Gå til innhold

Dere som ikke har hatt innleggelse på en "stund". Tenker du at du kommer til å bli innlagt i fremtiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan jobber man med kronisk suicidalitet? Er det det samme som kroniske selvmordstanker uten planer?

Anonymkode: e8f3e...a22

Nei, kronisk suicidalitet kommet gjerne med planer. Jeg ble bare innlagt når jeg hadde konkrete planer eller hadde gjennomført et forsøk som heldigvis ikke lyktes.

For meg var det langvarig samtaleterapi , jevnlig avlastning med innleggelse og medisiner som blir tingen. Jeg har ikke innleggelser nå, heller ikke terapi, men er fremdeles avhengig av medisiner. 

Kronisk suicidalitet er mulig å komme seg utav tenker jeg, men det er en krevende jobb.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan jobber man med kronisk suicidalitet? Er det det samme som kroniske selvmordstanker uten planer?

Anonymkode: e8f3e...a22

Ikke i det hele tatt. Hos meg tror jeg man bare godtar at det er sånn. Ved to forsøk førte ett av tilfellene til innleggelse som kjentes som oppbevaring. Ved det andre forsøket et halv år senere ble jeg bare spurt om jeg tenkte ta livet mitt der og da. Det gjorde jeg ikke akkurat der og da. Så da kunne jeg gå etter noen dager på intensiv. Regner med at vurderingen baserer på at man regner med at jeg gjør der en eller annen gang men at det er for uforutsigbart til å gjøre noe med. Hvis du har dette i papirene dine er det så og si et vedtak om resignasjon på det området. 

Anonymkode: f2bb1...35d

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har dette i papirene dine er det så og si et vedtak om resignasjon på det området

Jeg ville ikke si at helsevesenet resignerer, men en del av behandlingen er å unngå innleggelse. Men jeg fikk masser av poliklinisk behandling. Men det er akseptert at man har en høyere fare for selvmord enn normalbefolkningen.

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke si at helsevesenet resignerer, men en del av behandlingen er å unngå innleggelse. Men jeg fikk masser av poliklinisk behandling. Men det er akseptert at man har en høyere fare for selvmord enn normalbefolkningen.

Synes kanskje bare at det er overdrevet og si at jeg er kronisk utsatt for selvmord etter en innleggelse som var i en livdskrise. Gang nummer to sto det jo sånn allerede... 

Anonymkode: f2bb1...35d

Er ikke noe særlig å hente på en innleggelse. Var innlagt i 1 år og det var ikke mye å få ut av det. Eneste grunnen kan være suicidalitet eller medisinutprøving. Eller hvis man er så dårlig at man ikke klarer å ta vare på seg selv og er til fare for andre.

Endret av Everybody

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...