Gå til innhold

Du som går i terapi på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

27

• Trinity80

10

• Fionys

1

• lavender

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er schizoaffektiv det samme som szichofreni? Bra at du får hjelp? Avslutter du terapien selv eller i samarbeid med psykiater?

Anonymkode: 4526e...749

Det skulle ikke være spørsmålstegn bak "hjelp".

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bp, gått i et år, mest medisiner og justering av det 

Anonymkode: 8d512...bfb

Har du vært/er du deprimert I løpet av det året? Hvor ofte går du? Jeg går hver til annenhver uke 

Ts

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vært/er du deprimert I løpet av det året? Hvor ofte går du? Jeg går hver til annenhver uke 

Ts

Vært noe deprimert i noen mnd, men ikke så ille at det var behov for innleggelse. Hat gått hver sjette-åttende uke ca. Det skal sies at jeg har gått til avtalespesialist, psykiater, i seks år før dps, men hun ble pensjonert. Derfor er ikke behovet for samtale osv så stort nå det har jeg gjort unna før på et vis. Trenger bare at medisinene virker og måtte endre noe end medisiner, derfor dps og ikke bare fastlege 

Anonymkode: 8d512...bfb

Gikk sammenhengende fra 2003 til 2022 da valgte jeg å slutte. Schizofreni,traumer, depresjon..Om det hjalp?ja på noen måter ,snakke om problemer, medisiner, avlastningsopphold. Det holdt meg i live ,som er bra for familien, men frisk ble jeg ikke, men det var vel heller aldri målet. 

Kan henvises tilbake vis jeg ønsker, men jeg er lei og ferdig med psykiatrien. 

Anonymkode: 74e13...a98

Annonse

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Begynte der for noen uker siden og går hver uke nå frem til jul. Diagnose er litt usikkert enda, men hadde alvorlig depresjon, og noe som kan kalles angst foreløpig. Men akkurat det er til utredning nå. 

Var du innlagt før det eller ble henvist av fastlege? Er du bedre av den alvorlige depresjonen?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er schizoaffektiv det samme som szichofreni? 

Forenklet sagt så er Schizoaffektiv en blanding av schizofreni og bipolar. Lidelsen har elementer fra begge i seg. 

Endret av Solstrim
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Samme behandler? Hvor ofte går du?

Jeg har vel hatt to faste, pluss en i en kort periode, men jeg går på FACT da. Har fast en gang i uka, men om det trengs blir det mer og nå har jeg ikke hatt så tett de siste par månedene.

Anonymkode: 31390...ffa

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var du innlagt før det eller ble henvist av fastlege? Er du bedre av den alvorlige depresjonen?

Jeg fikk en henvisning av min fastlege etter en MADRS-test. Fikk innkalling av DPSen etter to dager. Hadde fått time innen tre uker. 

Fikk antipsykotika samt beroligende som akutt-medikamenter (disse må jeg ærlig talt si at jeg ikke tok så mye av), fikk antidepressiva som skulle ta noen uker på å fungere. Depresjonen er veldig under kontroll nå, men har noen merkelige episoder vi skal utrede som ikke er depresjon. Har aldri vært innlagt på DPS, men burde tydeligvis ha vært det under noen episoder jeg hadde i sommer fikk jeg høre. Ligner litt på panikkanfall, men som nevnt fremdeles under utredning. 

På DPSen sier de at den tette oppfølgingen er også for å trygge meg, er jo redd for tilbakefall osv. Føler jeg får veldig god hjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...