Gå til innhold

Hvordan ser "drømme"-psykiatrien ut?

Anbefalte innlegg

Om vi kunne velge det psykiatriske tilbudet/hjelpen hva ville vi endret/fokusert på?

Jeg stemmer for mer intensiv oppfølging feks at alle får tilbud om hjelp på poliklinikken på DPS EM eller to ganger per uke. Lengre innleggelser der det er nødvendig/hensiktsmessig for å unngå svingdørpasienter. 

Anonymkode: 9a10e...7ab

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475902-hvordan-ser-dr%C3%B8mme-psykiatrien-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har alt egentlig bare gått på skinner. Fått god og rett hjelp. 

Så har og er i min drømmesituasjon ang psykisk hjelp.

Så for meg er det litt vanskelig å se hvordan jeg hører den er, har aldri opplevd noe negativt.

Anonymkode: d610a...56c

Det måtte være at psykiatrien begynner å være mer praktisk.  En del problemer må fikses med andre tiltak enn samtaler og der burde psykiatrien ha vært mer på selv og til å organisere andre resurser som kommunen. 

For eksempel, har du en sykdom som gjør at du isolerer deg hjelper det lite med en samtale i uka på DPS. 

En del psykisk syke trenger intensiv gjennopptrening . Vis vi sammenligner med de som får slag så får de et helt annet opplegg for gjennopptrening enn for eksempel en som blir rammet av schizofreni, ennå den siste gruppen er unge mennesker . Innleggelse og videre en time på DPS I uka for å høre hvordan det går.  Så går for mange tidligere fungering tapt for alltid. 

Jeg ønsker meg ordentlig rehabilitering for psykisk syke. 

Anonymkode: 9f760...b3f

Har ikke kommet i gang med behandling på poliklinikk men håper de tar synptomer på alvor og at det ikke bare er åsnakke i hjel alt og endre tankemønster når man er totalt ufungerende. At de har andre metoder 

Anonymkode: a24d2...b00

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At alle som trenger kan gå 1 gang i uken på poliklinikken /kommunen istedenfor at noen få spesielle får gå der 2-3 ganger i uken i årevis. 

Bedre samarbarbeid mellom instanser

Anonymkode: 8df4f...4cd

Er det slik? At noen får gå 3 ganger i uken til samtale på DPS?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aner ikke hva som er drømme-psykiatri for har ingen mening om hvordan andre mennesker skal bidra til at mitt følelsesliv endres. Men håper at de som har nytte av det får nok samtaler og tid.  

Anonymkode: f034e...030

Har du gått i behandling og det har ikke hjulpet?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du gått i behandling og det har ikke hjulpet?

På en måte. Hatt noen samtaler opp i gjennom med ulike behandlere. Kan ikke si det gir meg mer å fortelle der enn her inne. Ikke må jeg reise noe sted.

Men skjønner det funker for mange og at det kan ha en viktig funksjon. Og skjønner at det er for lite plasser og at noen til og med får avvist henvisning fra lege til dps. Vet I alle fall at det ikke er drømmesystem.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På en måte. Hatt noen samtaler opp i gjennom med ulike behandlere. Kan ikke si det gir meg mer å fortelle der enn her inne. Ikke må jeg reise noe sted.

Men skjønner det funker for mange og at det kan ha en viktig funksjon. Og skjønner at det er for lite plasser og at noen til og med får avvist henvisning fra lege til dps. Vet I alle fall at det ikke er drømmesystem.

Finns det ikke andre metoder enn bare snakking? Jeg og føler ikke det er mer Jabbing om det samme jeg trenger.

Anonymkode: a24d2...b00

Økt kapasitet, slik at flere kan få hjelp uten lange ventetider.

Mer fokus på målrettede behandlingsopplegg. Bedre å bruke ressurser på virksom behandling enn brannslukking

Mer fokus på tilrettelegging med tanke på skole/studier/jobb. Å falle av lasset i utdanning eller arbeidsliv er en sikker vei til utenforskap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...