Gå til innhold

Syns dere at det er hyggelig med litt snø?

Anbefalte innlegg

Har seriøst ikke hatt en veldig bra dag, for har surra litt til med døgnrytmen. Var først i seng 03 natt til søndag = alt for lite søvn. Og så den klokkestillingen. Kan de slutte med det tullet snart? Blir litt koko av såå lite søvn jeg. Og så har jeg slitt noe inn i h..... med et prosjekt her fra 05 på morgenen !  MEN : så måtte jeg jo ut med hunden, og det var litt hvitt på bakken. Syns dette er helt nydelig, og så blåste det såpass at jeg våknet litt også. Normalt liker jeg ikke vind, men nå var det skikkelig oppkvikkende.

Og så fikk flere naboer fart på seg med å bytte dekk ( bedre sent enn aldri. Hvert eneste år virker det som 🙃 )og rydde pluss sette vekk vogner og motorsykler, så masse naboer hit og dit også = lyd av mennesker. Hyggelig.

Elsker snø jeg. Bare det ikke blir mer enn ti cm. Det holder. Og noe av det absolutt fineste jeg ser er snøfnugg i lyset fra gatelykter. Så nå håper jeg det snør på kveldsturen senere! 

Er dere glad i snø? 

Fortsetter under...

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Har seriøst ikke hatt en veldig bra dag, for har surra litt til med døgnrytmen. Var først i seng 03 natt til søndag = alt for lite søvn. Og så den klokkestillingen. Kan de slutte med det tullet snart? Blir litt koko av såå lite søvn jeg.

Men når klokken skal stilles tilbake får du en ekstra time søvn vel.

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Er dere glad i snø? 

NEI!

Annonse

Jeg liker snø når den er i skogen og jeg kan på ski, men ikke når den ligger på veien så det blir glatt og sporete og ekkelt å kjøre bil. Litt snø er greit, men det store snøfallet i mars på over 60 cm på en natt kan jeg spare meg for. Det ble bare kaos jo!

Det er pent med snø, men jeg liker altså ikke å kjøre bil om vinteren.

Vi er glade i snøen i vår familie, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt tidlig med snø i oktober 😄 Heldigvis forsvant det lille som kom kjapt her langs kysten, men vi hører rykter om at det er skiføre en halvtime innover i landet, så det blir nok årets første skitur på oss til helga, tenker jeg!

Jeg liker godt snø, men ingen vits i at den kommer nå og bare blir slaps og evt. is.

Og jeg liker den definitivt ikke når den blåser meg i ansiktet en grytidlig morgen på vei til jobb :o .

Elsker snø til jul og i det hele tatt når den blir liggende og skaper et lyst, evt. glitrende og lyddempende teppe. For ikke å snakke om skiføre.

Endret av Ekstra

Annonse

Jeg liker forsåvidt snø, men den trenger ikke komme før i slutten av november og det trenger ikke komme store mengder. Jeg liker hverken holke, sludd, slaps eller iskulde særlig godt, så for min del er det perfekt med -2 grader i kombinasjon med lite nedbør. Er ikke så glad i snømåking heller sjø. Summa summarum er vinteren på ingen måte min favorittårstid, jeg er et klassisk vår- og sommermenneske (som har lært seg å like høsten) :)  

Nå synes kanskje folk jeg er teit, men... jeg lærte meg for lenge siden at jeg kan ikke styre været. Jeg kan ønske at været er sånn eller slik, men det bryr været seg veldig lite om. Det blir som det blir uansett.

Jeg har derfor lært å forholde meg til været så best jeg kan fremfor å bli frustrert over at det ikke blir som jeg ønsker.

Jeg vil ha hvit jul, men i stedet for får jeg hvit tidlig november. Javel, da koser jeg meg med hvit tidlig november, så får julen bli som den blir.

For min del har en slik holdning spart meg fra uhorvelige mengder frustrasjon. Jeg kan ikke gjøre noe med været uansett, så for å ha det best mulig så er det best om jeg tilpasser meg været slik det er fremfor slik jeg skulle ønske at det var.

Vhanja skrev (11 timer siden):

Nå synes kanskje folk jeg er teit, men... jeg lærte meg for lenge siden at jeg kan ikke styre været. Jeg kan ønske at været er sånn eller slik, men det bryr været seg veldig lite om. Det blir som det blir uansett.

Jeg har derfor lært å forholde meg til været så best jeg kan fremfor å bli frustrert over at det ikke blir som jeg ønsker.

Jeg vil ha hvit jul, men i stedet for får jeg hvit tidlig november. Javel, da koser jeg meg med hvit tidlig november, så får julen bli som den blir.

For min del har en slik holdning spart meg fra uhorvelige mengder frustrasjon. Jeg kan ikke gjøre noe med været uansett, så for å ha det best mulig så er det best om jeg tilpasser meg været slik det er fremfor slik jeg skulle ønske at det var.

Enig i denne. Jeg skjønner ikke helt alle som klager på været hvert eneste år. Eller at de blir sjokka når vi plutselig får snø i mai. Det skjer jo hvert eneste år omtrent. 😅

Worriesome Plenty 2
Glitter skrev (2 minutter siden):

Enig i denne. Jeg skjønner ikke helt alle som klager på været hvert eneste år. Eller at de blir sjokka når vi plutselig får snø i mai. Det skjer jo hvert eneste år omtrent. 😅

Noe skall man jo snakke om. Smalltalk er ofte om været og hvor begredelig det er 🤪

Vhanja skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig vet jeg at det kommer snø om vinteren, at det blir holke og glatt, at det blir vannrett snøstorm og drittvær og innretter meg så godt jeg kan - men det betyr da ikke at jeg ikke kan bli både frustrert, sur og drittlei over været! :D 

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig vet jeg at det kommer snø om vinteren, at det blir holke og glatt, at det blir vannrett snøstorm og drittvær og innretter meg så godt jeg kan - men det betyr da ikke at jeg ikke kan bli både frustrert, sur og drittlei over været! :D 

Det kan du så absolutt bli. Det hjelper bare ikke så mye. 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...