AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Og en telefon. Jeg tenker at legen har ansvar for å be om en vanlig konsultasjon hvis en ikke klarer vurdere. Den telefonen var for tre uker siden, så e - melding for de neste ukene. Anonymkode: 46a91...041 Du er en vanskelig pasient nå. Gidd å samarbeide litt og ta noe ansvar for at dialogen skal bli god. Om du vil ha vekk psykose-delen og vil konsultere over nett, skriver du det «jeg har ikke psykose men er deponert, fint om du endrer sykemeldingsårsak til bipolar depresjon». Vær tydelig. Om legen har fått diagnose eupf fra dps da har du det på papiret. Så får du ta den med dps, fastlegen kan ikke gjøre noe med diagnosene han er tilsendt med mindre han får ny henvendelse fra behandlet om at eupf eventuelt ikke er aktuell likevel Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er en vanskelig pasient nå. Gidd å samarbeide litt og ta noe ansvar for at dialogen skal bli god. Om du vil ha vekk psykose-delen og vil konsultere over nett, skriver du det «jeg har ikke psykose men er deponert, fint om du endrer sykemeldingsårsak til bipolar depresjon». Vær tydelig. Om legen har fått diagnose eupf fra dps da har du det på papiret. Så får du ta den med dps, fastlegen kan ikke gjøre noe med diagnosene han er tilsendt med mindre han får ny henvendelse fra behandlet om at eupf eventuelt ikke er aktuell likevel Anonymkode: 39fdb...7e1 Et jeg vanskelig pasient? Jeg tar telefonen når han har ringt. Jeg sier hvordan det er. Jeg har ikke gjort noen ting som helst for å sabotere. Jeg har ikke eupf fordi det har jeg undersøkt og fått bekreftet. Man landet på bipolar 2. Uavhengig av hva jeg har og ikke har så er det jo depresjon som gjør at jeg er hjemme og ikke at jeg er generelt bipolar eller eupf om du vil. Jeg føler meg bare helt alene nå, stemplet og overlatt til meg selv. Jeg pleier fungere i 100% jobb og nå fungerer ingenting. Sykemelding har jeg fått men jeg aner ikke om jeg bare glir ut av det igjen denne gang. Det har bare blitt verre og verre helt til jeg bare resignert. Skal jeg bare slutte i jobben og leve her inne for alltid da? Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Og en telefon. Jeg tenker at legen har ansvar for å be om en vanlig konsultasjon hvis en ikke klarer vurdere. Den telefonen var for tre uker siden, så e - melding for de neste ukene. Anonymkode: 46a91...041 tenker det ansvaret bør ligge på begge to;) en ting vi pasienter bør huske på er at leger har veldig mange pasienter, og når du har en lidelse fra før, så setter de så klart sykdommen på den, så fremst du ikke kommer med symptomer som er anderledes enn det din sykdom faktisk har av symptomer. Be om time der du møter opp i fremtiden, så kan alle misforståelser unngåes. Det å ikke bruke kroppspråk når man har en samtale kan for mange være utslagsgivende for om folk faktisk forstår hva man prøver å si. Det var F 31.8 du mente var psykose? tenker at hvis legen hadde ment du hadde det så hadde du ikke vært hjemme nå, ergo en stor misforståelse- Som så klart lager gnissninger. Men er jo vanskelig å si noe om en skriftelig samtale mellom to individer når man faktisk ikke ser den. Og akkurat det er vel helst noe andre enn du og legen bør gjøre. Anonymkode: 57e1e...22e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er en vanskelig pasient nå. Gidd å samarbeide litt og ta noe ansvar for at dialogen skal bli god. Om du vil ha vekk psykose-delen og vil konsultere over nett, skriver du det «jeg har ikke psykose men er deponert, fint om du endrer sykemeldingsårsak til bipolar depresjon». Vær tydelig. Om legen har fått diagnose eupf fra dps da har du det på papiret. Så får du ta den med dps, fastlegen kan ikke gjøre noe med diagnosene han er tilsendt med mindre han får ny henvendelse fra behandlet om at eupf eventuelt ikke er aktuell likevel Anonymkode: 39fdb...7e1 Og unnskyld meg. Hadde jeg faktisk vært psykotisk ville det jo vært veldig spesielt å bar sykemelde 6 uker og som legen sa på telefon "masse lykke til!" Jeg tar ansvar fordi jeg kontaktet legekontoret og spurte helt vanlig om de kunne endre diagnose. Vil ikke at det skal stå der at jeg har hatt psykose for det har jeg aldri hatt. Det er vel ikkemfor mye forlangt.. når jeg får tilbake: Hva vil du skal stå der så får jeg følelsen av at legen ikke har bydd seg en døyt. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Et jeg vanskelig pasient? Jeg tar telefonen når han har ringt. Jeg sier hvordan det er. Jeg har ikke gjort noen ting som helst for å sabotere. Jeg har ikke eupf fordi det har jeg undersøkt og fått bekreftet. Man landet på bipolar 2. Uavhengig av hva jeg har og ikke har så er det jo depresjon som gjør at jeg er hjemme og ikke at jeg er generelt bipolar eller eupf om du vil. Jeg føler meg bare helt alene nå, stemplet og overlatt til meg selv. Jeg pleier fungere i 100% jobb og nå fungerer ingenting. Sykemelding har jeg fått men jeg aner ikke om jeg bare glir ut av det igjen denne gang. Det har bare blitt verre og verre helt til jeg bare resignert. Skal jeg bare slutte i jobben og leve her inne for alltid da? Anonymkode: 46a91...041 Ja, jeg mener du gjør deg vanskeligere enn nødvendig Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og unnskyld meg. Hadde jeg faktisk vært psykotisk ville det jo vært veldig spesielt å bar sykemelde 6 uker og som legen sa på telefon "masse lykke til!" Jeg tar ansvar fordi jeg kontaktet legekontoret og spurte helt vanlig om de kunne endre diagnose. Vil ikke at det skal stå der at jeg har hatt psykose for det har jeg aldri hatt. Det er vel ikkemfor mye forlangt.. når jeg får tilbake: Hva vil du skal stå der så får jeg følelsen av at legen ikke har bydd seg en døyt. Anonymkode: 46a91...041 Du virker til å plages veldig av eupf. Snakk om å være løsningsorientert… Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): tenker det ansvaret bør ligge på begge to;) en ting vi pasienter bør huske på er at leger har veldig mange pasienter, og når du har en lidelse fra før, så setter de så klart sykdommen på den, så fremst du ikke kommer med symptomer som er anderledes enn det din sykdom faktisk har av symptomer. Be om time der du møter opp i fremtiden, så kan alle misforståelser unngåes. Det å ikke bruke kroppspråk når man har en samtale kan for mange være utslagsgivende for om folk faktisk forstår hva man prøver å si. Det var F 31.8 du mente var psykose? tenker at hvis legen hadde ment du hadde det så hadde du ikke vært hjemme nå, ergo en stor misforståelse- Som så klart lager gnissninger. Men er jo vanskelig å si noe om en skriftelig samtale mellom to individer når man faktisk ikke ser den. Og akkurat det er vel helst noe andre enn du og legen bør gjøre. Anonymkode: 57e1e...22e Jeg vet at de har mange pasienter. Defor har jeg ikke sagt at jeg må ha en time. Jeg vil ikke være til bry..Men at legen vet hva den sykemelder for er vel ikke så mye forlangt. Legen bryter for øvrig retningslinjer for sykemelding fordi det egentlig kreves et fysisk oppmøte, til nøds kort tid etter sykemeldingen. Legen kjenner ikke meg fordi om jeg var der i starten av året for å undersøke en flekk... Jeg er mye sint for tiden og kjenner at jeg er sint igjen. Synes ikke det er noe rart. Skal jehmg ha time får jeg vel booke en om 8 uker eller noe. Trenger ikke særbehandling men et minstekrav, selv om jeg beskylder og stemples som både eupf og bipolar2. Da er det altså bare å gi faen da. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg mener du gjør deg vanskeligere enn nødvendig Anonymkode: 39fdb...7e1 HVORDAN er jeg vanskelig??? Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at de har mange pasienter. Defor har jeg ikke sagt at jeg må ha en time. Jeg vil ikke være til bry..Men at legen vet hva den sykemelder for er vel ikke så mye forlangt. Legen bryter for øvrig retningslinjer for sykemelding fordi det egentlig kreves et fysisk oppmøte, til nøds kort tid etter sykemeldingen. Legen kjenner ikke meg fordi om jeg var der i starten av året for å undersøke en flekk... Jeg er mye sint for tiden og kjenner at jeg er sint igjen. Synes ikke det er noe rart. Skal jehmg ha time får jeg vel booke en om 8 uker eller noe. Trenger ikke særbehandling men et minstekrav, selv om jeg beskylder og stemples som både eupf og bipolar2. Da er det altså bare å gi faen da. Anonymkode: 46a91...041 Men hvilke icd kode mener du er psykose, for er jo en icdkode legen skriver inn i sykemeldingen? og nei, de har lov å skrive sykemeldigen over nett, spesielle regler der. Men de har lov. Det å være sint er greit, det å bruke sinnet mot lege eller andre personer er ikke greit og ikke minst lite konstruktivt, du vil ikke få en god dialog utifra sinne. Anonymkode: 57e1e...22e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvilke icd kode mener du er psykose, for er jo en icdkode legen skriver inn i sykemeldingen? og nei, de har lov å skrive sykemeldigen over nett, spesielle regler der. Men de har lov. Det å være sint er greit, det å bruke sinnet mot lege eller andre personer er ikke greit og ikke minst lite konstruktivt, du vil ikke få en god dialog utifra sinne. Anonymkode: 57e1e...22e Det var ikke en av de kodene som sto der som var brukt. Der sto ordrett i sykemeldingsdiagnose: bipolar affektiv psykose. Da jeg spurte pent om å rette opp i det, DA kom de kodene og diagnosene som.forslag fra legen. Jeg kam bare velge liksom. Jeg må få lov å være sint når det er grunn til det. Jeg kan med beste vilje ikke forstå hvordan det jeg føler nå er feil. Har jeg ikke rett til noen som helst oppfølging fordi jeg har disse diagnosene på papiret? Disse diagnosene vil jo være der hele tiden. Det er i sykdomsperioder jeg har trekk fra eupf, altså under depresjon. Nå er jeg åpenbart deprimert. Men legen har visst glemt telefonsamtalen vi hadde forut for sykemeldingen. Jeg blir vel lei fordi jeg føler legen ikke har giddet å legge merke til hvorfor jeg er sykemeldt engang. Det er flaut bare å innrømme det her også, men jeg føler meg helt alene og aner ikke hvordan jeg skal komme ut av dette og tilbake på jobb. Det som var helt normalt for noen uker siden er nå utenkelig. Og jeg føler en sorg eller sinne, et eller annet, fordi det holdt å se diagnosene og bare sykemelde for tilsammen 6 uker nå og la det fare. Jeg vet ikke hva som er riktig å føle eller hva jeg har rett til å føle, men det er i alle fall ikke bra. Og jeg forstår ikke hva dere mener jeg har gjort galt. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var ikke en av de kodene som sto der som var brukt. Der sto ordrett i sykemeldingsdiagnose: bipolar affektiv psykose. Da jeg spurte pent om å rette opp i det, DA kom de kodene og diagnosene som.forslag fra legen. Jeg kam bare velge liksom. Jeg må få lov å være sint når det er grunn til det. Jeg kan med beste vilje ikke forstå hvordan det jeg føler nå er feil. Har jeg ikke rett til noen som helst oppfølging fordi jeg har disse diagnosene på papiret? Disse diagnosene vil jo være der hele tiden. Det er i sykdomsperioder jeg har trekk fra eupf, altså under depresjon. Nå er jeg åpenbart deprimert. Men legen har visst glemt telefonsamtalen vi hadde forut for sykemeldingen. Jeg blir vel lei fordi jeg føler legen ikke har giddet å legge merke til hvorfor jeg er sykemeldt engang. Det er flaut bare å innrømme det her også, men jeg føler meg helt alene og aner ikke hvordan jeg skal komme ut av dette og tilbake på jobb. Det som var helt normalt for noen uker siden er nå utenkelig. Og jeg føler en sorg eller sinne, et eller annet, fordi det holdt å se diagnosene og bare sykemelde for tilsammen 6 uker nå og la det fare. Jeg vet ikke hva som er riktig å føle eller hva jeg har rett til å føle, men det er i alle fall ikke bra. Og jeg forstår ikke hva dere mener jeg har gjort galt. Anonymkode: 46a91...041 Ingen har skrevet at du har gjort noe galt eller fratatt deg rettigheter på å føle gitte følelser. Noen har forslått hvordan du kunne løst situasjonen enkelt og fremdeles kan. Noen har pekt på at du lager unødig mye drama uten grunn Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen har skrevet at du har gjort noe galt eller fratatt deg rettigheter på å føle gitte følelser. Noen har forslått hvordan du kunne løst situasjonen enkelt og fremdeles kan. Noen har pekt på at du lager unødig mye drama uten grunn Anonymkode: 39fdb...7e1 Hvordan skal jeg løse det? Jeg sa til legen for mange uker siden at jeg har angst, sy jeg har problemer med sinne og å forholde meg til kollegaer fordi de virker baksnakke meg fordi de merker at jeg surrer og glemmer ting - som stemte de siste ukene, og at jeg følte megvekdig sliten og deprimert. Skjønner at man kan velge feil linje når en skriver sykemelding blant de 1000 oppgavene man ellers har. Men skal jeg selv bare velge en generell diagnose? Hvordan jeg har det har jeg forklart grundig. Kanskje heg virkelig oppfatter ting annerledes enn dere da. Tilbakemeldingene forvirrer meg og gjør meg opprørt. Hva skal heg gjøre for å bli bra igjen da? Jeg skjønner ikke hvordan jeg er vanskelig. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var ikke en av de kodene som sto der som var brukt. Der sto ordrett i sykemeldingsdiagnose: bipolar affektiv psykose. Da jeg spurte pent om å rette opp i det, DA kom de kodene og diagnosene som.forslag fra legen. Jeg kam bare velge liksom. Jeg må få lov å være sint når det er grunn til det. Jeg kan med beste vilje ikke forstå hvordan det jeg føler nå er feil. Har jeg ikke rett til noen som helst oppfølging fordi jeg har disse diagnosene på papiret? Disse diagnosene vil jo være der hele tiden. Det er i sykdomsperioder jeg har trekk fra eupf, altså under depresjon. Nå er jeg åpenbart deprimert. Men legen har visst glemt telefonsamtalen vi hadde forut for sykemeldingen. Jeg blir vel lei fordi jeg føler legen ikke har giddet å legge merke til hvorfor jeg er sykemeldt engang. Det er flaut bare å innrømme det her også, men jeg føler meg helt alene og aner ikke hvordan jeg skal komme ut av dette og tilbake på jobb. Det som var helt normalt for noen uker siden er nå utenkelig. Og jeg føler en sorg eller sinne, et eller annet, fordi det holdt å se diagnosene og bare sykemelde for tilsammen 6 uker nå og la det fare. Jeg vet ikke hva som er riktig å føle eller hva jeg har rett til å føle, men det er i alle fall ikke bra. Og jeg forstår ikke hva dere mener jeg har gjort galt. Anonymkode: 46a91...041 regner med legen da rett og slett har skrevet feil. en psykose sitter man ikke hjemme med når man har kontakt med legen, legen prøvde å rette opp dette når du ba om det, så ser ikke lengen har gjort feil der. oppfølgingen man skal ha av en fastlege må man nok ta ansvar for selv. bestille timer og oppdatere lege. Selv oppdaterer jeg i ny og ned med en ekonsultasjon, da det er psykriater på DPS som nå er min primær når det kommer til legeting. Dine følelser har du så klart rett til å ha, men det er lite konstruktivt å bruke sinnet dit mot andre. Da får du nok ikke den samhandlingen du vil ha. Anonymkode: 57e1e...22e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan skal jeg løse det? Jeg sa til legen for mange uker siden at jeg har angst, sy jeg har problemer med sinne og å forholde meg til kollegaer fordi de virker baksnakke meg fordi de merker at jeg surrer og glemmer ting - som stemte de siste ukene, og at jeg følte megvekdig sliten og deprimert. Skjønner at man kan velge feil linje når en skriver sykemelding blant de 1000 oppgavene man ellers har. Men skal jeg selv bare velge en generell diagnose? Hvordan jeg har det har jeg forklart grundig. Kanskje heg virkelig oppfatter ting annerledes enn dere da. Tilbakemeldingene forvirrer meg og gjør meg opprørt. Hva skal heg gjøre for å bli bra igjen da? Jeg skjønner ikke hvordan jeg er vanskelig. Anonymkode: 46a91...041 Be om en hevisning til DPS er jo en start:) Anonymkode: 57e1e...22e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): regner med legen da rett og slett har skrevet feil. en psykose sitter man ikke hjemme med når man har kontakt med legen, legen prøvde å rette opp dette når du ba om det, så ser ikke lengen har gjort feil der. oppfølgingen man skal ha av en fastlege må man nok ta ansvar for selv. bestille timer og oppdatere lege. Selv oppdaterer jeg i ny og ned med en ekonsultasjon, da det er psykriater på DPS som nå er min primær når det kommer til legeting. Dine følelser har du så klart rett til å ha, men det er lite konstruktivt å bruke sinnet dit mot andre. Da får du nok ikke den samhandlingen du vil ha. Anonymkode: 57e1e...22e Jeg tror jo heller ikke jeg har psykose. Da hadde jeg ikke fungert hjemme heller sikkert. Men jeg mener legen skulle vite hvorfor jeg er sykemeldt uten at jeg må velge diagnose selv. Jeg vet ikke strengt talt im jeg er deprimert pga eupf som jeg egentligikke har eller bipolar. Handler det bare om papirer da? Jeg har begrenset kapasitet tilådrive og kreve timer, gå ut i det hele tatt og ringe og mase. Men tror jegavslutter her nå for blir bare opprørt. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Be om en hevisning til DPS er jo en start:) Anonymkode: 57e1e...22e Jeg går på dps men har avlyst de siste timene. Det er helt utenkelig å kjøre avgårde dit en halvtime og deale med hele settingen. Der har jeg kanskje gjort feil men det har ikke vært mulig. Fikk et brev om at det vil gjøres en medisinsk vurdering av om jegfår fortsette om jeg uteblir igjen. Så fordi jeg har vært dårlig mister jeg muligheten til videre samtaler. Det er helt min skyld len jeg hadde ikke klart det nå. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg går på dps men har avlyst de siste timene. Det er helt utenkelig å kjøre avgårde dit en halvtime og deale med hele settingen. Der har jeg kanskje gjort feil men det har ikke vært mulig. Fikk et brev om at det vil gjøres en medisinsk vurdering av om jegfår fortsette om jeg uteblir igjen. Så fordi jeg har vært dårlig mister jeg muligheten til videre samtaler. Det er helt min skyld len jeg hadde ikke klart det nå. Anonymkode: 46a91...041 Hvis det er utenkelig å kjøre til dps for å motta hjelpen du har søkt om, har du selv ansvar for at du ikke mottar hjelp for problemene du mener du har. Legen spør hvilken diagnose han skal endre til etter at du ber ham endre, og du kan skrive «bipolar depresjon» som du skriver at du har. Fremfor å pepre et forum med at legen er dust. Du viser lav samarbeidsevne og liten mottagelighet for hjelp, da får du heller ikke hjelp Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 F31.8 må være helt korrekt her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4216998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 kupton skrev (1 time siden): F31.8 må være helt korrekt her. Ja. Men det er en depressiv periode. Hører ikke det med? Det gir legen blaffen i. Den skrev nå tilbake at psykose er feil men at eupf og bipolar 2 er diagnosene som ble mottatt i et eller annet skriv fra september 2023. Det betyr at de har løyet til meg på DPS og allikevel skrevet noe annet på papiret. Det er vel for å sikre at jeg for alltid er stemplet og passe på at jeg ikke får annet behandlingstilbud i fremtiden tenker jeg. Fastlegen skriver også at jeg må ta det med DPS. "Jeg hjelper deg kun med sykemelding" + "Jeg har ikke undersøkt deg men dps har". Så dps har løyet, fastlegen mener jeg er undersøkt av dps fordi de skrev noe i en rapport fra en måned før jeg ble syk. Jeg sa bare ok. Takk for hjelpen nå. Så gir jeg faen. Usikker på om jeg skal ringe dps på mandag og legge igjen en beskjed om at de kan dra til helvete. Eller bare la det gå sin egen gang ved å ikke møte opp. Jeg tror ikke jeg skal legge igjen en slik beskjed men så sint på sveket kjenner jeg meg. Driver ikke med noe annet heller enn å tenke dag ut og dag inn så vanskelig å bare tenke på noe annet. Anonymkode: 46a91...041 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4217037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Men det er en depressiv periode. Hører ikke det med? Det gir legen blaffen i. Den skrev nå tilbake at psykose er feil men at eupf og bipolar 2 er diagnosene som ble mottatt i et eller annet skriv fra september 2023. Det betyr at de har løyet til meg på DPS og allikevel skrevet noe annet på papiret. Det er vel for å sikre at jeg for alltid er stemplet og passe på at jeg ikke får annet behandlingstilbud i fremtiden tenker jeg. Fastlegen skriver også at jeg må ta det med DPS. "Jeg hjelper deg kun med sykemelding" + "Jeg har ikke undersøkt deg men dps har". Så dps har løyet, fastlegen mener jeg er undersøkt av dps fordi de skrev noe i en rapport fra en måned før jeg ble syk. Jeg sa bare ok. Takk for hjelpen nå. Så gir jeg faen. Usikker på om jeg skal ringe dps på mandag og legge igjen en beskjed om at de kan dra til helvete. Eller bare la det gå sin egen gang ved å ikke møte opp. Jeg tror ikke jeg skal legge igjen en slik beskjed men så sint på sveket kjenner jeg meg. Driver ikke med noe annet heller enn å tenke dag ut og dag inn så vanskelig å bare tenke på noe annet. Anonymkode: 46a91...041 Du blir iallfall ikke kvitt eupf diagnosen ved å boikotte dos fordi du er sint på dem. Samme hva som står på sykemelding med bipolar, nav ringer ikke og dobbeltsjekker om du er deprimert akkurat nå eller ikke Anonymkode: 39fdb...7e1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475908-bipolar-affektiv-psykose/page/2/#findComment-4217040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.