Gå til innhold

Si nei til besøk?

Anbefalte innlegg

Har en venn som er eneste som har vært her noen timer i det siste. Har ikke vært bra på mange uker og blir like mye sliten når hen er her, men er trygghet i det og, og en som er innafor helt innerste sirkel. 

Nå tekster hen og skal spørre "på sitt barns vegne" om de kan komme til meg og spille spill en av dagene... synes det er vanskelig å si nei siden jeg ikke vil avvise barnet men synes også det er rart og kanskje utidig å spørre siden jeg sover halvparten av tiden hen er her og unnskyldt for at det er kjedelig her. Skjønner ikke hvorfor hen tenker at å ta med barnet hit er en god ide. Hen spurte også om jeg ville bli med på et sportsarrangement nå snart og skjønte ikke problemet med det da det bare varer et par timer og har en times reisevei.

Sa egentlig mer eller mindre nei men hen sier at nå har hen i hvertfall spurt og gjort sitt fordi barnet spurte hen om dette. Sier at jeg kan jo tenke på det siden det er noen dager til. Er det bare meg dette skurrer for? Mener ikke være utakknemlig for at hen har stilt opp men besøk av andres barn og reiser for å se sport er helt utenkelig. 

Anonymkode: 31dd9...c29

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475913-si-nei-til-bes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde dere snakket om. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor viktige ting blir tekstet. 

Den personen er jo snill som stiller opp så mye, det syns jeg. Men hen burde nok svart barnet at hen skulle høre med deg neste gang dere møttes. Og så må du også kommunisere hva du orker og ikke, for selv om du sover mye når vedkommende er der, så er hn ikke tankeleser. 

Jeg vet ikke hva du bør gjøre og ikke her. Ikke vet jeg relasjoner her heller, for det er jo lettere å si nei hvis det er en vennines barn du ikke er så nære, fremfor er barn du har har et nært forhold til og betyr mer for. 

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Dette burde dere snakket om. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor viktige ting blir tekstet. 

Den personen er jo snill som stiller opp så mye, det syns jeg. Men hen burde nok svart barnet at hen skulle høre med deg neste gang dere møttes. Og så må du også kommunisere hva du orker og ikke, for selv om du sover mye når vedkommende er der, så er hn ikke tankeleser. 

Jeg vet ikke hva du bør gjøre og ikke her. Ikke vet jeg relasjoner her heller, for det er jo lettere å si nei hvis det er en vennines barn du ikke er så nære, fremfor er barn du har har et nært forhold til og betyr mer for. 

Jeg liker ikke når folk er pushy. Vil ikke ha besøk av hen heller fremover om motivasjonen er å legge inn aksjer for at jeg ikke skal kunne si nei. Dette er sikkert bagatell for mange men for meg ble dette helt kaos og jeg klarer ikke lande på om jeg synes hen er urimelig eller om det er meg som er en ufølsom dritt. Men bryr meg jo om barnet. Men forrige besøk var jeg ikke der jeg er nå. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg liker ikke når folk er pushy. Vil ikke ha besøk av hen heller fremover om motivasjonen er å legge inn aksjer for at jeg ikke skal kunne si nei. Dette er sikkert bagatell for mange men for meg ble dette helt kaos og jeg klarer ikke lande på om jeg synes hen er urimelig eller om det er meg som er en ufølsom dritt. Men bryr meg jo om barnet. Men forrige besøk var jeg ikke der jeg er nå. 

Jeg tenker at situasjonen muligens er den at barnet jo vet at forelderen er mye hos deg, og at det er naturlig for barn å spørre om å få bli med i en sånn situasjon. Og foreldre tenker jo på barna først, så hn svarte kanskje uten å tenke seg om. Men som sagt, så bør slike ting taes opp verbalt når man er fysisk sammen.

Det virker som at du mener personen er der for å oppnå noe? Det vet jo ikke jeg, for litt lite info til å mene noe om det.

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en venn som er eneste som har vært her noen timer i det siste. Har ikke vært bra på mange uker og blir like mye sliten når hen er her, men er trygghet i det og, og en som er innafor helt innerste sirkel. 

Nå tekster hen og skal spørre "på sitt barns vegne" om de kan komme til meg og spille spill en av dagene... synes det er vanskelig å si nei siden jeg ikke vil avvise barnet men synes også det er rart og kanskje utidig å spørre siden jeg sover halvparten av tiden hen er her og unnskyldt for at det er kjedelig her. Skjønner ikke hvorfor hen tenker at å ta med barnet hit er en god ide. Hen spurte også om jeg ville bli med på et sportsarrangement nå snart og skjønte ikke problemet med det da det bare varer et par timer og har en times reisevei.

Sa egentlig mer eller mindre nei men hen sier at nå har hen i hvertfall spurt og gjort sitt fordi barnet spurte hen om dette. Sier at jeg kan jo tenke på det siden det er noen dager til. Er det bare meg dette skurrer for? Mener ikke være utakknemlig for at hen har stilt opp men besøk av andres barn og reiser for å se sport er helt utenkelig. 

Ok, du har sovet også når du/dere har hatt besøk? Det er rart syns jeg, og vitner om at ting er skikkelig trasig nå.

Jeg syns det høres ut som om hen skjønner at det er en tung tid hjemme hos dere, og vil være der både for deg og barnet ditt. Invitasjonen til idrettsarrangementet høres hyggelig ut, og jeg tror hen tenker at det hadde vært bra for deg/dere å gjøre noe som fikk deg ut av døra og tankene dine bort fra at alt er tungt og trist. Jeg er i såfall enig med hen i dette, og syns du skal samle energi til å bli med. Jeg tror dessuten det er bra for barnet ditt å få besøk av andre barn (og voksne) i en periode du har det så trasig og er passiv. Jeg syns du skal tenke at dette er bra for barnet ditt. 

Endret av Kayia

Dette er ikke barnet mitt, men vennens barn. Ja, jeg sover mens hen er her fordi det fysisk er sånn. Mine egne barn er ikke her denne uken og godt er det mtp formen. Hen vil komme med sitt barn. Bryr meg om dette barnet også men timingen er dårlig. 

Hadde vært bra å gå på et arrangement? Nei. Det hadde vært bra å gå ut med søpla, på butikken eller jobb. Snart. 

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det var et fint tilbud. Spille spill kan være en fin aktivitet. 

Du skriver ikke hva som feiler deg, men siden du har skrevet på psykiatri, så er det nærliggende å tro at du har en psykisk lidelse. I så fall vil tilpasset  aktivitet nesten alltid være en bra ting. 

frosken skrev (4 timer siden):

Jeg synes det var et fint tilbud. Spille spill kan være en fin aktivitet. 

Du skriver ikke hva som feiler deg, men siden du har skrevet på psykiatri, så er det nærliggende å tro at du har en psykisk lidelse. I så fall vil tilpasset  aktivitet nesten alltid være en bra ting. 

Jeg er deprimert og ønsker hverken besøk eller aktivitet. Hva er vitsen når man vet svaret og i tillegg skal pålegge en dårlig samvittighet. Den ene personen som har vært innom er nå også strøket fra besøkslista. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er deprimert og ønsker hverken besøk eller aktivitet. Hva er vitsen når man vet svaret og i tillegg skal pålegge en dårlig samvittighet. Den ene personen som har vært innom er nå også strøket fra besøkslista. 

Synd at du tar så dårlige valg, sett fra mitt perspektiv. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er det ingen som har bebreidet deg noe. Den dårlige samvittigheten pålegger du deg selv. Hadde du forklart hvorfor du ikke orker på en ok måte, og personen DA hadde klandret deg- så ville du hatt rett i at hn påla deg dårlig samvittighet.

Nå er du deprimert og ikke særlig objektiv. Du bør få hjelp, for du har nå kommet i konflikt med ganske mange? 

Kashmir skrev (13 minutter siden):

Nå er det ingen som har bebreidet deg noe. Den dårlige samvittigheten pålegger du deg selv. Hadde du forklart hvorfor du ikke orker på en ok måte, og personen DA hadde klandret deg- så ville du hatt rett i at hn påla deg dårlig samvittighet.

Nå er du deprimert og ikke særlig objektiv. Du bør få hjelp, for du har nå kommet i konflikt med ganske mange? 

Hen vet at jeg ikke gjør noen ting. Er jo eneste som har vært her. Så synes jeg har rett i det. Men er ikke opprørt over den saken i dag. Trekker bare mine konklusjoner. 

Har fått sykemelding og tid til å bli bedre. Tenker det er greit. Takk for svar. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det kan virke som om de har et større sosialt behov enn hva du har . Dette blir jo litt i forhold til det å være introvert og ekstrovert. Introverte mennesker har behov for litt mer tid og rom for seg selv, mens ekstroverte mennesker må ha sosialt påfyll veldig ofte.

Du virker som om du trenger litt tid for deg selv innimellom. 

Jeg tenker også at du ikke har noe ansvar for å aktivere barnet til denne personen da. Heller si at det ikke passer denne gangen. 

Kashmir skrev (19 minutter siden):

Forresten hvordan vet du at jeg har kommer i flere konflikter? Er du moderator her? Må bare spør for du sa noe annet her om dagen også som du ikke kunne vite. 

Ikke ment på noen aggressiv måte, men blir litt nervøs av det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hen vet at jeg ikke gjør noen ting. Er jo eneste som har vært her. Så synes jeg har rett i det. Men er ikke opprørt over den saken i dag. Trekker bare mine konklusjoner. 

Har fått sykemelding og tid til å bli bedre. Tenker det er greit. Takk for svar. 

Ja. Men kanskje vedkommende tenker på deg og at du vil ha godt av å gjøre noe da? Jeg har medfølelse med deg altså, og jeg har vært deprimert selv. Men i retroperspektiv som jeg skrev her i går, så var jeg også urimelig mot de rundt meg. Så jeg skjønner greia.

Det er bare det at vi må kommunisere og ikke tenke at de "bør skjønne". Det er søren ikke så lett for de rundt heller.

Jeg håper du kommer deg og får det bedre. Bare ikke lag flere problemer for deg selv heller. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forresten hvordan vet du at jeg har kommer i flere konflikter? Er du moderator her? Må bare spør for du sa noe annet her om dagen også som du ikke kunne vite. 

Ikke ment på noen aggressiv måte, men blir litt nervøs av det. 

Ja, du virker litt paranoid nå, men jeg bare antar at du er den samme ut fra problemstillingene. Det bekreftet du jo også i går. Jeg er absolutt ikke moderator, jeg vet ikke hvem du er utenfor her, og, jeg svarer kun for å hjelpe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...