Gå til innhold

Andre som har reservert seg mot at pårørende kan hente ut journal?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler ikke for å gjøre det. Jeg tenker at når jeg er død så er jeg jo borte. Står ikke så veldig mye hemmelig der og om pårørende føler de trenger det av en eller annen grunn så skal de få lov.

Anonymkode: 20245...393

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjorde du det? 

Anonymkode: e0e5c...d3d

Hos privat behandler skrev han "bare" inn at jeg ikke ønsker innsyn i journal. 

På DPS skrev behandler inn i journalen der også at jeg ikke ønsket innsyn. Han sa imidlertid der at jeg måtte skrive ned på papir at jeg ikke ønsker innsyn å levere skrivet til sekretærene i "luken". Akkurat ordlyden der husker jeg ikke, men jeg skal finne ut ila uken og komme tilbake til deg. 

Anonymkode: 63616...a6b

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Jeg har gjort det ja både hos fastlege og også dps. Har heller ikke registrert nærmeste pårørende på HelseNorge.

Hvordan gjorde du det på DPS?

Ja. Det står ting som kan være vanskelig for pårørende å takle. Har ikke reservert ennå tror jeg, men siden jeg fortsatt er i live haster der ikke i dag. Men ja. Man kan aldri vite når det skjer, så det gjelder å alltid egentlig ha ødelagt dokumentasjon som kan være skadelige for andre. Der har jeg mye å rydde opp i. 

Hvorfor reserverte du deg ts? Hensyn til privatliv eller skåne andre? 

Anonymkode: 1d675...ff6

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Jeg ga beskjed om det i en time. Så har de notert i journalen.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var nok. Jeg som har svart over her. At jeg må levere inn et skriv/noen setninger i tillegg. 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja. Det står ting som kan være vanskelig for pårørende å takle. Har ikke reservert ennå tror jeg, men siden jeg fortsatt er i live haster der ikke i dag. Men ja. Man kan aldri vite når det skjer, så det gjelder å alltid egentlig ha ødelagt dokumentasjon som kan være skadelige for andre. Der har jeg mye å rydde opp i. 

Hvorfor reserverte du deg ts? Hensyn til privatliv eller skåne andre? 

Anonymkode: 1d675...ff6

Jeg gjorde det da jeg var selvmordstruet og ikke ville at andre skulle få innblikk og privat informasjon om sykdom/tankene mine osv. 

Nei, jeg ønsker at pårørende har full tilsyn tilfelle feilbehandling og de ønsker erstatningskrav. 

Dessuten, når jeg er borte så spiller det ingen rolle. Mine nærmeste og pårørende vet om alt. 

Annonse

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg ønsker at pårørende har full tilsyn tilfelle feilbehandling og de ønsker erstatningskrav. 

Dessuten, når jeg er borte så spiller det ingen rolle. Mine nærmeste og pårørende vet om alt. 

Det har jeg aldri tenkt på. Erstatningskrav. Ingen fare for feilbehandling her. Mine pårørende vet ikke alt, men noen få av mine nærmeste vet mer.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg aldri tenkt på. Erstatningskrav. Ingen fare for feilbehandling her. Mine pårørende vet ikke alt, men noen få av mine nærmeste vet mer.

Jeg har vært mye innlagt på sykehus og hatt mange operasjoner. Derfor tenker jeg erstatningskrav ved feilbehandling. 

Det kan jo skje i helsevesenet generelt. Ble jo nesten drept av morfin-overdose på Ullevål😅 Altså jeg var klinisk død, men ble gjenopplivet.

Samme tankesett har jeg dratt med meg videre, nå på DPS. Åpenhet for meg gir trygghet☺️

Trinity80 skrev (11 minutter siden):

Jeg har vært mye innlagt på sykehus og hatt mange operasjoner. Derfor tenker jeg erstatningskrav ved feilbehandling. 

Det kan jo skje i helsevesenet generelt. Ble jo nesten drept av morfin-overdose på Ullevål😅 Altså jeg var klinisk død, men ble gjenopplivet.

Samme tankesett har jeg dratt med meg videre, nå på DPS. Åpenhet for meg gir trygghet☺️

Herlighet! Gjenopplivet ! Så skummelt! Skjønner godt at du vil ha åpenhet.

lavender skrev (2 minutter siden):

Jeg har. Mine nærmeste pårørende vet en del, men ønsker ikke at de skal vite alt helt ufiltrert slik som det står i journalen.

Hvordan ble det gjort hos deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...