Gå til innhold

Journalnotater "ingen hallusinasjoner eller psykose"

Anbefalte innlegg

Når de skriver det, etter å ha snakket med noen i ganske nøyaktig 1minutt hvordan kan de da vurdere det? Bare fordi man ikke hallusinerer akkurat mens legen snakket med en så betyr jo ikke det at man ikke gjør det ellers? Hvorfor legger de så mye vekt på det? Normalt sett når man sitter i samtale med noen så blir man jo veldig opptatt av samtalen og ikke eventuelt andre ting i rommet? Jeg syns bare ikke det gir mening. 

Anonymkode: 36993...071

Fortsetter under...

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Når de skriver det, etter å ha snakket med noen i ganske nøyaktig 1minutt hvordan kan de da vurdere det? Bare fordi man ikke hallusinerer akkurat mens legen snakket med en så betyr jo ikke det at man ikke gjør det ellers? Hvorfor legger de så mye vekt på det? Normalt sett når man sitter i samtale med noen så blir man jo veldig opptatt av samtalen og ikke eventuelt andre ting i rommet? Jeg syns bare ikke det gir mening. 

Nå sier jeg ikke at du ikke kan ha hatt psykotiske symptomer som f.eks noe hallusinose, men ofte så tror jeg de tenker full psykose som oftest påvirker en så mye at man ikke er i stand til å holde en normal samtale.

Anonymkode: 0b17b...d57

Fersk lege? Kanskje han skulle være «flink» og kommentere på alle relevante punkter. Også så han ikke tegn til hallusinasjoner eller psykose på det ene minutter. Bare spekulerer litt her. 

Anonymkode: ce970...83f

AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 11.47):

Du og legen satt dere ned og snakket med hverandre i nøyaktig ett minutt? Enig i at det er mye som ikke gir mening... ;) 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...