Gå til innhold

Et random spørsmå ( hjemmelagede "tilleggsjulegaver" )

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid drømt om å lage bøker ( ikke skrive en ) Men det trengs utstyr og masse greier, men nå har jeg funnet et løsning! Og de skal dekoreres på permen MEN

Jeg skal jo fylle sidene med noe. Det er 10 sider ( av akvarellmalepapir, så de blir ikke "slappe og tynne" - til info )

Jeg vil det skal være personlig, og nei- det vil ikke skje at jeg skriver ordtak/ quotes, så det er sagt.

Men fun facts og mer ukjente fakta om ting ( de da interesserer seg for )- det kan jeg skrive.

Jeg kan også male noe ( relatert til dem. Fks er en i overkant intr i blomster, en annen fugler, og en i trær ) så kan jo liksom male små motiv med det latinske navnet skrevet pent eller noe ) Gøy å holde på med, men blir det veldig "gjeesp" å få? ( noe sier meg det ) 

Så kan jeg jo sette inn bilder da. Det er jo koselig, men lite kreativt, så muligens kjedelig for oss alle?

Dikt kan være en god idé, men korte. 

Dette blir til voksne, og jeg skal henge de på gavene som til- og- fra "kort"/ små bøker på 7×7 cm.  

Har noen andre gode ideer her? Hva ville dere om ikke akkurat jublet over, men tenkt var i det minste LITT gøy å få?

Endret av Kashmir

Fortsetter under...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg har alltid drømt om å lage bøker ( ikke skrive en ) Men det trengs utstyr og masse greier, men nå har jeg funnet et løsning! Og de skal dekoreres på permen MEN

Jeg skal jo fylle sidene med noe. Det er 10 sider ( av akvarellmalepapir, så de blir ikke "slappe og tynne" - til info )

Jeg vil det skal være personlig, og nei- det vil ikke skje at jeg skriver ordtak/ quotes, så det er sagt.

Men fun facts og mer ukjente fakta om ting ( de da interesserer seg for )- det kan jeg skrive.

Jeg kan også male noe ( relatert til dem. Fks er en i overkant intr i blomster, en annen fugler, og en i trær ) så kan jo liksom male små motiv med det latinske navnet skrevet pent eller noe ) Gøy å holde på med, men blir det veldig "gjeesp" å få? ( noe sier meg det ) 

Så kan jeg jo sette inn bilder da. Det er jo koselig, men lite kreativt, så muligens kjedelig for oss alle?

Dette blir til voksne, og jeg skal henge de på gavene som til- og- fra kort. 

Har noen andre gode ideer her? Hva ville dere om ikke jublet over, men tenkt var i det minste LITT gøy? 

Hvis du trenger inspirasjon til motiver (fugler, blomster osv.) som du ønsker å tegne eller male inn i bøkene så er Pinterest super inspirasjonskilde🎨

Kos deg og lykke til med prosjektet😃

Kashmir skrev (1 time siden):

Dette blir til voksne, og jeg skal henge de på gavene som til- og- fra "kort"/ små bøker på 7×7 cm.  

Har noen andre gode ideer her? Hva ville dere om ikke akkurat jublet over, men tenkt var i det minste LITT gøy å få?

Om jeg hadde fått en liten bok med selvmalte bilder av fugler (som jeg nok er over snittet interessert i) så hadde jeg elsket det! ❤️ Det hadde garantert vært en av årets fineste gaver for meg. :) 

Annonse

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Ok, et litt random tips.

Jeg synes primstaven er veldig fasinerende .Fakta om gamle tradisjoner knyttet til jul med illustrasjon fra primstaven hadde jeg likt.

Jeg måtte google opp 🙃 og det var en god idé! 

Tusen takk for tilbakemeldinger fra dere. Da går jeg for å male fugler, og har startet med en hann kjøttmeis nå 😊 Jeg tror det blir for mange å male 10, så maler på en av sidene og skriver navnet på motsatt ( ikke neste ) side. 

Så skal jeg ta for meg primstaven til to jeg vet vil synes det er interessant. Jeg skal gjøre ferdig 12 små kort/ bøķer, og da er 6 i boks alt ( to får om fugler ) 😊

Jeg tenkte et par med matretter kanskje, så har dere noen lokale litt mer uvanlige, så please kom med dem 😊 eller drikke eller noe annet spiselig typisk fra stedet deres. Det vil jeg sette STOR pris på. Og bilder av rettene osv finner jeg nok ( for å male etter ) .

Endret av Kashmir

Hvis du kjenner noen som er glade i å plukke sopp, så er det jo mange fine sopper du kan male! Jeg er med i ei soppgruppe på FB, og der er det ei som har startet med å male bilder av sopp, og skrive navn på norsk og latin. Utrolig flotte bilder!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...