Gå til innhold

Seroquel/Quetiapin har sluttet å virke for søvn.

Anbefalte innlegg

Noen råd for å få det til å funke igjen? Burde jeg f.eks la være å ta dem et par dager og se om det vil virke igjen på dag 3? Eller er det doseøkning som er tingen? 

Jeg er litt redd for å gå uten tilstrekkelig søvn siden jeg har schizoaffektiv. Jeg sover ikke nå (åpenbart), og sov lite også forrige natt. Jeg vil nok ved første alternativ heller ikke sove noe særlig de to neste nettene. Er redd jeg gjør meg sårbar for en episode av et eller annet slag ved å få altfor lite søvn. 

Endret av Solstrim

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje prøve noen antihistaminer i mellomtiden, Zonat, alimemazin eller atarax ?

Hos meg fungerer slikt 2 dager hvis jeg bare tar de hver 14 dag. 

Anonymkode: cd915...f5f

Ikke så smart. Det er histaminpåvirkningen av Seroquel som gir søvn, og det er denne som må ta en liten pause for å få tilbake virkningen. 

kupton skrev (8 minutter siden):

Ikke så smart. Det er histaminpåvirkningen av Seroquel som gir søvn, og det er denne som må ta en liten pause for å få tilbake virkningen. 

Det viste jeg faktisk ikke, leser meg alltid opp om medisiner jeg selv tar, men var for syk når jeg prøvde de og ble enda sykere på, så hoppet over den kunnskapen. For studere de litt nå.

kupton skrev (1 time siden):

Ta fire dager uten.

Ok, da kan jeg prøve det. Men er litt redd for at det vil føre til for lite søvn, selv om jeg sovnet til slutt av meg selv i natt da. 

(Noe jeg ikke skjønner er hvorfor det står her at jeg skrev hovedinnlegget for 51 minutter siden, når jeg skrev det i natt). 

Endret av Solstrim

Annonse

Solstrim skrev (1 minutt siden):

Ok, da kan jeg prøve det. Men er litt redd for at det vil føre til for lite søvn, selv om jeg sovnet til slutt av meg selv i natt da. 

(Noe jeg ikke skjønner er hvorfor det står her at jeg skrev hovedinnlegget for 46 minutter siden, når jeg skrev det i natt). 

Vises sånn hos meg også. Men så står det at du endret innlegget før 8 timer siden. Merkelig. En liten bug i systemet sikkert. 

Kanskje ta innsovningstabletter i dagene frem til Seroquel igjen? Lite søvn er ikke bra for din tilstand @Solstrim  

Jeg har innsovningstabletter, med Nozinan lav dose som kriseløsning Om jeg tar en sjelden gang. Seroquel slutter fort å fungere på meg for søvn og med doseøkning så blir den jo AP. Da er det ikke noe poeng. 

Annonse

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Kanskje ta innsovningstabletter i dagene frem til Seroquel igjen? Lite søvn er ikke bra for din tilstand @Solstrim  

Jeg har innsovningstabletter, med Nozinan lav dose som kriseløsning Om jeg tar en sjelden gang. Seroquel slutter fort å fungere på meg for søvn og med doseøkning så blir den jo AP. Da er det ikke noe poeng. 

Takk for svar. Nei, jeg tenker jo selv at lite søvn ikke er gunstig for min tilstand, og jeg er litt engstelig nå. 

Innsovningstabletter (z-hypnotika) får jeg dessverre ikke utskrevet lenger (tror jeg) siden jeg har brukt dem feil med vilje. Likedan med Vival og Sobril. 

Jeg føler meg litt lost nå. Engster meg for mye for ting nå. Hvordan skal dette liksom gå? 

Solstrim skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Nei, jeg tenker jo selv at lite søvn ikke er gunstig for min tilstand, og jeg er litt engstelig nå. 

Innsovningstabletter (z-hypnotika) får jeg dessverre ikke utskrevet lenger (tror jeg) siden jeg har brukt dem feil med vilje. Likedan med Vival og Sobril. 

Jeg føler meg litt lost nå. Engster meg for mye for ting nå. Hvordan skal dette liksom gå? 

Jeg forstår deg veldig godt. Ta en prat med behandler og forslå en plan. Del dine bekymringer. Fortell at du har planer om å ta innsovningstabletter 3 dager i uken, to dager uten og 2 dager Seroquel. For eksempel. Be vedkommende følge med på reseptene.

Kan hende det går gjennom, og husk at du er i en dårlig periode som forsterkes av dårlig søvn. Det blir stabilisert så fort du har ordnet deg litt bedre søvn. Krysser fingrene!!

Solstrim skrev (12 minutter siden):

Da min mann beskrev flyskrekk for sin lege fikk han der er 4 pak med sobril. Kanskje det er en mulighet du ka  få så lite?

Nå  et jeg ikke noe om hvordan man misbruker slike medisiner, men 4 kan da ikke misbrukes tenker jeg. Var 10mg sobril x 4.

Kan tenkes det er farlig for deg å ta slikt i heletatt altså, så overse dette da.

Solstrim skrev (1 time siden):

Blir nesten litt engstelig og skeptisk av dette. Er det bare i denne tråden det blir sånn? Nå er det liksom 8 minutter siden på nytt at jeg skal ha skrevet hovedinnlegget. Det "oppdaterer" seg hele tida..  🤔😧

Det er nok bare en bug med den "tid-telleren" på forumet og ikke noe som har med deg å gjøre. :)

edit: Og nå så jeg det har skjedd med en annen tråd også. Den om akseptabel relasjon til ansatt. Den ble opprettet for flere timer siden, men ståt 56 minutter. 

Endret av Glitter
kupton skrev (3 minutter siden):

Til TS: Kanskje du kan ta opp med legen at du får Imovane eller tilsvarende for 4 kvelder i måneden der Seroquel/histaminpåvirkningen får sin pause for å få effekt igjen.

Det hørtes ut som en god idé. Da vil jeg ta det opp med legen min. Tusen takk for svar fra deg, og fra andre i tråden min. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...