AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men nå spør du om noe helt annet. Om man må ha kroniske diagnoser som bipolar og schizofren for å behandles på dps: nei. Set er ganske lett å tenke seg til. Folk går på dps med adhd, anoreksi, autisme, klinisk depresjon, ptsd osv. Men du vil altså ha behandling på dps og at de skal journalføre at du bare er syk akkurat nå. Hvorfor det er så viktig for deg ville jeg jobba mer med Anonymkode: 936ab...d93 Jeg trenger jo hjelp til den situasjonen jeg er i NÅ- har en reaksjon på det som er nå og angst har aldri vært et problem eller hinder for livet mitt tidligere- så trenger jo ikke behandling for det eller at noen skal problematisere min generelle fungering, bare fordi jeg ikke fungerer nå. Det er derfor jeg er opptatt av det. Slik jeg er nå representerer ikke hvordan jeg egentlig er og håndterer ting. Og da blir deg feil å si at jeg er sånn eller sånn. Anonymkode: fe234...0c2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475860-m%C3%A5-man-f%C3%A5-en-diagnose-n%C3%A5r-man-er-p%C3%A5-dps/page/4/#findComment-4216083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er vel ingen av oss som ønsker at vi skal defineres som person basert på hvordan vi er i våre verste perioder. Det er vel heller ingen som ER en diagnose. Ta imot den hjelpen du får, så kommer du deg nok over kneika. Hvis det ikke er noe å problematisere i din generelle fungering, så er det vel ingen som har tenkt til å problematisere det heller? Det er ikke så mye ressurser i psykisk helsevern at folk sitter og finner på ekstra problemer som ikke er der. Det virker som du krisemaksimerer litt i denne tråden. (Noe jeg selv er skyldig i stadig vekk.) Det er ikke så farlig eller skummelt å få hjelp på DPS altså! 😊 Synd at (selv)stigmaet er så sterkt at det oppleves som helt forferdelig å få en psykiatrisk diagnose. Hadde du vært like redd for en somatisk diagnose? Selv er jeg veldig glad for at jeg ikke bare får et «plaster» på symptomene, men at jeg får hjelp til å ta tak i underliggende utfordringer, og forhåpentligvis forebygger tilbakefall og fremtidig psykisk uhelse. Anonymkode: 87908...ef7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475860-m%C3%A5-man-f%C3%A5-en-diagnose-n%C3%A5r-man-er-p%C3%A5-dps/page/4/#findComment-4216091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.