Gå til innhold

Dere som ikke har hatt innleggelse på en "stund". Tenker du at du kommer til å bli innlagt i fremtiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det ikke så lenge siden sist innleggelse, men før den igjen gikk det 1 år og jeg trodde oppriktig ikke at jeg skulle bli innlagt igjen. Jeg var helt fast bestemt. Nå håper jeg at den innleggelsen som var kan være min siste, føler meg ferdig med det og har troen på at jeg kan klare meg hjemme i fremtiden med de verktøyene jeg har. 

lavender skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke så lenge siden sist innleggelse, men før den igjen gikk det 1 år og jeg trodde oppriktig ikke at jeg skulle bli innlagt igjen. Jeg var helt fast bestemt. Nå håper jeg at den innleggelsen som var kan være min siste, føler meg ferdig med det og har troen på at jeg kan klare meg hjemme i fremtiden med de verktøyene jeg har. 

Så bra! Var du innlagt med depresjon?

Anonymkode: e8f3e...a22

1 år siden min siste. Ble så godt tatt vare på der, følte meg trygg, så har ikke noe i mot hvis det skal skje igjen. 

Økte og nye medisiner vil kanskje gjøre at det ikke skjer.

Anonymkode: bef54...3a9

Jeg husker godt jeg sa at jeg ikke kom til å bli innlagt igjen da vi hadde samtale før jeg dro. Det var fordi det ble sagt som at det kunne være en mulighet. Og da jeg bestemt sa at det kom ikke til å skje, så svarte legen at "det har mange sagt"  🙃

Det var ikke det at jeg så på det som at det ville være feil eller at jeg mistrivdes. Jeg sa det fordi jeg var så jøvli syk da jeg ble lagt inn, og følte at jeg hadde "kommet til meg selv igjen" selv om jeg visste det var en vei å gå videre.

Jeg har ikke blitt innlagt senere heller, men nå vet jeg at skråsikker kan man faktisk aldri være! Er det noe man skjønner etter x antall år og erfaringer, så er det at ingen lan vite noe sikkert om fremtid. 

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg tror ikke jeg blir innlagt igjen og det er like greit. Var innlagt nesten ett halvt år i 18 års alderen og ett par kortere innleggelser siden. Jeg tar medisin som ordinert og håper å unngå å måtte trenge innleggelse. De fleste gangene jeg har trengt det har jeg vært for dårlig til å dukke opp på radaren grunnet isolering. Og da følgelig ikke fått det da jeg trang det.

Endret av Worriesome Plenty 2

Har vært mye innlagt tidligere, men ikke vært innlagt på over 14 år i psykiatrien. Ble nesten blitt innlagt for noen år siden  (terapeuten ville ha meg innlagt, mens fastlegen sa nei.  Fikk da hyppige samtaler hos både terapeut og fastlege)  Jeg gjør det jeg kan for å slippe og bli innlagt.  

Nei. Jeg var innlagt for noen år siden og det var bare oppbevaring. Jeg har ikke noe behov for sånn "stakars meg, trøst meg-opplegg". For min del er det polikliniske samtaler som har hjulpet. 

Anonymkode: 0a24c...206

Man kan ikke spå framtida. Jeg vil selvsagt helst slippe innleggelse så langt jeg kan. Samtidig har jeg en livslang diagnose. Dermed er det en reell mulighet for tilbakefall, og da tenker jeg at jeg får ta det derifra - om det skjer. Framstår innleggelse som en forrnuftig løsning, ser jeg ikke på det som et nederlag.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei. Jeg var innlagt for noen år siden og det var bare oppbevaring. Jeg har ikke noe behov for sånn "stakars meg, trøst meg-opplegg". For min del er det polikliniske samtaler som har hjulpet. 

Nå er det jo forskjell i de psykiske lidelsene da. Noen lidelser krever faktisk innleggelse av og til. Det er ikke noe "stakkars meg, trøst meg-opplegg" ved det. Jeg har schizoaffektiv og av og til må jeg ha en innleggelse. Sånn er det bare når sykdommen tar litt overhånd. 

Endret av Solstrim

Annonse

emilie321 skrev (22 timer siden):

Har vært mye innlagt tidligere, men ikke vært innlagt på over 14 år i psykiatrien. Ble nesten blitt innlagt for noen år siden  (terapeuten ville ha meg innlagt, mens fastlegen sa nei.  Fikk da hyppige samtaler hos både terapeut og fastlege)  Jeg gjør det jeg kan for å slippe og bli innlagt.  

Samme her - jeg gjør også hva jeg kan for å ikke bli innlagt og jeg har en psykolog som ser at innleggelse ikke er heldig før ev. alt annet er forsøkt. Er det nå 9 eller 10 år siden sist innleggelse tro...

Men vite sikkert om hva fremtiden serverer oss i livet, vet vi heldigvis ikke...

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke blir innlagt igjen. Ihvertfall ikke denne runden. Mulig jeg får en ny sykdomsperiode senere, da får jeg ta det som det kommer.

Jeg var innlagt over førti ganger i løpet av fem år. Nå er det ett år siden forrige innleggelse og behovet er ikke der lenger.

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke blir innlagt igjen. Ihvertfall ikke denne runden. Mulig jeg får en ny sykdomsperiode senere, da får jeg ta det som det kommer.

Jeg var innlagt over førti ganger i løpet av fem år. Nå er det ett år siden forrige innleggelse og behovet er ikke der lenger.

Hva var bakgrunnen for alle disse akuttinnleggelsene? Var det selvskading som gjorde at du ble innlagt? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var bakgrunnen for alle disse akuttinnleggelsene? Var det selvskading som gjorde at du ble innlagt? 

Jeg hadde mange forskjellige diagnoser som gjorde ting utfordrende. Grunnen til de fleste innleggelser var knyttet til min kroniske suicidalitet. Jeg hadde i flere år rullerende innleggelser for å forebygge suicidalitet, det vil si at jeg hadde en ukes innleggelse hver tredje uke. Den lengste innleggelsen var på fem måneder den korteste på et par timer. De fleste var på en til tre uker.

Fru2020 skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde mange forskjellige diagnoser som gjorde ting utfordrende. Grunnen til de fleste innleggelser var knyttet til min kroniske suicidalitet. Jeg hadde i flere år rullerende innleggelser for å forebygge suicidalitet, det vil si at jeg hadde en ukes innleggelse hver tredje uke. Den lengste innleggelsen var på fem måneder den korteste på et par timer. De fleste var på en til tre uker.

Hvordan jobber man med kronisk suicidalitet? Er det det samme som kroniske selvmordstanker uten planer?

Anonymkode: e8f3e...a22

Jeg er i rusbehandling nå og vil nok trenge innleggelse i framtiden, men jeg forventer at det blir færre enn hva det var. Så får vi se. Håper å komme dit at jeg kun har 1-2 innleggelser i året. Blir det færre er det jo ennå bedre. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...