Gå til innhold

Utbrent og dps

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må du det? Mine smerter kommer å går. 

Du kompliserer de enkleste ting synes jeg.

Anonymkode: 69f45...1fb

Må hva da? Kompliserer ikke, jeg lurer!

Mine symptomer kommer ikke og går- de er der hele tiden😊 

Anonymkode: 993d9...adb

Fortsetter under...

Prøver å skjønne logikken i at det er angst. For meg er angst å være redd for noe. Men dette oppleves bare som at hele systemet er påskrudd og reagerer på absolutt alt (hvis de symptomene jeg har er angstsymptomer). Men da er kanskje logikken at man har vært for sliten og systemet dermed låses i en overaktivering og ikke har noe logikk lenger. Vanskelig å komme ut av da..? 

Så får jeg se om jeg skjønner logikken med type symptomer etterhvert..😜

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Prøver å skjønne logikken i at det er angst. For meg er angst å være redd for noe. Men dette oppleves bare som at hele systemet er påskrudd og reagerer på absolutt alt (hvis de symptomene jeg har er angstsymptomer). Men da er kanskje logikken at man har vært for sliten og systemet dermed låses i en overaktivering og ikke har noe logikk lenger. Vanskelig å komme ut av da..? 

Så får jeg se om jeg skjønner logikken med type symptomer etterhvert..😜

Måten du spinner og spinner på er veldig typisk ved angst. 

Stoler du på det legen din sier? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Men jeg spør her fordi jeg er interessert i logiske forklaringer😊

Det som skjer, er at de eldste delene av storhjernen aktiveres, og da særlig en kjerne av nerveceller som kalles amygdala. Det fører til aktivering av en stressrespons, blant annet utskillelse av adrenalin. I tillegg aktiveres den autonome delen av nervesystemet.24. mai 2019

Dette som skjer ved angst.

Var veldig lett google søk.  Alt ligget på Google hvis man  are er interessert nok.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det som skjer, er at de eldste delene av storhjernen aktiveres, og da særlig en kjerne av nerveceller som kalles amygdala. Det fører til aktivering av en stressrespons, blant annet utskillelse av adrenalin. I tillegg aktiveres den autonome delen av nervesystemet.24. mai 2019

Dette som skjer ved angst.

Var veldig lett google søk.  Alt ligget på Google hvis man  are er interessert nok.

Vet jo det. Men snakker jo her om logiske forklaring på spesifikke symptomer i denne sammenhengen. (Nevnt tidligere) Og at de er konstante. Og hvordan dette henger sammen med å ha blitt utbrent først og hvorfor man får en slik massiv angstreaksjon som varer etter dette. 

Annonse

Kan man feks tenke seg at hvis man er utslitt og har stått i lang belastning, så reagerer kroppen med angst i form av fysiske symptomer for å få en til å stoppe opp? Og eller det slik at når hjernen er overbelastet og stressa og dermed fyrer av for mye og «tror» at en er i fare og dermed aktiverer fryktsenteret (angst); og så blir denne angsten «ulogisk» fordi det handler ikke om redsel for noe eller fobier, men det er bare en amygdala ute av kontroll som leter etter og ser farer i «alt»?

jeg har alltid tenkt at angst er bekymring, frykt og fobi for noe spesifikt man kan jobbe med form av tanker og mønstre, men en slik type angst beskrevet over er jo noe annet. Men det er kanskje det som er «angst» som sådan. Og dette med de fysiske og psykosomatiske symptomene vi har diskutert, jeg strever fortsatt med å skjønne logikken i hva slags symptomer som kommer, men det er kanskje ikke logisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...