har jeg bare hatt en hypomani.

Endret av lavender
lavender skrev (7 minutter siden):

Jeg får fortsatt nedturer, men havner ikke like langt nede som før jeg fant den rette medisinkombinasjonen. Det varierer litt hvor ofte, sist innleggelse var i september og før det igjen var det 1 år siden. Jeg har fortsatt hatt dårligere perioder i mellom der, men ikke så alvorlig at det var nødvendig med innleggelse. Ellers har jeg bare hatt en hypomani.

Bp2? Klarer du å stå i jobb?

Anonymkode: 1e489...c11

Annonse

Får opp og nedturer, men blir langt fra så dårlig som tidligere.  Det er ikke bare medisinene som gjør meg stabil, men  også det at jeg lever et rolig og stabilt liv. Drikker svært sjeldent alkohol og prøver å legge meg noenlunde tidlig.

Glitter skrev (17 minutter siden):

Jeg får både opp og nedturer, men ikke like ille eller like langvarig som før. 

Er det bare fint å være hypoman når du er det? Jeg mistet søvnen den ene gangen jeg har vært hypoman og ble dermed stresset og paranoid.

lavender skrev (21 minutter siden):

Bp2 ja. Og ja, men jeg jobber bare 20% da. 

Kan jeg spørre hva som er grunnen sånn spesifikt til at du ikke klarer å jobbe mer? Jeg jobber 30 prosent. 

Ts

Får nedturer men mildere enn før og kan stå i jobb mens jeg er nede. Får noe opptur men mye mildere enn før medisiner. Jobber hundre prosent men er mer sykemeldt enn folk som ikke har en sykdom. 

Anonymkode: df7fd...5f4

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som er grunnen sånn spesifikt til at du ikke klarer å jobbe mer? Jeg jobber 30 prosent. 

Ts

Jeg er ganske så sårbar for stress og overbelastning så jeg blir ganske fort dårligere om jeg jobber for mye.

lavender skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske så sårbar for stress og overbelastning så jeg blir ganske fort dårligere om jeg jobber for mye.

Takk for svar. Jeg er veldig lav på energi og har redusert fokus/konsentrasjon /oppmerksomhet. Mye tankekjør så det er krevende.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg er veldig lav på energi og har redusert fokus/konsentrasjon /oppmerksomhet. Mye tankekjør så det er krevende.

Bare hyggelig. Det kan jeg skjønne er krevende ja. 

Annonse

I følge alle andre her er jeg da godt medisinert. Får moderate depresjoner og kan fort gå opp i hypomani hvis jeg ikke passer veldig på. Hadde ett håp om at rett medisiner for meg ville føre til "normalt" humør.

Anonymkode: a9154...c6a

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I følge alle andre her er jeg da godt medisinert. Får moderate depresjoner og kan fort gå opp i hypomani hvis jeg ikke passer veldig på. Hadde ett håp om at rett medisiner for meg ville føre til "normalt" humør.

Leit at du ikke opplever mer balanse? Klarer du å jobbe noe?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leit at du ikke opplever mer balanse? Klarer du å jobbe noe?

Nei. Ikke nå lengre. Men er middelaldrende, så føler jeg har gjort mitt, nå får andre klare seg selv, så får jeg konsentrere meg om meg selv. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Ikke nå lengre. Men er middelaldrende, så føler jeg har gjort mitt, nå får andre klare seg selv, så får jeg konsentrere meg om meg selv. 

Godt sagt det.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det bare fint å være hypoman når du er det? Jeg mistet søvnen den ene gangen jeg har vært hypoman og ble dermed stresset og paranoid.

Når jeg blir ordentlig hypoman så blir jeg etter hvert veldig angstfylt og paranoid pga søvnmangel, men det pågår ikke så lenge og så intenst med medisiner. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Når jeg blir ordentlig hypoman så blir jeg etter hvert veldig angstfylt og paranoid pga søvnmangel, men det pågår ikke så lenge og så intenst med medisiner. 

Riktig. Det var slik jeg også opplevde det, men da var jeg umedisinert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...