Gå til innhold

Noen som har gått til to behandlere parallelt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er ikke der for å holde deg i hånda i hverdagen. Ikke vondt ment og høres sikkert brutalt ut men har lært at det er helt annerledes.

Det er deres jobb å på et eller annet vis gjøre noe konstruktivt eller i alle fall snakke om noe konstruktivt med deg ukentlig. På lang sikt skal det føre til en bedret situasjon for deg men på kort sikt you're on your own. Med mindre det er fare for liv (selv om det egentlig også heter "og helse" ) og du derfor trenger oppbevaring inntil du er stabil igjen, så må du bare takle dagene alene. Hver mann er sin egen øy osv. 

Mener ikke det så kritisk egentlig, for tenker at det er lite vits i å utvikle en tankegang som går ut på at noen kommer og redder en når det er skikkelig tungt, men det skjer ikke. Jeg trodde det før, men etter flere forsøk på å gå i terapi(som mislykkedes) og et fåtall innleggelser som skjedde tett opptil hverandre skjønte jeg at det er mitt ansvar alt sammen. Når jeg kommer ut igjen er det ingen som driver og følger med på åssen dagliglivet ditt er. Og sånn er jo livet. Man må være selvhjulpen eller gå under. Det finnes en av to.  

Hvor lenge har du gått der? Hva et argumenter for hyppigere behandling? Spør helt fordomsfritt egentlig selv om det ikke virker sånn ut fra det jeg skrev over. Mener bare at det er det mer realistiske perspektivet. 

Anonymkode: e0f72...ede

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, hadde psykriatisk sykepleier igjennom kommunen. Psykiater for medisiner og psykolog spesialist. Alle 1 gang pr uke. Man blir syk av å bli frisk.

Anonymkode: 37157...3be

Hvor lenge hadde du det slik?

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, hadde psykriatisk sykepleier igjennom kommunen. Psykiater for medisiner og psykolog spesialist. Alle 1 gang pr uke. Man blir syk av å bli frisk.

Anonymkode: 2bca1...3c9

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er ikke der for å holde deg i hånda i hverdagen. Ikke vondt ment og høres sikkert brutalt ut men har lært at det er helt annerledes.

Det er deres jobb å på et eller annet vis gjøre noe konstruktivt eller i alle fall snakke om noe konstruktivt med deg ukentlig. På lang sikt skal det føre til en bedret situasjon for deg men på kort sikt you're on your own. Med mindre det er fare for liv (selv om det egentlig også heter "og helse" ) og du derfor trenger oppbevaring inntil du er stabil igjen, så må du bare takle dagene alene. Hver mann er sin egen øy osv. 

Mener ikke det så kritisk egentlig, for tenker at det er lite vits i å utvikle en tankegang som går ut på at noen kommer og redder en når det er skikkelig tungt, men det skjer ikke. Jeg trodde det før, men etter flere forsøk på å gå i terapi(som mislykkedes) og et fåtall innleggelser som skjedde tett opptil hverandre skjønte jeg at det er mitt ansvar alt sammen. Når jeg kommer ut igjen er det ingen som driver og følger med på åssen dagliglivet ditt er. Og sånn er jo livet. Man må være selvhjulpen eller gå under. Det finnes en av to.  

Hvor lenge har du gått der? Hva et argumenter for hyppigere behandling? Spør helt fordomsfritt egentlig selv om det ikke virker sånn ut fra det jeg skrev over. Mener bare at det er det mer realistiske perspektivet. 

Anonymkode: e0f72...ede

Jeg har gått til DPS I litt over ett år, men for det meste vært innlagt. Jeg vet ikke om jeg har så mange argumenter sånn egentlig men jeg kjenner at 1 gang per uke/halvannen er litt sjelden. Jeg trenger hjelp til å snu tankemønsteret mitt. Selvmordstankene tar over...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

6 mnd med alle 3, så 6 mnd med psykolog og psykriater, så 6 mnd fri. Etter det kun psykolog og psykriater for nye medisiner, der har nå vart siden mars i år. 

Men kommunepsylolog er min kontaktperson hvis ting skjer når jeg er ute av dps, da dkal hin ta kontakt med instanser når mannen ringer. Det vil si når jeg selv nekter å innse noe skjer.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

6 mnd med alle 3, så 6 mnd med psykolog og psykriater, så 6 mnd fri. Etter det kun psykolog og psykriater for nye medisiner, der har nå vart siden mars i år. 

Men kommunepsylolog er min kontaktperson hvis ting skjer når jeg er ute av dps, da dkal hin ta kontakt med instanser når mannen ringer. Det vil si når jeg selv nekter å innse noe skjer.

Godt system rundt deg. Det er bra! Hvilken diagnose har du?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Godt system rundt deg. Det er bra! Hvilken diagnose har du?

Bipolar blandede episoder. De siste 4 årene har det vært ekstremt turbulent. Går opp og ned som en jojo. Hatt 1 uke uten symptomer på noe nå, så krysser fingre.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble du frisk da? Jeg føler meg blandet til å få hjelp nettop pga dette- blir verre av å vøre i det hele tiden. Men er desperat 

Anonymkode: 027a4...c00

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble du frisk da? Jeg føler meg blandet til å få hjelp nettop pga dette- blir verre av å vøre i det hele tiden. Men er desperat 

Anonymkode: 027a4...c00

Jeg som er trådstarter er ikke frisk dessverre. Tenker at jeg har en moderat depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...